Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door reindertt
#18872
Nou ik heb samen met moeder de vrouw besloten: ik ga RNS-E inbouwen.

Even een origineel middenconsole op de kop tikken en dan verzagen.

Ik ga de voorzijde dan weer strak maken met polyester plamuur en in het originele antraciet spuiten. Dit komt dan goed overeen met de kleur van de RNS-E.

De zijpanelen steken aan de voorzijde iets uit. Over de zijden wil ik een doorgestikt mocassin leer overheen lijmen (zelfde kleur als stoelen en knee-pads).

Ik moet alleen nog iets verzinnen voor een klep over de RNS-E á la OEM. Ik weet niet of ik ook daadwerkelijk een aluminium klepje wil. Misschien gewoon antraciet met zilver randje en een zilveren TT logo.

Ik zit dus alleen even te denken hoe ik dan het wegklap mechanisme ga verzinnen. Electronisch zou geweldig zijn, maar ik zit zelf te denken aan een simpelklepje wat je handmatig moet bedienen: wat je omhoog klap en vervolgens inschuift in de console.

TIPS ALTIJD WELKOM!
Gebruikersavatar
door Cees
#18875
Ik wens je veel succes met je " verbouwing"................ :shock: :shock: 8) 8)

Het is meer werk dan je denkt, maar het is DE oplossing voor navigatie en MP3.....................

SUCCES...... :D :D
Gebruikersavatar
door reindertt
#18887
Cees, bezie je console maar als verkocht trouwens. Hoe we dat verder doen, zien we wel.

Ja het is vreselijk veel werk. Ik ga mij eerst helemaal toeleggen op het maken van de console. Dan koop ik pas de RNS-E.

1. Console aanpassen (misschien ga ik wel ook voor een A3 bekerhouder ;))
2. Leer erom leggen, genaaid en wel.
3. RNS-E kopen en plaatsen.

Cees, kun jij wat aanwijzingen geven mbt de maten, goede model RNS-E en heo aan te sluiten op BiS? Ik heb TT '99
door allewijn
#18890
ReinderTT:

Waarom KOOP je geen dubbel Din console voor de TT???
Deze dus: Dubbel din kopen
Afbeelding

Dat heeft Cees ook gedaan en lijkt mij een stuk makkelijker!
(Tenzij het de kosten zijn waarvoor je het zelf wil verzagen)
Gebruikersavatar
door reindertt
#18894
Ga een beetje ? 300,- voor een stukje plastic wat ik nog moet spuiten en wat ik met leer ga bekleden???

Weetje, ik had het zo gedaan, wanneer die console van 300E precies hetzelfde kunststof was geweset als het dashboard, dan had ik het de moeite waard gevonden... nu niet hoor...

Daarbij komt dat ik het anders doe dan Cees. RNS-E heeft dezelfde kleur antraciet als dashboard TT, alleen is het glad kunsstof. Wat ik dus wil is het voorpaneel van de middenconsole net zo glad en dezelfde kleur maken als RNS-E. Zijpanelen van middenconsole moeten dan in mijn moccassin kleur leer komen.

Ik moet dus sowieso dat paneel verzagen. Kan ik het net zo goed met een OEM paneel doen ;)

Ik zit dus alleen te twijfelen of ik nou een klepje maak of niet.

P.S. DBS heeft dat ook, maar dan middenin pianolak:
Afbeelding
door allewijn
#19033
Al vorderingen ReinderTT???
Gebruikersavatar
door reindertt
#19049
Neeeeeeeeeeeeee joh...

Ik neem de tijd. Ben net getrouwd, druk met werk enzo...

Ik heb nog genoeg te doen ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]