Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door lupogrun
#30448
alvast een little tease movie, de auto loopt gewoon stationair (is nog koud). Van de week zal proberen wat spannender filmpjes te plaatsen (ps. ik houd de kleren hierbij aan, wees gerust )

Afbeelding
Gebruikersavatar
door screamer
#30449
Is gaaf geworden! Eén van de dikkste lupo's die rond rijd denk ik. :D Hoe veel uur is er tot nu toe ongeveer in gaan zitten? En al door de RWD keuring heen gekomen?
Gebruikersavatar
door lupogrun
#30455
dankje dat is nog een compliment, hij ziet erop de foto wel goed uit, alleen in het echt heeft die nog wel kleine gebruikerskrasjes enz. Maar voor volgend jaar hebben we nog project liggen, dan wordt de gehele buitenkant nog gecleand en opnieuw gespoten, dan wordt die pas echt mooi :twisted:

Ik durf niet precies te zeggen hoeveel uur erin totaal aan gewerkt is, omdat er ook heel veel uit gezocht moest worden enz omdat er nog niks voor bestond. ik denk zowiezo wel meer dan 100 uur dat er echt aan gewerkt is met de uitzoek uren daar buiten gelaten.

Hij gaat komende donderdag naar de eerste RDW keuring toe, dus even afwachten hoe dit gaat aflopen.
Gebruikersavatar
door lupogrun
#30624
Vandaag zijn we naar de eerste keuring geweest van de RDW, het was allemaal geen enkel probleem hier. Ik moet ook wel zeggen dat ze ook niet erg veel hebben gedaan, alleen even gekeken hoe alles eruit zag en erin lag , auto gewogen enz.
Dit zijn allemaal voorbereidingen voor de volgende keuring in lelystad (TCL).

We moeten nu alleen nog even achter de orginele gegevens van het audi tt blok aan, hiermee bedoel ik wat het maximale vermogen is bij hoeveel toeren. Dit moet orgineel zijn vanuit de fabriek, dus even kijken hoe we hieraan gaan komen.
We moeten dit bij Pon vandaan halen, alleen ben ik bang dat we dit als particulier niet krijgen. Dus hebben we het even via iemand gedaan bij een audi dealer. Ik krijg nog een belletje van hem als die reactie terug heeft op zijn email.

Ook hebben we nog een ander mooi stuurtje uitgezocht voor de lupo namelijk van Isotta type zulag :twisted:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door lupogrun
#30625
nu nog even een kort filmpje waarbij we even wat met het gaspedaal spelen :wink:
Ik moet er nog wel even bij zeggen dat het geluid in het echt nog wel een stukje mooier klinkt ,maar hebben jullie erin ieder geval wel een idee van.
Na de keuring zal de orginele katalysator weer onder weg gehaald worden, dus een betere gasflow en zwaarder geluid. Ook moet de uitlaat nog steeds inbranden voor meer sound.

genoeg gelult het filmpje

Afbeelding
Gebruikersavatar
door lupogrun
#31170
De laaste aanpassingen aan de lupo zijn ook gedaan:

*het nieuwe isotta stuur zit erin. staat erg lekker

* de lupo heeft zijn apk keuring ook weer gehad

* De andere chip zit in de auto met minder vermogen , met deze chip leverd de auto 140pk . Dit hebben we gedaan voor de keuring van komende vrijdag bij RDW. Hierna zal de andere chip er weer in terug gezet worden, met als het goed is nog extraatje aan pk's

* ook zijn er andere veren voorkant onder de auto gekomen van eibach omdat de lupo toch wat extra gewicht heeft gekregen door het tt blok.

Zal morgen wel weer even wat foto's plaatsen

en dan nu op naar de keuring van de 26ste


greetz frank
Gebruikersavatar
door lupogrun
#31450
Mensen ik kan zeggen dat ik zeer blij ben. De lupo is GOED GEKEURD!!!!

bij het test centrum Lelystad:

Toen me pa de auto de garage had in gereden, begonnen ze direct met het keuren van de lupo.
Als eerst bekeken ze alle gegevens van de auto na of deze klopten.
Ze keken of alles op de juiste manier gemonteerd was en of er geen ongekeurde dingen gebruikt waren.
Hier zijn ze een klein uurtje mee bezig geweest.

Nadat ze het eerste gedeelte van de keuring hadden gedaan, plaatsten ze een 4 tal kastjes in de auto die verschillende waardes ging registreren waaronder; remvermogen , uitlaat geluid , motorgeluid, vermogen ect.

Toen ze dit allemaal hadden geinstalleerd en ingesteld hadden, was het tijd voor het circuit;
Op het circuit begonnen ze eerst erg rustig een aantal ronden te rijden , remmen testen , nat wegdek test, slalom enz.
Na een aantal test gingen ze rond het circuit rijden waarbij de snelheid steeds verder toen nam, hierop volgend nog een aantal keren de remmen getest. Dit heeft al met al ook weer een uur geduurd.

Toen brachten ze de lupo weer de garage in. Hier werden alle opgedane gegevens genoteerd en verwerkt.
Toen kregen we het goed nieuws te horen dat de lupo de keuring had doorstaan

Alle gevens zijn direct door gefaxt naar de RDW in groningen, die het weer zal door sturen naar de RDW in Hoogeveen.
Daar zullen we binnen 10 werkdagen de nieuwe kenteken papieren van ontvangen.


ps. we hebben ons trouwens niet hoeven vervelen bij het circuit er reden steeds 2 gruwelijk dikke spijkers rond het circuit, wat een goddelijk geluid hebben die dingen Had trouwens ook nog in het begin een filmpje gemaakt van een prototype spijker, alleen jammer genoeg kwam er bewaking naar me toe en moest het weer wissen
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31451
Hee Frank,

Da's zeker goed nieuws!! :thumbright:
Het zullen vast 10 lange dagen gaan worden, maar alvast heel veel rijplezier toegewenst 8)
Wellicht wil je 'm wel komen showen op 18 oktober a.s. tijdens de TTuning MeeTT:
TTuning MeeTT

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door lupogrun
#31484
Happy Socks schreef:Hee Frank,

Da's zeker goed nieuws!! :thumbright:
Het zullen vast 10 lange dagen gaan worden, maar alvast heel veel rijplezier toegewenst 8)
Wellicht wil je 'm wel komen showen op 18 oktober a.s. tijdens de TTuning MeeTT:
TTuning MeeTT

Groeten
Joop
hey die joop bedankt voor je reactie, ja het wachten is wel weer lang, maar ja we kunnen zo nu en dan wel even een stukje rijden natuurlijk :D
Die meeting zou wel erg leuk zijn geweest als we ook aanwezig konden zijn , alleen is het net wat te ver rijden vanuit groningen. Misschien een keer op een andere meeting.

groeten frank
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]