Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Marc2006
#6190
Beste Technische mensen!

Aangezien het kouder begint te worden krijgen we ook meer last van vocht etc. Ik had hier vorige winter geloof ik niet zoveel last van maar nu zowel in de auto (achterraam druppeltjes etc), voorraam, zijramen maar ook de koplampen (xenon) zit vocht. Kan dit kwaad? Waar zit de oorzaak? Ik ben er laatst wel achter gekomen dat bij het schoonspuiten van m'n TT er kleine druppeltjes tussen de raamrubbers en het raam van de bestuurderskant heengaan. Kan dit een oorzaak zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Marc
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6191
Daar zit deels de oorzaak mag je aannemen, als daar vocht doorheen kan dan zit het onherroepelijk in je auto. Je auto wordt ouder en alles leidt daartoe dat je rubbers toch ook verder slijten, je deuren worden dus gebruikt en die kun je ook eens bij laten stellen, alsook de ramen. Het kleinste kiertje of gaatje geeft dit effect al en in een jaar kan dr vanalles veranderen.
Mijn TT stond altijd binnen dus had nooit ergens last van betreft condens e.d. ook niet als de auto dan een nachtje buiten stond als ik elders bleef slapen na het stappen. In de garage stond mijn auto altijd met de ramen open, daar de auto 5 a 6 dagen in de week stil stond.
Gebruikersavatar
door MARK
#6199
:arrow: Rijdt gerust eens een stuk met de Airco aan "AUTO" , temperatuur op een graadje of 23....wordt ie lekker droog van binnen.


Houdt er wel rekening mee dat je dezelfde temperatuuraanhoud maar ongeveer 10 minuten voor je thuis komt de Airco op "ECON" zet.....nu droogt je verdamper en blijft er geen vocht en schimmel op achter. Rijdt in die tien minuten met de ramen op een kier, zo kan het verdampende vocht van de verdamper ontsnappen!!!

Zet je TT altijd "droog" weg.......na een rit met de Airco op "AUTO" is de verdamper kletsnat........zet je hem stil zonder deze eerst te drogen door de Airco ruim voor aankomst op "ECON" te zetten, blijft er een hoop vocht achter. Na verloop van tijd zal dit een nare geur geven door bacteriën.

ZIE OOK: http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=385

Succes

Mark.

N.B.: Vocht in de koplampen....ja het enigste dat je kunt controleren is of de kapjes achterop de lampunits goed zitten, dan is er geen vuiltje aan de lucht er zit beluchting op dus vocht kan er altijd in komen. Een logische oorzaak is.....na een rit met de lampen aan...lampunit warm....buiten koud....dus....condensvorming.

Je bent niet de enigste! :wink:
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6336
Hoi Mark,

ik denk dat bovenstaande tip met de "ECON-knop" weer een erg bruikbare is. Ook ik had afgelopen week last van aardig wat condensvorming in de auto.

Van die nare lucht van bacteriën heb ik last gehad bij mijn vorige auto, een Seat Leon. Ik gebruikte mijn airco haast nooit, maar als ik hem dan eens gebruikte kwam er echt een smerige lucht vrij.
door Marc2006
#6680
Dank jullie allemaal voor jullie antwoorden! Vooral inderdaad die ECON knop is superhandig! Ik had er eerst ook nooit iets over gehoord. Wist dat ie er zat maar niet wat de bedoeling ervan was. Ik heb er nu praktisch geen last meer van! Alleen als er gewoon extreem veel vocht in de lucht zit! Ik breng mijn auto sowiezo maandag even langs de dealer voor de grote beurt.

Dank jullie wel!

Greetz,

Marc
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]