Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jan
#38412
Hallo!

Maak gelijk even van het moment gebruik om me even voor te stellen. Mijn naam is Jan en sinds kort ben ik de trotse bezitter van een audi TT 1.8!
Nou kwam ik er via dit forum achter dat het "vreemde geluidje" bij het schakelen mogelijk afkomstig is van een versleten DV, dus gelijk maar een forge splitter besteld.
Uit de handleiding blijkt dat je hem andersom moet aanbrengen dan het origineel (dus met de bovenkant naar de passagierskant). Toch lees ik op andere fora dat dat niet altijd aan te raden is, dus gewoon te installeren zoals het origineel.
Nou blijkt alleen dat (als ik de forge wil aanbrengen volgens de handleiding) het kleine vacuumslangetje dat bovenop de forge gemonteerd moet worden een beetje kort is.

zo moet het geinstalleerd worden volgens forge:

Afbeelding

en zo ziet het er nu bij mij uit:

Afbeelding

De slang met de witte lettertjes is een beetje kort om om te leiden naar de bovenkant van de forge als ik hem plaats volgens de instructies van de fabrikant, op de originele manier moet het wel passen.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Toch aanbrengen als het origineel of een langere slang gebruikt?

bedankt alvast!

Jan
Gebruikersavatar
door sweeper
#38415
Even een stuk brandstof slang kopen met evt. twee slangklemmen.(zullen de kosten niet echt zijn)

Uit mijn hoofd zeg ik dat de binnendiameter van de slang 4 mm. moet zijn.

S6
Gebruikersavatar
door screamer
#38430
Het klopt dat de orginele slang net wat krap is, maar het gaat wel. Heb de SplitR nu al meer dan een jaar met orginele slang zitten en dat gaat prima, hij knikt niet. Slange klem is ook niet echt een succes, ik heb nog geen slangen klem gevonden die er goed op past. Ze hebben het net wat te krap gemaakt, iets meer ruimte rond de aansluiting had geen kwaad gekund.

Evt. een nieuwe stuk silicone slang plaatsen kan ook, dacht ook dat het 4 mm (binnen diamter) slang moet zijn.


Guy
door jan
#38444
Bedoel je een slangenklem voor op het vacuumslangetje? Daar kan je idd moeilijk bij.. en die is inderdaad erg klein. Denk dat dat een tie-ripje gaat worden.
Bedankt voor de reacties alvast!
Gebruikersavatar
door screamer
#38464
Inderdaad, de slang van de vacuum. Daar past eigenlijk net geen slangenklem om. Ty-rap heb ik ook geprobeerd maar dat haalt niet echt veel uit.
Gebruikersavatar
door sweeper
#38466
ik had geen probleem met een klein slang klemmetje om erbij te komen. Ik heb deze gebruikt met een steeksleutel 7. Geen probleem. Heb overigens niet de SplitR maar de gewone DV006
Afbeelding
Gebruikersavatar
door screamer
#38490
Sweeper schreef:Heb overigens niet de SplitR maar de gewone DV006
En daarom past de slangenklem bij jouw wel. :D


Guy
Gebruikersavatar
door Ronnie
#38513
om de vacuum slang zit bij mij niks... DV006 dat ding blijft gewoon zitten dus a niet moeilijk doen :D trekt nie voor niks vacuum
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]