Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Arjen
#14052
Hallo,

Zoals bij (volgens mij) de meeste Concert 1 units heb ik ook een probleem met de volumeknop van mijn Concert 1. Nu wil ik graag een Concert 2 radio monteren zodat ik ook gelijk een Icelink voor m'n ipod kan monteren. Alleen heb ik een paar vragen:

- Past een concert 2, kwa formaat (en hebben alle concert 2's dezelfde afmetingen)?
- Kan deze radio m'n Bose versterker aansturen?
- Worden de Radiozenders ook nog steeds weergegeven in m'n BIS?

Alvast bedankt,

Groet Arjen
door allewijn
#14054
Mijn mogelijke manier van reparatie al geprobeerd?:

Volumeknop
door Arjen
#14055
Het is de chip. De knop werkt perfect bij bass- en treblefunctie. Ook zijn een paar lijnen van de display dood, dus ziet er ook niet meer echt gelikt uit. Dus kortom: tijd voor een nieuwe. En aangezien ik ook graag m'n ipod wil aansluiten maar ook af en toe een cd moet kunnen luisteren viel mijn keuze op de concert 2. Dan ziet het geheel er ook nog strak (OEM) uit.

Groet Arjen
door allewijn
#14057
De concert 2 is prima in de TT te zetten.
Aansluitingen achterzijde schijnen identiek te zijn aan de Concert 1.
Jij hebt het over het aansluiten van jouw Ipod, maar hoe bedoel je dat?
Dat kan ook op de Concert 2 niet direct hoor! Daar moet toch altijd iets van een Ice-link tussen komen.
Moet je de concert 2 nog kopen? Anders kun je ook kijken naar de BECKER radio's.
Die hebben dezelfde OEM look maar zijn kwalitatief vééél beter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BECKER SITE
door Arjen
#14060
Ik heb de radio nog niet gekocht. De Beckers zijn inderdaad ook erg netjes en bijna OEM. Maar ik wil het geheel zo origineel mogelijk houden. Om de Ipod aan te sluiten koop ik dan een Ice link plus.

Alleen wat ik me afvraag is of de unit uberhaupt wel past, want de zijkanten lijken niet helemaal recht te zijn en dit is bij een concert 1 wel het geval: http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... rt-ii.html?

En wat aansluiten betreft; een Concert 2 is een CAN-bus radio en een TT uit 1999 heeft toch geen CAN-bus?? Wat houdt dit dan precies in??

Mvg Arjen
door allewijn
#14062
De Concert 2 die jij gevonden hebt op marktplaats gaat idd NIET passen.
Er zijn verschillende modellen in omloop. Allen met een net iets andere zijkant.
Ik meen dat de TT hetzelfde is als een A3...

Ook heb je volgens mij een Canbus interface nodig:
Canbus
door allewijn
#14063
ALLES wat jij wilt weten staat HIER:

Preciese uitleg maatvoeringen
:lol: :wink:
door Arjen
#14065
Dus om een Concert 2 te plaatsen moet ik:
- Radio zoeken die past en goed is;
- Can-bus simulatie aanschaffen;
- Icelink aanschaffen.

Wordt wel duur voor wat ik er voor terug krijg (geen super ipod navigatie, geen cd-text etc etc).

Denk maar dat ik gewoon weer een concert 1 in plaats of dan toch maar een aftermarket-radio :?

Dank je wel voor je info :wink:

Groet Arjen
Gebruikersavatar
door remarc
#14069
Hey Arjen,

Ik heb in de mijne een concert 2 ingebouwd en dat ging niet zo 1, 2 3. Ik had nl een verkeerde concert 2 gekocht, als je nl op bv ebay kijkt staan er 10 talle te koop voor A3, A4, A6 en TT. LET OP!!!!! voor TT klopt dan niet. in de onderste link (eerder topic) http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... ht=can+bus heb ik afmetingen staan en wat nog belangrijker is, is dat de volume en tone knop indrukbaar zijn, anders gaat je klepje niet meer open. Tevens heb je inderdaad een Can Bus simulator nodig anders zullen een aantal dingen het niet doen (zie eerder topic). En betreffende jou vraag "Worden de Radiozenders ook nog steeds weergegeven in m'n BIS?" kan ik geen antwoord op geven, heb ik niet. succes ermee.
Afbeelding
door allewijn
#14071
Dit wordt een in verhouding staande dure en lastige aangelegenheid!
Ik zou dan echt gaan voor een Becker waar bluetooth inzit voor het handsfree bellen, mp3 ondersteuning, betere versterkers, eventueel navigatie, etc!
Gebruikersavatar
door reindertt
#14560
allewijn schreef:De concert 2 is prima in de TT te zetten.
Aansluitingen achterzijde schijnen identiek te zijn aan de Concert 1.
Jij hebt het over het aansluiten van jouw Ipod, maar hoe bedoel je dat?
Dat kan ook op de Concert 2 niet direct hoor! Daar moet toch altijd iets van een Ice-link tussen komen.
Moet je de concert 2 nog kopen? Anders kun je ook kijken naar de BECKER radio's.
Die hebben dezelfde OEM look maar zijn kwalitatief vééél beter.
Hoe weet je dat ze gewoon in de TT kunnen?
Kunnen ze ook mijn cd-wisselaar aansturen?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]