Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#15587
Onlangs heb ik een nieuwe HU laten monteren in m'n tt, de Pioneer DEH-9800BT. Echter bij het in- en uitschakelen van het contact klinkt er een vrij harde "plop" door de speakers. Volgens de installateur zou dit komen doordat er in de Bose-versterker een soort van vertraging zit en dat dit niet te verhelpen is.... Ja, met een andere versterker.... Maar is er niet toch iets op te verzinnen? Ik bedoel, ik vind het bose systeem niet onaardig klinken en om nou meteen alles te gaan ervangen?!
Is er iemand die een oplossing weet?
Ik heb op het internet gelezen dat een GLI (Ground Loop Isolator) dit probleem zou kunnen verhelpen, maar die zijn toch meer voor dynamoruis e.d.?

Groeten
Joop
door allewijn
#15592
Een GLI is voor zover ik weet idd alleen om dynamoruis mogelijk op te lassen/te maskeren.

Izelf heb ook zoiets. Zodra ik het contact aan zet, dan gaat de electronica van de auto, en dus ook de radio (concert) al aan. Ook komt er dan dus spanning op mijn versterker te staan (een jbl 6 kanaals). Als ik dan vervolgens de sleutel nog verder draai, om te starten, dan wordt dus even de stroom weggetrokken van de versterker en hoor je dus ook een soort 'plop'...
(Als ik mijn sleutel in het contact steek en gelijk doordraai, dus de radio/versterker/etc. geen kans geef om eerst in te schakelen alvorens de motor loopt, dan hoor je dit niet).

Ben dus ook benieuwd of een GLI hier uitkomst kan bieden. Er moet een soort van vertragende werking op treden, dan heeft het nut!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#15595
Inmiddels een andere audioboer om raad gevraagd hier in de buurt. Hij zou eens gaan rondbellen. Hopelijk vindt hij iets om het te verhelpen. Ik heb ook al gekeken of ik iets kon instellen op de radio zelf (de DEH-9800BT heeft enorm veel instelmogelijkheden) maar zo op het eerste gezicht is ook daar geen oplossing te vinden.
Wanneer ik eerst de auto start en dan het frontje erin klik, dan hoor je niks. Alleen als ik het contact weer afzet en de sleutel eruit trek, istie d'r weer!
Ach ja, voor de rest is het een erg leuk radio'tje moet ik zeggen. Wellicht dat het alsnog te verhelpen is...

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Niels82
#15601
is het niet kabouter PLOB haha :toothy7:


:thumbleft:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#15602
LOL... :D Ik wilde eigenlijk in eerste instantie ook als titel neerzetten: "Kabouter Plop in de TT"
Maar ja, of je dan nog serieus genomen wordt :?:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15608
Joop, is je radio correct aangesloten? want ik heb het ook eens gehad met een pioneer radio...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#15610
Ronnie schreef:Joop, is je radio correct aangesloten? want ik heb het ook eens gehad met een pioneer radio...
Ik mag aannemen van wel ja... Ik bedoel, ik heb het laten doen bij Car Sound Center in Geldrop. Mijn indruk is dat ze altijd best professioneel overkomen, ik heb er in ieder geval (nog) niks slechts over gehoord.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15611
Daar hadden ze toen die van mij er ook ff voor me ingehangen... bleek dat zodra de spanning erop of eraf de speakers plopten. Trucje... rood en geel verwisselen achter é viola je hebt constante stroom, geheugen blijft erin en ik was het ploppen kwijt. Wel je radio uitdoen als je uit de auto gaat iig anders kan op den duur es je accu leeg raken.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#15613
Hmm, da's misschien nog niet eens zo'n slecht idee nee. Maarruh... dat geplop is er ook als ik de radio gewoon uitzet (dus als de motor nog draait). Ik denk dat de versterker zelf een beetje eigenwijs is....

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15615
dan zal er een stekkers tussen moeten net als bij mij... ik moet het actieve speaker systeem met een after market radio voorzien van een filter om alles correct te laten werken... alleen ben ik te lam om alles aan te sluiten dr ligt al sinds april een volautomatisch dvd tft touchscreen headunit op me te wachten om ingebouwd te worden
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]