Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Nwolff1986
#49340
Wie heeft hier ervaring met het monteren van een schroefset?
Waar moet je goed op letten bij montage?

Ik laat het wel door en ervaren monteur doen, maar toch ben ik graag zelf ook op de hoogte van de aandachtspunten :D

Het betreft een TT 1.8T 180PK QUATTRO
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49347
het vervangen is vrij simpel. achter moet je de bout eruit halen waar je schokbreker vast mee zit.
zo kan je de draagarm naar beneden halen en de veer erin hangen. de bout er weer in en klaar is het achter.

voor is het iets meer werk, je demonteerd de veerpoot en hebt het draailager van je originele veerpoot nodig.

denk er wel om dat je een goede verenklem hebt om het draailager te demonteren. als je 1 keer een spiraalveer
voor je hoofd krijgt vertel je het niet weer na.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door evanseventer
#49350
Zoals al gezegd is het vrij simpel, let goed op dat ze de kabel van je esp goed vastzetten aangezien deze eigenlijk te lang is zodra je de voorkant flink verlaagd. Ik had een probleem dat deze tegen het wiel aankwam waardoor ik een kabelbreuk had.

Welke schroefset wil je gaan plaatsen? Ik gebruik zelf een H&R schroefset type sport. Rijdt nog erg comfortabel maar kan niet extreem laag, althans aan de achterzijde. Voor kan ik nog heel veel zakken.
door Nwolff1986
#49359
evanseventer schreef:Zoals al gezegd is het vrij simpel, let goed op dat ze de kabel van je esp goed vastzetten aangezien deze eigenlijk te lang is zodra je de voorkant flink verlaagd. Ik had een probleem dat deze tegen het wiel aankwam waardoor ik een kabelbreuk had.

Welke schroefset wil je gaan plaatsen? Ik gebruik zelf een H&R schroefset type sport. Rijdt nog erg comfortabel maar kan niet extreem laag, althans aan de achterzijde. Voor kan ik nog heel veel zakken.
Het gaat om een FK highsport
Deze worden volgens mij al gemonteerd geleverd toch? ik heb toch geen verenklem meer nodig?
Is er geen manier om de kabel van ESP vast te leggen of in te korten?
Ik laat de auto ongeveer 45mm zakken denk ik.
Is het met Quattro voor en achter toch nog anders dan? Ik dacht dat het redelijk gelijk zou zijn..
Gebruikersavatar
door evanseventer
#49478
Je kan de kabel vastzetten, geen probleem. Achter is inderdaad een fluitje van een cent. En of ze gemonteerd geleverd worden weet ik niet, heb daar wel mijn twijfels over.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]