Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door reindertt
#22792
Pff reed net op de weg: zo'n flinke kiezel (2-3cm) doorsnede op mijn ruit!

Ruit kapot, moet een nieuwe op! Betaal maar zelf, heb toch eigen risico, maar 't niet leuk!~

Zou je rijkswaterstaat aansprakelijk kunnen stellen? Hoe kunnen er nou zulke stenen op de weg liggen... Maar ja, bewijs het maar s...
door allewijn
#22801
Ik heb laatst ook een nieuwe ruit laten zetten.
Van de één op de andere dag zat er een 20cm lange scheur in mijn ruit, niemand weet hoe die er gekomen is, hij begint ook niet met een kleine steenslagput of iets dergelijks.

Dus voor 60,- euro (eigen risico) een compleet nieuwe ruit bij Carglass laten zetten.
Ben er blij mee! De oude was tenslotte al uit 1999 en had nogal wat steenslagjes.
Deze is weer mooie strak, de regen gaat er ook veel soepeler vanaf (zéker met rain-x!)

(Succes als je Rijkswaterstaat aansprakelijk gaat stellen, meestal lukt dat niet. Dat lukt soms alleen met kuilen in de weg, waar je in rijdt, en dan de wegbeheerder aansprakelijk stelt, maar voor deze kiezelsteen, no-way!)
Gebruikersavatar
door reindertt
#22810
Nou ik zat net op mijn verzekeringspapieren te kijken en ik heb dus een verhoogd eigen risico ;). Dus ik denk niet dat ik met ? 60 weg kom hahahaa
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#22816
Hallo

Hoe werkt dat in Nederland met dat "verhoogd risico"?is dat een soort all risk verzekering die jullie hebben?
Hier in België heb je de gewone burgerlijke aansprakelijkheid en dan kan je je extra verzekeren voor glasbreuk en diefstal ofwel helemaal al risk.
Maar je moet altijd een deel zelf betalen denk dat dat die 60 euro is zeker?
Zit namelijk ook sinds deze week met een sterretje in men voorruit en dat kost me ook 60 euro om te herstellen, een nieuwe ruit voor 60 euro zou wel helemaal te gek zijn! :lol: Of is het glas in Nederland zo goedkoop? :shock:


Groetjes Rik
door allewijn
#22820
Rikkie666 schreef:Hallo

Hoe werkt dat in Nederland met dat "verhoogd risico"?is dat een soort all risk verzekering die jullie hebben?
Hier in België heb je de gewone burgerlijke aansprakelijkheid en dan kan je je extra verzekeren voor glasbreuk en diefstal ofwel helemaal al risk.
Maar je moet altijd een deel zelf betalen denk dat dat die 60 euro is zeker?
Zit namelijk ook sinds deze week met een sterretje in men voorruit en dat kost me ook 60 euro om te herstellen, een nieuwe ruit voor 60 euro zou wel helemaal te gek zijn! :lol: Of is het glas in Nederland zo goedkoop? :shock:


Groetjes Rik
Sterretjes laten herstellen/vullen is hier HELEMAAL GRATIS bij bijna alle WA en ALL-risk verzekeringen!
Een hele ruit vervangen kost je echter wel een eigen risico, bij mij was dat 60 euro.
Gebruikersavatar
door reindertt
#22827
Werkt in NL zo:

3 verzekeringen: beperkt casco en all risk vergoeden ook schade aan eigen auto. Hier heb je wel een eigen risico van gem ? 140 op. Bij ruitschade betaal je echter geen ? 140 maar 60-70 omdat verzekeringsmaatschappijen je die korting geven bij ruitvervanging (hebben korting met carglass geregeld bijv). Ik heb echter gekozen voor een verhoogd eigen risico van ? 350, waardoor ik op jaarbasis ? 160 euro minder aan premie betaal.

Nu moet ik dus ? 350-70= ? 280 voor een nieuwe ruit betalen, maar krijg daarentegen wel de korting op mijn jaarpremie. Een jaar schadevrij rijden en de ruit is weer betaald zeg maar. NU even zuur, maar in principe gebeurt een ruitvervanging oid niet elk jaar. Gaat dit wel vaker voorkomen, gooi ik mn risico omlaag :)

Maar in de 6 jaar dat ik rij, nog nooit meegemaakt.

Hey maarre timmie! Long time no see man. Was je op vakantie? Gelijk weer actief nu... iK heb mijn HPC eronder heh!! Wat een heerlijke auto is het nu zeg!!!
door allewijn
#22831
reindertt schreef:
Hey maarre timmie! Long time no see man. Was je op vakantie? Gelijk weer actief nu... iK heb mijn HPC eronder heh!! Wat een heerlijke auto is het nu zeg!!!
Ben ik lang weggeweest? :roll: Nee toch? Haha, misschien iets minder actief.
Hé maar je HPC, heb je daar geen topic met een review van gemaakt dan? (aangezien jij dat meestal wel doet toch). Ik ben er éééérg benieuwd naar!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#27427
Ik stapte gistermiddag in de auto en precies in de lichtval van het zonlicht zag ik iets glinsteren in de ruit. Weer uitgestapt en eens goed gekeken, blijkt er dit gebeurd te zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook hier geen bomkrater te ontdekken, zomaar "Out of the Blue" :?
Ik ben bang dat ik ook het glas moet heffen met die jongens van Carglass :wink: :occasion5:

Groeten
Joop
door tenbrey
#27432
Heren voor nieuwe ruiten/herstellen:
Bel even Vicent van Fixda glas in Duiven.
Zeg even dat je zijn nummer van Ten hebt gekregen.
Hij kan vastwel wat interessants doen voor jullie.

Vincent Fixda Glas te Duiven.
06-43874474
door allewijn
#27435
Ik heb ook eenzelfde scheur gehad in mijn ruit, zomaar uit het niets!
Bij Carglass hebben ze voor 65 euro (dat is het eigen risico) een gehele nieuwe voorruit in mijn TT gezet!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#27457
Klopt, bij is het eigen risico voor ruitschade ? 67,50
Ik kan er donderdag a.s. terecht.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#27473
Mij kostte t voor de tt helemaal niks... geen eigen risico, kreeg gewoon een nieuwe ruit origineel gevraagd kreeg k zo'n dom plinkington geval waar in de hoeken vervorming zat... nou kan ik stellen dat ik altijd nuchter rond rij maar kreeg t idee dat k bezopen was... toen 4 weken later uiteindelijk alsnog een correcte origineel Audi exemplaar gekregen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]