Audi TT Club - Forum

Plaats hier je vragen, ervaringen en toepassingen van producten
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#54314
Iemand ervaring met Turtle wax ice serie?
Zag het op tv en de eigenschappen spreken mij erg aan.

Over het kunststof smeren geeft geen vlekken maar is juist even goed als voor de lak.
Las er zo snel even Googlen'd goede berichten over.

edit: stond als setje in een box met applicator en speciale uitwrijfdoek bij de Halfords voor 20,- te koop.
Laatst gewijzigd door denders op zo jun 13, 2010 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#54322
Niemand?

Denk dat ik het gewoon ga aanschaffen.
Laatst gewijzigd door denders op ma jun 14, 2010 0:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#54361
Heb er wel ervaring mee en het bevalt mij prima.
Nu ben ik niet zo'n poetser en er is altijd wel beter/duurder,
maar ben hier wel tevreden over.
Gebruikersavatar
door stivoman
#54366
Ik gebruik het ook wel is, de nabehandeling.
Heb niets te klagen n het ruikt ook nog lekker!
Gebruikersavatar
door denders
#54372
Goed te horen, ik heb het vanmiddag maar even gelijk gehaald op R'dam-Alexander waar ik toch was kon niet meer wachten :wink:
Dus de set zoals ik hem had gezien:
http://halfords.nl/shop/auto-onderhoud/ ... eur/401016

Ben ook niet zo'n type wat een tas vol dure produkten met klei e.d. nodig heeft maar ben benieuwd.
Dit leek me vooral omdat je er alles mee kunt doen een stuk makkelijker!
Gebruikersavatar
door Vincentos
#54489
Lekker bezig met poetsen met het goede weer? ;)

Producten van turtle wax zijn opzich niet slecht. Wat ik alleen jammer vind is de prijs-kwaliteit verhouding. De wax bijvoorbeeld is er na twee goede regenbuien voor het grootste gedeelte alweer af. Daarom geef ik liever iets meer uit en koop meteen goede spullen dan dat ik veel moeite moet blijven doen.

Voor een goede shampoo kun je bijvoorbeeld beginnen met shampoo van poorboys. Dit is niet in de winkel te verkrijgen en het is een merk zonder dure verpakkingen etc maar gewoon waar voor je geld. De producten som ik hieronder op als je je zwarte TT echt gaaf wilt hebben.
Het kleien van een auto is ook niet zo'n enorme stap. Ik nog geen auto tegengekomen waar ik vrijwel geen vuil vanaf kreeg door klei. Het is gewoon een goede aanvulling naast een standaard was+wax beurt.
Polijsten is voor vele hier net een stap te ver. Maar geloof me, als alle waskrassen uit je TT zijn en de orignele glans weer mooi naar boven komt dan is het zeker de moeite waard.

Voor wassen: Meguairs Gold Class shampoo
Drogen (grote droogdoek 60x90 cm): Droogdoek CSF
Kleisetje: Kleiset meguairs
Glaze (voeding -> verbergt ook krassen als je niet polijst): Poorboys black hole
Wax: Collonite wax

Als het nou als teveel werk lijkt. Stuur dan maar een PB voor een afspraak :D

Succes,
Vincent
Gebruikersavatar
door denders
#54509
Is goed Vincent bedankt voor je input zowieso.

Waskrassen heb ik geen last van, ik zie ze in ieder geval niet maar de auto was een hobby bij vorige eigenaars tot die 38000 km toen ik hem kocht.
Ik heb ICE gekocht, puur omdat ik niks meer had staan en ik dit wel oke vond in ervaring op het net en het laat geen residu achter.

Dat poorboys spul, lijkt me ook wel wat!
Auto wordt nu steeds gewassen met apart Valma spul, na het wassen hoef je alleen maar je ruiten af te doen
water zie je er zo vanaf lopen, er zit iets doorheen..je ruikt het ook. Moet zeggen erg goed!
Druppels liggen ook op de auto na gebruik van dit goedje.

De auto glimt soms nog alsof íe nieuw is, gitzwart maar het plan is vanmiddag even te proberen meer glim is altijd beter!
Laatst gewijzigd door denders op wo jun 16, 2010 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
door Rodie
#54520
Al klaar met poetsen? En hoe is het resultaat ?
Gebruikersavatar
door Vincentos
#54521
Denders schreef:Is goed Vincent bedankt voor je input zowieso.

Waskrassen heb ik geen last van, ik zie ze in ieder geval niet maar de auto was een hobby bij vorige eigenaars tot die 38000 km toen ik hem kocht.
Ik heb ICE gekocht, puur omdat ik niks meer had staan en ik dit wel oke vond in ervaring en het laat geen residu achter.

Dat poorboys spul, lijkt me ook wel wat!
Auto wordt nu steeds gewassen met apart Valma spul, na het wassen hoef je alleen maar je ruiten af te doen
water zie je er zo vanaf lopen, er zit iets doorheen..je ruikt het ook. Moet zeggen erg goed!
Druppels liggen ook op de auto na gebruik van dit goedje.

De auto glimt soms nog alsof íe nieuw is, gitzwart maar het plan is vanmiddag even te proberen meer glim is altijd beter!
Daar is een forum voor toch! ;)

Zie je ook geen waskrassen in de zon? Meestal zijn ze dan wel zichtbaar.
ICE heb ik zelf nog nooit gebruikt. Wellicht dat dit wel een aardig goedje is :)

Zie je na het wassen dan geen kalkvlekken op je TT?
Ik ben benieuwd. Het is goed weer dus dat is al een meevaller!
Gebruikersavatar
door denders
#54524
Ja daar zijn we weer na een klein middagje met de auto bezig te zijn geweest :P

Oordeel: Prima spul dat ICE!
Makkelijk op te brengen mbv de meegeleverde pad in de kit. Je gebruikt in totaal maar weinig voor heel de auto.
GEEN vlekken op Kunststof profielen/lampen e.d. kun je gewoon met de pad meenemen.

Reden van iets heftiger poetsen bij mij ligt denk ik aan: Gebruik de carwash van ICE zelf (die ga ik dus ook halen)
Zo voorkom je dat er ingredienten bijkomen die het waarschijnlijk moeilijker maken.

Ik zie nu echt mijn auto een tint donkerder en glimmen op plaatsen waar dat niet meer opviel. :D

@Vincent:
Of ik kijk eroverheen...? maar ik denk dat de auto altijd met de hand gewassen is, dit blijft trouwens zo ook!
Ik zie geen kringen of zoals ik wel een waasje had met mijn zwarte Ibiza Cup.
Kalk zie ik ook niet echt, ja als je druppels laat liggen krijg je vlekken maar zo hard is het water hier ook weer niet :D

Helaas was ik mijn toestel vergeten, maar heb thuis dan maar ff snel een plaatje geschoten op z'n plek, slecht licht maar ja..
Je ziet het een beetje door de flits aan het bandenrubber wat een verschil :wink:
(ik zal hier ook wel wat "creme" voor kopen maar het effect is heftiger gemaakt door de flits, normaal zie je dit niet zo)

Zal ook wel wat nieuwe foto's maken buiten in de juiste setting!

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Vincentos
#54542
Mooi dat het goed heeft gewerkt! Het ziet er ook goed uit op de foto. Misschien zijn de spullen van turtle wax dan toch wel een stuk beter geworden met de tijd.
Ik spot je TT binnenkort wel in het wild.

Ook een 'beessie' in de TT? :D Goed bezig!
Gebruikersavatar
door stivoman
#54543
Valma is ook prima, die gebruik ik zelf om te poetsen!
Die velgen kunnen natuurlijk niet.. :wink:
Gebruikersavatar
door Vorle
#54546
Die Turtle Wax Ice he... Ja die heb ik al een tijdje en gebruik dat spul eigenlijk na elke wasbeurt. Werkt echt perfect!!!
Super mooie glans krijg je ervan... :)
Gebruikersavatar
door denders
#54553
@Vincent:
Ja ik ben er erg tevreden over en de auto heeft weer een showroom-glans nu. (niet overdreven)
Ik denk misschien aan een poetsmachine, zo'n simpele hoor, geen haakse. Wel met voldoende "kracht" zag er laatst weer eentje staan.
mmm.. geeft wel veel voldoening, begin nu meer te begrijpen van die poetsuitstapjes van jou alhoewel ik er niet vreemd van was hoor. :oops:
Tsja de beessies zijn wel grappig.. 1 is genoeg hoor en ik ben een WK-EK kijker, voor de rest is het niet mijn sport :D

@Stivo:
Die Valma is prima als je wilt wassen met minimaal drogen, hoogstens je ramen met een wisser en een handoekje langs enkele punten van de auto.
Natuurlijk is de echte glans er niet mee te bereiken maar hij wordt wel schoon en glanst voor een autoshampoo wel goed+druppelvorming op de lak!
Ik ga toch zeker wel de Turtle ICE-shampoo halen, daarop stond n.l. dat het de ideale voorbereiding voor de ICE wax is, maar ik ben soms eigenwijs he.

Ehm...nou he wat een standaard velgen he :twisted: hahaha, we gaan snel afspreken hoor!

Op sommige USA gevonden poets-fora las ik negatieve dingen eerst over ICE, ook merkvaste gebruikers helaas die niks anders wilden proberen dan hun eigen merk maar dat terzijde.
Wat bleek daar, sommigen hadden gedacht dat het hun kunststof op zou halen en ook hun oude verweerde lak zou terugbrengen naar beter.
Comments erna van gebruikers (neutrale/testers) gaven aan dat het middel duidelijk aangaf dat het niet voor verweerde maar voor goed onderhouden lak geschikt is.
Ook kun je het over alle kunststof heen smeren en het laat geen strepen daarop na.

Beide argumenten kan ik beamen en ook kunststof wordt wel degelijk mooier, het staat immers gewoon op de gebruiksaanwijzing van het flesje :shock: :roll: LEZUUUUHHH!!
Je hebt er altijd verlepte hamburgers tussen die denken dat je zo'n beetje spul op dak ple*rt en het zelf aan de gang gaat maarja, ook verschil in mentaliteit moet er zijn he! :wink:

Volgend keer zal ik dus nog een klein oordeel vellen over de ICE shampoo i.s.m. de wax.
Ben erg tevreden met het resultaat a "maar" 20 euro voor de set, zou best zonde als ik een bijna-volle fles weg had moeten kieperen. :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]