Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Satu
#47654
Hallo,
ik heb gisteren een JVC radio/cd ingebouwd, allemaal heel leuk (rode verlichting etc.) maar het volgende probleem doet zich voor, de achterspeakers geven geen geluid meer, wie o wie kan mij daarmee helpen welke draden ik evt moet doorverbinden om het allemaal wel goed te laten werken ik heb ook al gelezen over dat gele iso blokje maar ook dan doen ze het nog niet als ik de draden doorverbind met de speakerdraden die uit de radio komen. :evil:

gr. Henk
Gebruikersavatar
door aaldert
#47656
Het gele mini-iso blok zijn de line outs (voor naar een versterker, mits je die hebt), de speakers horen allemaal in de normale (bruine) iso stekker. Ik neem aan dat dat gele blokje ook niet in je JVC radio past. Heb je een versterker (Bose?), aangezien je dat gele blokje hebt?
door Satu
#47657
Bij mijn weten niet daar er een "gewone"CHORUS radio/cassette ingezeten heeft maar ik lees ook dat als je achterspeakers hebt, dat er dan aan de linkerzijde ook een versterker voor die speakers zit. En er zitten geen bose labels op de speakers zelf dus ik ga ervanuit dat dat niet zo is.
Gebruikersavatar
door aaldert
#47660
Maar je hebt dus wel dat gele blok (met 4 draden erin), en dan dus slechts 4 draden in het speaker-deel (bruin) van je ISO stekker? Dan heb je inderdaad waarschijnlijk een versterker voor de achterspeakers.

Er bestaan verloop-kastjes (met een transformator erin oid) die speaker-signaal converteren naar line-out, of als je radio line-outs heeft voor achter kun je dat aansluiten aan de gele mini-iso stekker.
door Satu
#47662
Okay bedankt voor de info ga dat maar 's ffe proberen dan want hij heeft wel line outs, thanks en misschien zien we elkaar nog wel eens in Almere daar ik zag dat je ook uit die slaapstad komt hahaha
groetjes Henk
Gebruikersavatar
door aaldert
#47664
Misschien overbodig om te zegen, maar op dat gele blokje zul je ook een geschakelde plus moeten aansluiten voor de versterker. Deze kun je waarschijnlijk vanaf de zwarte iso-stekker halen, normaal komt deze wel uit je aftermarket radio. Let ook op dat je de K-lijn niet aan +12V laat zitten, dat hebben alleen de originele OEM radios, aftermarket radios willen nog wel eens 12V de K-lijn in blazen met als gevolg dat de dealer je auto niet wil aanraken met hun dure diagnose-gereedschap (wat opblaast op het moment dat ze de stekker erin steken).

Hier nog even een geleend plaatje van het internet (zit ook op je originele Chorus/Concert, al zul je daar dus in de bovenste stekker (zwart) nog de geschakelde +12V tegenkomen. Hier zit volgens mij als het goed is bij jou geen draad aan.)

Afbeelding

Succes met inbouwen en aansluiten!
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#47667
Hoi,
Ik had destijds hetzelfde probleem en de aftermarket radio liet ik er door de AUDI dealer inzetten! Reed ik weg hoorde ik opeens veel minder geluid..achterspeakers deden het niet.
Ik weer terug want dat was echt geen horen. Hebben ze onderzoek gedaan maar het was een speciaal iets van audi. Kortom ik heb die aftermarket radio er weer uit laten halen en het concert er weer in laten zetten met een IPOD aansluitingen. toen werkte de achterspeakers ook weer!! En ach ik zelf vind het wel zo mooi om het basic te houden. En via me Ipod heb ik de nieuwste muziek, ideaal.
Succes !
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]