Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Stijn
#38465
Ik heb mij gisteren op de car care meeTTing laten informeren over de plaatsing van een audiolink op een Concert Bose II. Een en ander staat hier uitgelegd:
http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=2727
http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=2766

Voor zover ik weet is in mijn geval alles aangesloten, zie ook foto. De SD kaart die ik in het apparaat heb gestoken bevat uitsluitend de folders CD01, ..., CD06 en in iedere folder een mp3 en in sommige tevens een wma-file (Windows Media). Ik kan de Bose als volgt bedienen:
- Druk op CD en het onderdeel gemerkt met 1 op de foto wordt zichtbaar
- Op vooruitspoelen en achteruitspoelen wordt niet gereageerd
- Druk op nummer vooruit en het onderdeel gemerkt met 2 op de foto wordt zichtbaar; op nummer achteruit wordt niet gereageerd
- Druk op CD+ of CD- en het onderdeel gemerkt met 3 op de foto wordt zichtbaar; enkele seconden later wordt onderdeel 2 weer zichtbaar en het nummer gaat verder waar het eerder gebleven was.

Wat op de foto niet te zien is, maar wel is uitgevoerd, is dat de dunne, zwarte aarde-leidinkjes op de speler zijn gemonteerd. Er is geen enkel geluid te horen, hoogstens wat ruis. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen en muziek te horen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#38473
Is het niet handiger om Tim Allewijn even een PB te sturen? Hij heeft het bij je aangesloten & heeft het zelf ook in zijn TT zoals je weet.
door ptie
#38494
Audiolink zou zelf ook kapot kunnen zijn, zie ook mijn posts hier.
door Stijn
#38503
Dank voor je bericht. Een kapotte audiolink wil ik liever niet aan denken, omdat het apparaat in China is besteld. Ik had je post al eerder gelezen en om uit te sluiten dat de SD kaart goed werkt, zou ik deze nog even moeten testen op de computer vanwaar de download naar de kaart plaatsgevonden heeft. Ik zal dan tevens even kijken naar de formattering, zoals FAT32 of FAT16. De SD kaart heeft wel goed gewerkt op de PDA waar deze al die tijd in heeft gezeten, met globaal dezelfde files er op.

Wat dus wel vreemd is, is dat het nummer wel loopt: op de foto is te zien dat track 2 van een een of andere CD al 5 min en 2 seconden bezig is (zie onderdeel 2 van de foto).
door allewijn
#38512
Stijn,

Op de meeting heb ik het voor je aangesloten en getest met de USB stick, gevuld met mp3's, afkomstig uit mijn eigen XCARLINK.
Hij werkte toen helemaal naar behoren en we hebben muziek uit verscheidene mapjes gehoord.
Dit werkt nu, met jouw SD kaart helemaal niet?
Je hoort niks?
door Stijn
#38519
Er zijn in feite twee problemen en de oorzaak zou wel eens dezelfde kunnen zijn:
1- Navigatie door de kaart werkt niet, ik kan hoogstens naar een volgende CD; alle andere knoppen werken niet zoals het hoort
2- Er is geen geluid te horen, hoogstens wat ruis. Als ik op FM of AM druk, dan hoor ik uiteraard de radio zoals het hoort, maar via CD dus geen geluid.

Ik kijk nog even naar de SD kaart (formattering en verificatie via PC), of anders toch maar een volledige herinstallatie.
door allewijn
#38520
Stijn schreef:Er zijn in feite twee problemen en de oorzaak zou wel eens dezelfde kunnen zijn:
1- Navigatie door de kaart werkt niet, ik kan hoogstens naar een volgende CD; alle andere knoppen werken niet zoals het hoort
2- Er is geen geluid te horen, hoogstens wat ruis. Als ik op FM of AM druk, dan hoor ik uiteraard de radio zoals het hoort, maar via CD dus geen geluid.

Ik kijk nog even naar de SD kaart (formattering en verificatie via PC), of anders toch maar een volledige herinstallatie.
Denk dat het samenhangt, want met mijn usb-stick met 6 mapjes erop: CD01 CD02 CD03 etc werkte alles wel goed volgens mij! (toen hoorde we ook netjes de muziek, zoals het hoort).

http://www.audio-link.eu/
door Stijn
#38529
Het probleem is opgelost:
1- De SD-kaart wordt niet herkend en wat leek als een track die werd afgespeeld is in feite een interne klok van de CD-speler. Ook is CDC9 LOAD (onderdeel 3 van de foto) slecht nieuws: dit is een code die aangeeft dat er geen muziekdrager wordt herkend in de audiolink.
2- FAT16 en FAT32 worden beide herkend.
3- Subfolders worden niet als zodanig herkend. Dus bijvoorbeeld CD01 met daarop track 1 en een folder ABC met daarin track 2 zal track 1 en track 2 achter elkaar afspelen alsof er geen subfolder ABC is.
door allewijn
#38535
Stijn schreef:Het probleem is opgelost:
1- De SD-kaart wordt niet herkend en wat leek als een track die werd afgespeeld is in feite een interne klok van de CD-speler. Ook is CDC9 LOAD (onderdeel 3 van de foto) slecht nieuws: dit is een code die aangeeft dat er geen muziekdrager wordt herkend in de audiolink.
2- FAT16 en FAT32 worden beide herkend.
3- Subfolders worden niet als zodanig herkend. Dus bijvoorbeeld CD01 met daarop track 1 en een folder ABC met daarin track 2 zal track 1 en track 2 achter elkaar afspelen alsof er geen subfolder ABC is.
Dus hoe heb je het nu opgelost?
Door een andere SD kaart / USB-stick te gebruiken met daarop folders CD01 t/m CD06 met daarin rechtstreeks nummers geplaatst, zonder verdere subfolders?
door Stijn
#38536
Ik heb een tweetal USB sticks gebruikt: FAT16 en FAT32 geformatteerd. Ik bedenk mij ineens dat het mij opviel dat de USB er ondersteboven in moet, ofwel het logo van de USB stick en het logo van de audiolink zijn niet tegelijkertijd zichtbaar, waarschijnlijk een ontwerpfout. Wellicht dus dat de SD kaart er ook ondersteboven in moet, want deze kaart werkt tenslotte wel op de computer.

Subfolders werkt ook en dat is juist erg handig, want op deze wijze kun je bij elkaar horende muziek in een subfolder plaatsen (en die weer in een CD0x folder) en de nummers worden daarmee niet alfabetisch afgespeeld met verschillende stijlen door elkaar. Mijn opmerking was eerder verwarrend, maar kwam er op neer dat je niet subfolders onafhankelijk kan kiezen, anders dan door op Next (= 4e knop onderste rij) te drukken.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]