Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#18678
Afbeelding
En tal van mogelijkheden! Zelfs eventueel een car-pc!!!
Ik denk dat ik uit ga kijken voor de kenwood, en dan wel het volgende 'nieuwe' model:
Kenwood KVT 729DVD.
Óf, zoals op het plaatje aangegeven, een ouder KVT 627DVD model, want deze heeft zo'n mooi zilver randje om het scherm heen, wat prachtig matched bij de looks van de TT.

Ik ben er echter helaas nog niet achter wat belangrijke verschillen zijn tussen de 627DVD en de nieuwe 729DVD :?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18699
carputer is niet goedkoop tim eentje die tegen een stootje kan... maar dat is al wat jaren een mogelijkheid iniddels idd en ben benieuwd welk scherm je wilt gaan nemen. Jammer dat je dr niet bij was met de meeting.
door allewijn
#18713
Ronnie schreef:ben benieuwd welk scherm je wilt gaan nemen..
Ikzelf ben ook nog benieuwd! Haha... Ik neig naar kenwood omdat daar kennelijk de alu flap mee dicht kan. Maar ik wil de modellen eerst eens allen in het echt zien/voelen/gebruiken.
Ik ga op zoek naar een winkel in de buurt die ze heeft.
Gebruikersavatar
door Tricks
#18846
@ Allewijn; heb je nu al een beslissing genomen? Zou namelijk zelf ook nog een headunit willen aanschaffen waar je een ipod kan op aansluiten, en zo'n kenwood lijkt me ook wel interessant. Nu niet dat ik perse zo'n schermpje hoef te hebben, maar ziet er natuurlijk wel leuk uit he.
door allewijn
#18889
Tricks schreef:@ Allewijn; heb je nu al een beslissing genomen? Zou namelijk zelf ook nog een headunit willen aanschaffen waar je een ipod kan op aansluiten, en zo'n kenwood lijkt me ook wel interessant. Nu niet dat ik perse zo'n schermpje hoef te hebben, maar ziet er natuurlijk wel leuk uit he.
Ik heb nog géén beslissing genomen. Mijn voorkeur gaat wel sterk naar Kenwood uit (ivm kwaliteit, goede vroegere ervaringen, sluiten alu klepje), maar welk model precies dat weet ik nog niet (twijfel tussen 627dvd en 729dvd). Twijfel zet hem ook voornamelijk in de prijs, en wat de prijs op kort termijn (lees t/m december) zal doen...
Tevens wil ik eerst zo'n model in het echt zien/voelen/bedienen.

En 'Tricks': Ik heb inderdaad ook niet persé zo'n schermpje nodig :wink: , films kijken tijdens het rijden doe ik toch niet. Hooguit een gaaf dvd-concert opzetten, maar de bediening, het grote touchscreen en het overzicht wat je op zo'n scherm hebt spreken me aan)

P.s.: Kan dat trouwens? Films kijken tijdens het rijden, of zijn ze altijd beveiligd zodra je gaat rijden?
door Jerry
#18899
allewijn schreef:
P.s.: Kan dat trouwens? Films kijken tijdens het rijden, of zijn ze altijd beveiligd zodra je gaat rijden?
Is geen probleem, het draadje wat naar handremschakelaar moet gewoon aan massa leggen... alleen is het natuurlijk niet verstandig om films te kijken tijdens het rijden. Ik kan me wel iets voorstellen met een concert...beetje verglijkbaar met kijken op een navigatiescherm lijkt mij...
Gebruikersavatar
door Tricks
#18904
Ik meen ook dat als onze vriend de politie je ziet rijden terwijl er een dvd opstaat je een boete kan krijgen.
door allewijn
#18906
Tricks schreef:Ik meen ook dat als onze vriend de politie je ziet rijden terwijl er een dvd opstaat je een boete kan krijgen.
Voor zover ik weet is dat niet waar!
Er kan echter wel geschreven worden als het scherm zich ergens OP het dashboard bevindt, waardoor het zicht naar buiten beperkt wordt.
Tevens kan er geschreven worden voor artikel 5 uit de Wegenverkeerswet 1994, dit is een zogenaamd kapstokartikel waar je gedragingen kan koppelen die zorgen voor mogelijk gevaar cq hinder op de weg.
Als het kijken van een dvd tijdens het rijden inderdaad voor bovengenoemde zorgt dan kan hier verbaal voor opgemaakt worden (en dat kan doordat de politie bijvoorbeeld constateerd dat je veelvuldig bij moet sturen, slingert, abrupt remt, andere verkeersdeelnemers niet in de gaten hebt, etc).
Er is echter (nog) geen feitcode voor het afdraaien van een film tijdens het rijden oid.

(Wat ik zelf wel graag zou zien: Laat ze die stomme feitcode over het 'vasthouden van een mobiele telefoon tijdens het rijden á 130 euro, maar eens veranderen in 'onnodige handelingen verrichten tijdens het besturen van een voertuig'. Zo kan de agent in kwestie zelf bepalen waarvoor hij verbaliseert zoals mensen die zich zitten te scheren, kranten aan het lezen zijn, tanden poetsen, koffie drinken, nagels knippen, make up doen, etc. Want 130,- euro voor mobiel bellen vindt ik nogal triest veel, daar er vele andere handelingen in auto's gedaan worden die minstens net zo gevaarlijk zijn en dan wel mogen)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19024
En waarom worden de navi plus bijv. dan geblokkeerd af fabriek ingebouwd om tijdens t rijden geen films af te kunnen spelen? is zo omzeild maar goed. Veiligheid zal t wel voor gedaan zijn, want t is gruwelijk irritant als t schemert of donker is een scherm spelend schuin onder je neus als bestuurder.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]