Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#40217
Is er iets te doen aan het Bose systeem omtrent de instelling van "fader" o.i.d.?
Dit zit namelijk niet op de concert II, een fader mogelijkheid naast de balance instelling..

Zit er bijvoorbeeld ergens een versterkertje waar je nog met een potmetertje wat in kan stellen mbt de afstelling/positie van geluiden?

non topic: jammer van de bas, die is wel erg dreunerig aanwezig zelfs op instelling "0"
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#40222
We hebben dit destijds al uitgezocht voor de concert 1. Denk dat qua instellingen er niet veel veranderd zal zijn tussen een concert 1 of 2.
In een TT met een concert 1 is de fader ook default gedeactiveerd maar je ziet hem nog wel in het menu staan maar hij werkt gewoon niet.
Misschien dat je via VAG-com dit toch bij de concert 2 kunt activeren en dat je zo toch instelmogelijkheden krijgt. De concert 2 wordt namelijk niet alleen in TT's gebruikt dus bij andere Audi's zal de fader toch moeten werken.

Misschien dat je toch wat aan dit oude topic hebt, hier het linkje =>Fader instellingen via VAG com

Hieronder de tabel voor de concert 2, kijk even onderaan de tabel bij 04632, ik denk dat dit is wat je zoekt.

Voor de latere Concert/Chorus 2 modellen
In VAGCOM select "56" RADIO, then Select "07" RECODE.
Example Code 04632

Digits
1 - Country ID always 0

2 - Radio configuration Always 4 for TT
(0-A8,1-A4,2-A6,3-A4Cab,4-TT,5-A2)

3 - (FO-Fader Off, BO-BOSE Config,
AO-Active Amp off for telephone call)
0=
1=FO
2=BO
3=FO,BO
4=AO
5=FO,AO
6=BO,AO
7=FO,BO,AO

4 - (NAV- Navigation input active,
TEL- Telephone input active
SBS- Active)
0=
1=NAV
2=TEL
3=NAV,TEL
4=SBS
5=NAV,SBS
6=TEL,SBS
7=NAV,TEL,SBS

5 - (DIV=Diversity Box
CDC=CD Changer
MFS=Multi Function Steering Wheel)
0=
1=DIV
2=CDC
3=DIV,CDC
4=MFS
5=DIV,MFS
6=CDC,MFS
7=DIV,CDC,MFS

04732 - Would give you TT setting, Bose equalisation, Active amp off via phone and NO Fader control, Navigation and Telephone inputs active and a CD Changer installed (fader uit dus)

04632 - Would give you the above but With Fader control (Useful if you wanted to use the radio Rear output to power an additional subwoofer.) (fader ingeschakeld)


Wellicht dat 1 van de VAG-com guru's hier op het forum je hier op een meeting je mee van dienst kan zijn.

Suc6 ermee,

Henk
Gebruikersavatar
door denders
#40227
Dankje Henk voor de info.
Er kan een boel met VAGCOM merk ik (logisch ook)
Terzijde, ik zag laatst wat modelletjes staan.

Welke versie zou ik Privé het beste aanschaffen om dit soort dingen te kunnen doen, weet iemand dat?
Ik vind het wel handig om dit soort dingen gewoon zelf te kunnen.

Raar hoor van die fader, die zit standaard al op de goedkopere radio's waar zeker geen Bose-set aanhangt!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#40232
Welke versie het beste c.q het meest gebruiksvriendelijk is kan ik je helaas niet vertellen, ben een VAG-com leek maar daar komt vast een reply op van een van onze VAG-com heren.
Ik denk dat ze de fader gewoon hebben uitgeschakeld omdat het in een TT volgens hun waarschijnlijk weining zin had. Vervolgens is de optie ook softwarematig verwijderd om, ik vermoed, verwarring te voorkomen.
Maar ik ben het met je eens, waarom uitschakelen als het er eigenlijk wel inzit. Zie daar de logica ook niet helemaal van in.

Grtz Henk
door ptie
#40266
Ik had begrepen dat de fader uitgeschakeld is, omdat het Bose geluid niet te faden is laten we maar zeggen. Het Bose systeem werkt natuurlijk anders dan een normaal audio systeem. Maar vraag me niet naar de exacte details.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#40268
Ik heb begrepen dat de fade-functie is uitgeschakeld, zodat een (volgens Bose) juiste afstelling is gewaarborgd. Een soort verzegeling als het ware. Deze blokkering zit in de radio zelf en is via Vag-Com te deactiveren (zie hierboven). Indien er wordt gekozen voor een aftermarket radio, komt ook de fade-blokkade automatisch te vervallen.

In de electronica van een TT zijn wel meer dingen niet geactiveerd (zoals de anti-carjack functie bijvoorbeeld). Ik heb zelfs het icoontje van de veiligheidsgordels op het display werkend gekregen, maar omdat er geen sensor zit in de gesphouder doet ie verder ook niets... :)

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door denders
#40301
Dank!
Uitzoeken nu dus welke VAGCOM de beste funktionaliteit geeft voor de juiste prijs..

Nu vraag ik me af, ben ik zo kritisch?
Merkte ook al direkt op dat de bastonen wel erg aanwezig zijn boven het normale geluid.
Ik heb die dus op -4 staan normaal en dan zijn er nog voldoende basgeluiden in het totaalbeeld!
Nee, Bose is voor mij geen garantie dat de rest van de merken dan maar op de plank mogen blijven.
Het is gewoon een leuke toevoeging aan de TT.

Ben geen purist hoor, maar merkte dat ik een fader wilde gaan gebruiken vanuit de radio en het aangesloten systeem.
Ik wil dus eigenlijk gewoon -2 tot -3 fader (naar de achterspeakers)

Ik ga geen aftermarket radio aansluiten. (dat idee toch maar laten varen)
Wil zo'n kastje (Xcarlink) en dan heb ik m'n zo gewilde USB...... :wink:

p.s: en als ik nou is dat Bose-versterkertje opzoek?, er zullen toch zeker wel potmetertjes/instelbare weerstanden inzitten om het geheel afgesteld te krijgen binnen bepaalde marges...
Kijk dat mijn marges nou voor een natuurlijker beeld pleiten dan de techneuten bij Bose en hun pasklare oplossing! :lol:
door rokky
#40304
Bij de MK2 werkt fading standaard wel met een bose systeem....
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#40308
Denzo schreef:p.s: en als ik nou is dat Bose-versterkertje opzoek?, er zullen toch zeker wel potmetertjes/instelbare weerstanden inzitten om het geheel afgesteld te krijgen binnen bepaalde marges...
Kijk dat mijn marges nou voor een natuurlijker beeld pleiten dan de techneuten bij Bose en hun pasklare oplossing! :lol:
Ik hoop het voor je, vroeger kon je op printjes vaak e.e.a. met potmeters aanpassen. Maarja zoek maar eens uit welke potmeter je moet hebben, je zult dan toch iets van een schema moeten hebben of als je geluk hebt staat het op het printje.
Bovendien zijn printen tegenwoordig vaak in "SMD microprint" uitgevoerd, das allemaal zo klein en fijn daar doe je zelf weinig meer aan.
Da's ook de reden dat ze tegewoordig bij een defect aan electronische apparaten vaak een een hele module moeten uitwisselen.
Zeer grote kans dat de potmeters allemaal vervangen zijn door weerstanden met een vaste waarde, is goedkoper en ook kleiner.

Je zult de versterker dus moeten localiseren en openschroeven wil je het zeker weten, ik weet niet of dit wel zo'n strak plan is.

Grtn Henk
Gebruikersavatar
door denders
#40390
Daar heb je dan ook weer gelijk in Henk..
Ben niet zo'n fan van gelijk maar aan mijn TT gaan zitten sleutelen ondanks ik niet bang ben voor een beetje techniek.

Heb ook nog volledige Audi garantie en om nou gelijk die panelen los te halen en dingen open te gaan schroeven :?

Beter met zo'n apparaatje die funktie instellen denk ik dan maar. :roll:


Overigens durf ik zelfs te zeggen dat mijn Pioneer in de Seat met de pasklare vervangingsspeakers van JBL (4 stuks+2 Pioneers) beter qua geluid en versterking van het geluid op hoger nivo waren!
(sorry Bose....!)
Maar ja, het is het één of ander..

Grtz, Den.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]