Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tt pedro
#38934
hey werd laatst een keer erop gewezen dat ik dit beter kon nemen in plaats van de k&n kit
maar nu is mijn vraag welke kit kan ik het beste nemen
verandert het geluid ook net zoals bij een powerfilter dat je een roffel krijgt
waar kan ik hem het beste gaan kopen want zie zoveel verschillende prijzen voorbij komen
ik kan het topic helaas niet meer vinden maar toen had ik er ook mee iemand over gebabbeld en die liet toen een link zien en daar was de kit 265 euro
laat aub jullie ervaringen enzo maar even weten want zou graag deze week de kit gaan bestellen


groetjes pedro
Gebruikersavatar
door sweeper
#38935
Denk dat ik dat was.

Zie Limpex Sport

Op de site aan de rechterzijde op "luchtfilters & systemen" aanklikken, en dan even doorlezen/bladeren, op foto's klikken, dan kom je als het goed is ergens een pdf tegen waar in staat welke je moet hebben & wat ie kost.

Je kan natuurlijk ook even bellen. Let op, aardige man met veel kennis over mechanische tuning, maar hij kan lang van stof zijn.

S6
Gebruikersavatar
door tt pedro
#38937
ok maar is het geluid ook verandert met dit ding of valt het mee want wil wel graag een roffel erin hebben als je begrijpt wat ik bedoel
en weet jij toevaliig waar je zo een injen cai kunt halen
Gebruikersavatar
door sweeper
#38939
Hoe bedoel je "roffel"?

Het geluid verandert omdat je de motor/turbo goed de lucht hoort aanzuigen, en hoort afblazen als je gas los laat.

Voor een Injen zal je waarschijnlijk bij Charlotte moeten zijn.

Limpex-sport (Tilburg) zit bij jouw redelijk in de buurt. Als je bij ze langs gaat kunnen ze hem ook voor je installeren, kan je er mee rijden, en bevalt het niet gaat ie er zo weer uit. "No cure, no pay " principe.
Gebruikersavatar
door tt pedro
#38940
meen je dat nou kan ik hem daar in laten bouwen en vind ik het niks gewoon weer eruit laten halen
zoja ga ik er van de week wel even een kijkje nemen
die roffel bedoel ik als je op trekt weet je wel dat je hem dan goed hoort


groetjes pedro
Gebruikersavatar
door sweeper
#38941
Ik denk dat de roffel waar je op doelt te maken heeft met de uitlaat. Dat gaat niet echt veel verschil uitmaken omdat het een turbo is. Je hoort je motor dus niet terug door je filter.

Bij een atmosferische motor zit het luchtfilter direct achter het gasklephuis & inlaatspruitstuk, dan ga je er meer van horen. Bij onze motoren zit de turbo, intercooler, en wat leidingwerk er nog tussen.
Geen motorgeluid door je filter dus.

Wil je meer roffel, dan moet je de tussen demper, en de kat er tussenuit halen, c.q. vervangen voor sport versie.

Vraag het even voor de zekerheid, en het is het beste om even van te voren een afspraak te maken. Het is geen garage of bedrijf zoals je gewend bent. Hij heeft op zijn eigen terrein een soort blokhut en schuur/garage staan.

Heb zelf laatst 2x nieuwe remschijven & blokken moeten bestellen voor een A4. (er waren twee types mogelijk) Hij heeft ze beiden opgestuurd zonder vooruit te hoeven betalen, en hij zag wel wanneer er een set terugkwam.

Geloof me, de Pipercross Viper kit is een goede investering. Ik heb zelf de universele versie die ik van auto naar auto mee genomen heb. Ik begon met een Polo 6N 1,6l 75pk, naar een Golf 4 2,8l V6 202pk, naar nu de TT Q 180pk. Absoluut zijn geld waard dus.

Filters zijn ook heel simpel schoon te maken. Je neemt een emmer heet water (60 [sup]0[/sup]C max.) met een scheut brandspiritus. Je gaat hem spoelen, is het vies neem je hetzelfde nieuw totdat het water schoon blijft. Je laat hem een nachtje drogen, en stopt hem weer terug in de auto.

Hij zal je misschien tegelijk een cyclone erbij willen verkopen. Ik heb deze ook, en er is niks mis mee, maar voor de turbo motor ben ik nog niet van overtuigd dat het verschil maakt. In mijn Polo had deze het meeste effect.

edit: kijk op zijn site onder kop "streetperformance" op de tweede pagina. Lees het helemaal maar eigenlijk.
Gebruikersavatar
door tt pedro
#38942
bedankt voor de info ga morgen gelijk bellen om een afspraak te maken voor deze week
laat ik het ff monteren en zal het resultaat wel zien
heb zelf ook een cyclone gehad op mijn chrysler neon maar ben ik niet tevreden over dus daar besteed ik geen cent meer aan ik vond het gewoon rommel

nogmaals bedankt

groetjes pedro
Gebruikersavatar
door sweeper
#38943
S6, en doe hem maar de groeten van die schoorsteenveger uit Haarlem. :wink:
Gebruikersavatar
door tt pedro
#39009
ok ik ga dus morgen even langs om te kijken of het wat is
en ik heb hem de groeten gedaan hoor van de schoorsteenveger en hij wist gelijk dat ik die uit haarlem bedoelde haha
Gebruikersavatar
door sweeper
#39057
Heb je je vermaakt bij Limpex? Hij kan nogal een ouwehoer zijn, die nogal overtuigd is van zichzelf, en zijn kennis van motoren. :lol:
Wat een rommeltje is het bij hem hè.

Wat heeft je over de streep doen trekken dat de Viper kit de juiste is?

Heb je foto's?
Gebruikersavatar
door tt pedro
#39058
foto's zal ik morgen wel plaatsen
het geluid van de kit is boven mijn verwachtingen en dat ze bij jd zeiden dat het beter is voor het chippen dan de injen heeft mij over de streep getrokken en de proefrit deed natuurlijk ook wel wat
en ja het is een rotzooitje bij hem haha
maar dat maakt niet uit zolang hij goed spul levert
en nee hij probeerde geen cyclone aan te smeren er zit wel een carterfiltertje bij
en hij probeerde wel een fles olie te verkopen van 40 euro maar wie weet ga ik daar nog een keer voor terug

groetjes
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]