- di mei 22, 2012 9:19
#72898
Gisteren ben ik weg geweest om een chip op maat te laten doen. Als snel kwamen ze er achter dat dit niet geheel mogelijk was. Oude ECU, dus er moest gesoldeerd worden.
Na een eerste testrun voor het chippen kwam ik er achter dat ik toch maar 170 pk en 225 NM koppel vermogen had. Dit viel me enigzins tegen bij de originele vermogenswaardes van 180 pk en 235 NM koppel. Maar het is geen jonge auto meer natuurlijk.
Nieuwe chip is geprogrammeerd en in de computer gesoldeerd. Na een test op de testbank kwamen er de volgende resultaten naar boven. Zie bijlage.
Aan koppel ben ik van 225 Nm naar 306 NM koppel gegaan. (Vorige week ook een 3" downpipe gemonteerd). Maar het scheelt toch 81 NM koppel totaal en dit is ook wel te merken en te voelen.
Echter ben ik van 170 naar 194 PK gegaan en vind ik dit weer een beetje weinig.
Precies zoals in de diagram, trekt de auto waanzinnig hard door in een piek tot 5000 toeren. Waar de PK's het dan over zouden moeten nemen om hem door te trekken tot over de 7300 toeren. Dit laatste stukje valt me wat tegen.
Iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn? Of moet ik er nog een keer naar laten kijken bij het tuningsbedrijf?
GroeTTen Fred
Na een eerste testrun voor het chippen kwam ik er achter dat ik toch maar 170 pk en 225 NM koppel vermogen had. Dit viel me enigzins tegen bij de originele vermogenswaardes van 180 pk en 235 NM koppel. Maar het is geen jonge auto meer natuurlijk.
Nieuwe chip is geprogrammeerd en in de computer gesoldeerd. Na een test op de testbank kwamen er de volgende resultaten naar boven. Zie bijlage.
Aan koppel ben ik van 225 Nm naar 306 NM koppel gegaan. (Vorige week ook een 3" downpipe gemonteerd). Maar het scheelt toch 81 NM koppel totaal en dit is ook wel te merken en te voelen.
Echter ben ik van 170 naar 194 PK gegaan en vind ik dit weer een beetje weinig.
Precies zoals in de diagram, trekt de auto waanzinnig hard door in een piek tot 5000 toeren. Waar de PK's het dan over zouden moeten nemen om hem door te trekken tot over de 7300 toeren. Dit laatste stukje valt me wat tegen.
Iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn? Of moet ik er nog een keer naar laten kijken bij het tuningsbedrijf?
GroeTTen Fred
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.