Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#24308
Sinds enkele dagen heb ik mijn TT 225pk gechipped en ik moet zeggen dat zoiets "simpels" de auto echt compleet kan transformeren. Ik vond hem standaard altijd een beetje tam (alles is relatief :D ) maar nu is hij echt veranderd in een beest. Het vermogen is gestegen naar 265PK en het koppel naar 360NM, daarnaast is de motor in het werkgebied bij normaal gebruik (tussen 1500 en +/- 3000 rpm) soepeler en minder nerveus.

Al met al kan ik concluderen dat dit de beste ?250,- is die ik heb uitgegeven en ik kan het jullie dan ook van harte aanraden.

(Ps : ik heb hem laten chippen bij TKR gevestigd in De Triemen (Friesland) hij maakt gebruik van software van fasttech)
Gebruikersavatar
door rene4u
#24312
klinkt goed! Is je TT op de rollerbank geweest? En hoe ging het chippen?

Jammer dat Friesland zover is van Hellevoetsluis. :?
door allewijn
#24348
rene4u schreef:klinkt goed! Is je TT op de rollerbank geweest? En hoe ging het chippen?

Jammer dat Friesland zover is van Hellevoetsluis. :?
Haha René dat is waar, bij ons in de buurt is helemaal niets interessant qua chiptuning te vinden.
Daarom ben ik toenterijd ook maar helemaal naar JD in Lochem gereden :D
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#24380
rene4u schreef:klinkt goed! Is je TT op de rollerbank geweest? En hoe ging het chippen?

Jammer dat Friesland zover is van Hellevoetsluis. :?
Nee mijn TT is niet op de rollenbank geweest, daar heeft hij de ruimte (nog) niet voor.

Het chippen zelf ben ik niet bij geweest aangezien ik het direct met een onderhoudsbeurtje heb gecombineerd maar ik geloof dat het gewoon via de obd aansluiting is gegaan.
Gebruikersavatar
door AenE
#24383
Klinkt wel erg optimistisch 265 pk door een beetje herprogrammeren. Er zijn meer aanpassingen nodig voor dit vermogen zoals het uitlaatsysteem, maar het belangrijkste is dat je erg tevreden bent over het resultaat. Ik heb mijn TT ook gekocht met de mededeling dat hij bij Audi België herprogrammeerd is naar 265 pk. Maar het enige wat zichtbaar is, is een andere dump valve (= blow-off valve of DV valve) Of het dan 250 pk of 265 pk is, maakt dan ook niet meer uit als het maar goed aanvoelt. :D
Gebruikersavatar
door tim
#24389
ik heb toch mijn twijfels over de betrouwbaarheid van deze gegevens hoor 250 euro voor 250 pk.hier in belgie is de bekenste tuner "autotune heinz" en als ik de prijzen bekijk meer dan 800 euro voor 250 pk.vraag ik mij toch af waar het prijsverschil hem zit
Gebruikersavatar
door PaulusB
#24391
Sommige schrijven zelf hun software en op maat anders gebruiken gekopieerde software. En net wat een gek er voor vraagt denk aan aanschaf computers licentie op software uurloon met of zonder test bank proef er in etc.
Gebruikersavatar
door tim
#24393
ok bij heinz is het een maatchip en met een rollenbanktest maar de prijs is bijna het vierdubbel.en bij jd is het toch ook 750 euro.
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#24402
De pk's is waarschijnlijk wel haalbaar aangezien de motor nu ook makkelijker meer toeren draait. bij de standaard software was de fut er boven de 6000 toeren wel redelijk uit terwijl hij nu makkelijk doortrekt tot in het rode gebied. De software word zoals ik al in de eerste post schreef niet door TKR zelf geschreven maar bij FASTTECH ingekocht, plus de eigenaar werkt alleen en heeft geen duur nieuwbouw pand staan daardoor kan de prijs zo laag.

Na een week rijden kan ik ook melden dat het verbruik bij normaal gebruik is gedaald van 1 op 10.5 naar 1 op 11 ( ik rijd per week gem 400km snelweg en 150km binnen de bebouwde kom)
Gebruikersavatar
door svkaster
#24403
Vaak wordt er bij de goedkopere tuners, gewoon een programma ingestopt die door een ander gemaakt is.
Bij deurder tuners wordt het programma nog op maat aangepast zodat alles perfect loopt. Meestal kan Jd en bv Heinz er meer uithalen dan een tuner die er maar een programma in stopt.

Maar al je tevreden bent , en geen problemen met je motor krijgt dan zal het wel goed zijn :wink:

m.v.g

Stefan
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]