Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door knotski
#22106
hmm...,

heb ik met mijn gechipte 225 en winterbanden geen last van hoor,
tenzij ik volgas door een bocht vlieg en het stuur vol naar een uiterste trek?

Heb jij er slicks onder liggen ofzo?
groeten
G
Gebruikersavatar
door svkaster
#22109
ik wacht het wel af. heb net een afspraak gemaakt voor 5Feb in de middag. :D :D
Gebruikersavatar
door Tricks
#22112
allewijn schreef:
svkaster schreef: Ik hoop dan 200 PK en een koppel van rond de 300 te krijgen.

m.v.g

Stefan
Reken bij JD maar op méér! Ik heb 215PK en 340NM koppel, en dat koppel, dat merk je, gewoon geweldig.
Ik hoop ook op zoiets uit te komen jah! :D :D Kan al niet wachten!!
door allewijn
#22135
knotski schreef:hmm...,

heb ik met mijn gechipte 225 en winterbanden geen last van hoor,
tenzij ik volgas door een bocht vlieg en het stuur vol naar een uiterste trek?

Heb jij er slicks onder liggen ofzo?
groeten
G
Winterbanden is met glad weer iets heel anders als mijn bandjes van het merk 'CEAT', wat denk ik niet echt super banden zijn :?
Ik moet me maar eens gaan verdiepen in goede 225/40/18 banden qua prijs/prestatie!
Gebruikersavatar
door svkaster
#22637
Tricks schreef:Mss is die 630 nadat de korting is afgetrokken? Ik heb ook een afspraak gemaakt voor een chip op maat, de 30ste in de voormiddag ben ik bij JD te vinden. Vraag me niet wat het me gaat kosten, ze hebben het wel gezegd aan de telefoon, maar mijn geheugen... t'is echt erg :( Maar die korting was er dus wel :)
En Tricks, hoe voelt de JD chip? Ben wel benieuwd naar jouw performance.
Ik ga morgen eerst bogies laten vervangen en mijn distributie riem in de garage (Garantie) Volgende week 5 Feb ben ik aan de beurt. :D
Gebruikersavatar
door Tricks
#22766
Hey man!

Het bevalt me zeker weten! Ik zit nu op +- 212pk en een koppel van 364NM. Op de uitdraai heb ik eigelijk 208pk, maar dat kwam omdat ik niet een volle tank 98 had. Blijkbaar hebben helemaal niet alle tankstations in jullie landje 98??! Toen ik niet zo heel veel km's meer te doen had naar JD moest ik toch nog ff tanken, en de kerel van tankstation zei me om V-power te tanken, ook al vroeg ik UITDRUKKELIJK naar 98. Martijn zei me dat als ik een volle tank 98 heb ik op ongeveer zo'n 212pk zou moeten uitkomen, dus vertel ik iedereen maar dat ik er ongeveer 212 heb :D

Het verschil is echt abnormaal! Om het even overdreven te zeggen; de eerste keren als je in vijfde aan het cruisen bent op de autosnelweg, en je geeft plankgas is het net of je in warp-mode gaat ofzo :) Is natuulijk overdreven, maar hij GAAT nu echt wel vooruit hoor! ZEER TEVREDEN! :)
Gebruikersavatar
door svkaster
#22789
das mooi, kan niet wachten tot dinsdag middag.
hoe lang heeft het bij jouw geduurd?

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Tricks
#22791
svkaster schreef:das mooi, kan niet wachten tot dinsdag middag.
hoe lang heeft het bij jouw geduurd?

m.v.g

Stefan
Ja...dat is wel iets anders geweest. Ik was daar van 09:00 uur tot 14:15 uur ongeveer!! En ik moest om 14:00 uur eigelijk op mijn werk zijn... Ze hadden me vooraf aan de telefoon verzekerd dat ik op tijd terug in Belgie zou zijn, maar is dat ff verkeerd uitgedraaid! Het was wel niet hun fout hoor, er waren problemen met de chip. Vraag me niet wat juist want dat kan ik niet meer zeggen (slecht geheugen).

Uiteindelijk was alles uiteraard toch gefixed en de +- 200 km terugrit was zeer de moeite 8)
Gebruikersavatar
door svkaster
#23072
Ben ook gisteren dus bij JD geweest.
Heb nu 215PK en 343Nm met V-power

Rijd echt perfect. Ik kan er nog steeds rustig mee rijden en als ik wil toch snel accelereren. Hij pakt nu ok beter op. :D :D

Het enige "nadeel" van JD is dat ze continu aan de telefoon hangen met klanten, zodat jouw TT blijft staan. Ik was er om 13:45 en ging om 18:05 weer terug naar huis. Van de andere kant is het ook wel weer een voordeel, want als je achteraf problemen hebt kun je altijd bellen en wordt je direct geholpen.

Was wel raar om te zien dat je TT met bijna 200Km/h op de rollerband langs je "loopt" terwijl ik daar met een bak koffie stond. Moet alleen nog even bekijken of ik nog een andere veer moet plaatsen. Volgens Martijn van JD zou ik nu +/- 1,5 Bar turbo druk moeten hebben. Dit komt overeen met de Yellow - 15-23 PSI 1.03-1.59 bar

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Tricks
#23074
svkaster schreef:Ben ook gisteren dus bij JD geweest.

Het enige "nadeel" van JD is dat ze continu aan de telefoon hangen met klanten, zodat jouw TT blijft staan. Ik was er om 13:45 en ging om 18:05 weer terug naar huis. Van de andere kant is het ook wel weer een voordeel, want als je achteraf problemen hebt kun je altijd bellen en wordt je direct geholpen.
Is wel waar ja...
door allewijn
#23096
svkaster schreef:Ben ook gisteren dus bij JD geweest.
Heb nu 215PK en 343Nm met V-power

Rijd echt perfect. Ik kan er nog steeds rustig mee rijden en als ik wil toch snel accelereren. Hij pakt nu ok beter op. :D :D

Het enige "nadeel" van JD is dat ze continu aan de telefoon hangen met klanten, zodat jouw TT blijft staan. Ik was er om 13:45 en ging om 18:05 weer terug naar huis. Van de andere kant is het ook wel weer een voordeel, want als je achteraf problemen hebt kun je altijd bellen en wordt je direct geholpen.

Was wel raar om te zien dat je TT met bijna 200Km/h op de rollerband langs je "loopt" terwijl ik daar met een bak koffie stond. Moet alleen nog even bekijken of ik nog een andere veer moet plaatsen. Volgens Martijn van JD zou ik nu +/- 1,5 Bar turbo druk moeten hebben. Dit komt overeen met de Yellow - 15-23 PSI 1.03-1.59 bar

m.v.g

Stefan
Goed om te horen dat ook jouw JD chip bevalt!
Tis een wereld van verschil hè! In vergelijking met de standaard 180PK's!
Ikzelf heb ook 215PK en 340NM en dat rijdt erg goed.
Ook het geluid van de turbo, welke je nu echt hoort opspoelen, en het afblazen van de DV is prachtig.
door emanuel
#23122
Klinkt allemaal erg goed, bij mij kriebelt het ook om de 225 Pk iets te laten kietelen, ik durf het alleen niet met mijn LPG systeem... Ik ken ook niemand met een 20 kleppen turbo op LPG die gechipt is.
door Niall
#23125
emanuel schreef:Klinkt allemaal erg goed, bij mij kriebelt het ook om de 225 Pk iets te laten kietelen, ik durf het alleen niet met mijn LPG systeem... Ik ken ook niemand met een 20 kleppen turbo op LPG die gechipt is.
Bij JD laten chippen, hij past het zo aan dat de inspuiting op LPG bij hoge toeren minder is dan normaal. Zie hier een voorbeeld van een 1.8T blok: http://www.seat-online.nl/index.php/top ... #msg301402

anders moete je even op seat-online een account aanmaken met de vraag, er zijn daar meerdere mensen die gechipt op LPG rijden :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]