Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door aaldert
#46242
Vincentos schreef:Het is misschien een fijn idee om alles over te doen, maar zoals je net al zelf zegt komt het dan wellicht helemaal niet meer goed.
Vooral omdat de draden zo kort zijn en ik er niet goed bij kan, anders kon ik eventueel overal een stuk aan solderen (bah!). Nou heb ik al die kleuren niet liggen :)
Vincentos schreef:De speaker draden haal je er zo uit
Die heb ik misschien wel niet, ivm Bose :) Maar er zijn er nog wel enkele over inderdaad.
Vincentos schreef:EDIT: ik lees net over de US-radio. Als het goed is gaat deze inderdaad niet werken.
Kun je me dat uitleggen, anders dan 'ze gebruiken geen FM in de US' ? Er is wel een aarde-stekker anders, misschien werkt de antenneversterker anders? Maar volgens mij is dat ding zo FM als Herman van Veen. Kan het zo nog wel even checken anders (geen geluid, maar de RDS zou moeten werken).
Gebruikersavatar
door aaldert
#46245
Afbeelding

~Hilversum 4 bestond nog niet. Lijkt gewoon normaal FM te doen dus :)

Ik hoor alleen geen klik in de Bose versterker - dus die geschakelde plus is er gewoon niet op de Concert II (US, iig). Er staat 'ANT CON' op de sticker, ipv _/_ +12V.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#46252
Oké super zeg.

Waarom ik dacht dat het niet zou werken. In de tijd dat ik mijn aftermarket alpine radio wilde kopen was hij bijna 100 euro goedkoper op amazon.com. Echter kreeg ik te horen op een ander forum dat ze in de US een ander systeem gebruiken mbt de radio.

Maar zo te zien werkt het? :D

Gr.
Vincent
Gebruikersavatar
door aaldert
#46255
Vincentos schreef:Waarom ik dacht dat het niet zou werken. In de tijd dat ik mijn aftermarket alpine radio wilde kopen was hij bijna 100 euro goedkoper op amazon.com. Echter kreeg ik te horen op een ander forum dat ze in de US een ander systeem gebruiken mbt de radio.
Ik had van te voren even gekeken, alleen in Japan is de FM-band anders. En eerlijk gezegd, deze radio (nieuw, in doos) was ook een stuk goedkoper dan een tweedehandse op Ebay(.de), waarvan je nog maar moet uitvinden of de maten wel kloppen. En ik wilde graag het goede dashboard-formaat en indrukbare knoppen.

Maargoed, we moeten maar even zien of het gaat werken :)
Gebruikersavatar
door aaldert
#47830
Het goede nieuws is: er komt ook geluid uit. Inmiddels had ik mini-iso pinnetjes binnengekregen en er lag geen dikke laag sneeuw meer op de TT, dus zojuist de geschakelde +12 van de ISO-stekker verplaatst naar de gele mini-ISO (waar hij hoort). Et voila, Milk inc. (op de radio).

Omdat het allemaal nog een bende is ga ik als het nog iets beter weer is even alles solderen en met krimpkous isoleren, en dan sluit ik ook de K-bus aan zodat de radio op Bose kan worden ingesteld. En dan moet 't klaar wezen :)

Evengoed, US radios lijken dus prima te werken, ook al zijn ze van Matsushita. De parts-supplier in kwestie had er nog 3 liggen maar is helaas wel flink in prijs omhoog gegaan sinds ik besteld heb (was $39, nu $149) anders had het eventueel nog interessant kunnen zijn voor wie nog meer zijn tape-deck beu is. Altijd nog goedkoper dan een tweedehandse op Ebay.de, dat wel.
Gebruikersavatar
door aaldert
#50693
Update:

Een tijdje terug heb ik een halve zaterdag zitten solderen aan de kabelbrij. De K-bus gevonden, nog wat losse draden voor de boordcomputer (wat normaal RDS info geeft bovenin met de Concert 1 of Chorus). Ik heb de geschakelde plus van de iso stekker naar de gele mini-iso stekker verhuisd, omdat deze niet meer geschakeld noch plus is op de Concert 2. Alles wat er voor nop bijhing heb ik afgeknipt en met krimpkous geisoleerd.

De Can-bus simulator die ik had besteld had helaas kuren, en ging elke minuut uit en weer aan. Deze heb ik er dus tijdelijk tussenuit gelaten, met als gevolg dat de radio niet oplicht met het licht aan, automatisch uit gaat na een uur, en eens in de paar dagen de anti-diefstal code kwijt was (SAFE mode). Maar verder werkte het, op het kleine probleem na dat de FM band in stappen van 200kHz gaat (Amerikaans model Concert 2), dus ik kan geen sky radio luisteren.

Vandaag was het mooi weer en de Can-bus simulator was een tijdje terug weer aangekomen (na retourzending) en inmiddels lijkt deze het prima te doen. Vanmiddag ingebouwd, het kastje onder de radio tussen de climate control module gepropt (paste daar wel). De radio blijft nu mooi aan. Voor het safe-mode probleem wacht ik nog even af of het terug komt. Zo niet dan klik ik hem vast, en neem ik maar genoegen met de rare indeling van de FM-band.

In retrospect had ik er wellicht beter een Concert 1 in kunnen zetten, ivm de RDS informatie in het BIS/FIS, en dan in combinatie met een XCarlink of wisselaar (alhoewel ik geen wisselaar kabel had liggen in de auto). In dat geval heb je ook geen Can-bus simulator (het blijft gewoon een beetje flaky rommel) nodig. Nadeel is wel dat je met zo'n nutteloos tape deck zit. In een >2001 TT is het gewoon plug & play en is de keuze natuurlijk simpel :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]