- zo apr 26, 2009 12:05
#37650
Afgelopen woensdag is Vincentos helemaal vanuit Oudenhoorn naar Nunspeet gereden om mij te helpen met het polijsten van mijn TT. Bij deze een kort verslag.
Vincent zou rond half tien bij mij zijn. Ik wilde de auto graag poetsklaar hebben, dan heb ik hem van tevoren gewassen en gedroogd. Dat was al om half negen in de ochtend. Zo vroeg heb ik nog nooit een auto gewassen
Vanwege file was Vincent iets later, en na een bakkie koffie zijn we om half elf gestart. Eerst samen de auto met klei bewerkt. Hier kwam heel weinig vanaf. Vincent was zeer verheugd toen bij de bumper de klei iets grijzig kleurde. "Eindelijk, ik heb wat gevonden!"
Achteraf denk ik dat de klei stap deze keer over had kunnen worden geslagen.
Daarna samen met de machines aan de slag. Vincent met zijn Bosch, ik met mijn nieuwe DAP. De witte Lake Country pad met Poorboy's World SSR 1.0 leverde zoals verwacht niet zoveel op, dus daarna direct maar aan de slag met de oranje LC pad + PW SSR 2.5.
Omdat één slag met de oranje pad niet het beoogde resultaat leverde, hebben we de auto hier 2x mee behandeld.
Daarna moesten de minuscule krasjes die de oranje pad veroorzaakt weer weg worden gewerkt met de witte pad + SSR 1.0.
En toen was het alweer 16h. Vincent moest natuurlijk nog een heel eind rijden (+file), en is toen naar huis gegaan. Ik heb daarna zelf nog de hele auto met de groene pad + Meguair's Deep Polish gedaan, en om het af te maken nog een laatste stap met Meguair's NXT Tech Wax.
En toen was het 21h, en was ik klaar (en het zat ). Uiteindelijk is elk deel van de TT 5x behandeld (2x oranje pad, 1x wit, 1x groen, 1x wax).
Ik heb wel gemerkt dat polijsten geen wondermiddel is, een groot deel van de krasjes / swirls zijn er uit, maar een deel zit er nog gewoon op. Ik hoop dat dit in de loop der tijd (volgende keer, volgend jaar) nog wat verminderd. Daarbij ben je ook wel een hele dag zoet
Maar al met al mag het resultaat er zeker zijn En met dank aan Vincent, top!
Vincent zou rond half tien bij mij zijn. Ik wilde de auto graag poetsklaar hebben, dan heb ik hem van tevoren gewassen en gedroogd. Dat was al om half negen in de ochtend. Zo vroeg heb ik nog nooit een auto gewassen
Vanwege file was Vincent iets later, en na een bakkie koffie zijn we om half elf gestart. Eerst samen de auto met klei bewerkt. Hier kwam heel weinig vanaf. Vincent was zeer verheugd toen bij de bumper de klei iets grijzig kleurde. "Eindelijk, ik heb wat gevonden!"
Achteraf denk ik dat de klei stap deze keer over had kunnen worden geslagen.
Daarna samen met de machines aan de slag. Vincent met zijn Bosch, ik met mijn nieuwe DAP. De witte Lake Country pad met Poorboy's World SSR 1.0 leverde zoals verwacht niet zoveel op, dus daarna direct maar aan de slag met de oranje LC pad + PW SSR 2.5.
Omdat één slag met de oranje pad niet het beoogde resultaat leverde, hebben we de auto hier 2x mee behandeld.
Daarna moesten de minuscule krasjes die de oranje pad veroorzaakt weer weg worden gewerkt met de witte pad + SSR 1.0.
En toen was het alweer 16h. Vincent moest natuurlijk nog een heel eind rijden (+file), en is toen naar huis gegaan. Ik heb daarna zelf nog de hele auto met de groene pad + Meguair's Deep Polish gedaan, en om het af te maken nog een laatste stap met Meguair's NXT Tech Wax.
En toen was het 21h, en was ik klaar (en het zat ). Uiteindelijk is elk deel van de TT 5x behandeld (2x oranje pad, 1x wit, 1x groen, 1x wax).
Ik heb wel gemerkt dat polijsten geen wondermiddel is, een groot deel van de krasjes / swirls zijn er uit, maar een deel zit er nog gewoon op. Ik hoop dat dit in de loop der tijd (volgende keer, volgend jaar) nog wat verminderd. Daarbij ben je ook wel een hele dag zoet
Maar al met al mag het resultaat er zeker zijn En met dank aan Vincent, top!