- di apr 07, 2015 20:39
#84057
Ik heb een groot probleem met de koeling van mijn motor.
Dit is ontstaan na het vervangen van de distributieriem en de thermostaat.
De meter gaat naar 90 graden na twee of drie Km.
C49 geeft ook 90graden aan. C51 geeft ook 90 graden aan. Een paar Km daarna loopt de temperatuur van C49 op naar een waarde van 121 graden. C51 geeft 90 graden aan. De meter gaat ver in het rood en op het display rood koelvloeistof teken en een piep. Groot alarm !!! Koel ventilatoren draaien. interieur verwarming op max gezet. Bij het openen van de motorkap geen rare luchtjes van koelvloeistof oid. Bovenste radiatorslang voelt warm, maar niet extreem. Expantievat vloeistof gaat niet omhoog. Alles lijkt normaal, geen overmatige warmte onder de motorkap. Er staat ook een normale spanning op de slang waardoor ik een lekke koppakking niet aannemelijk vind.
Mijn brandstof metertje geeft een te hoge waarde. Dus brandstof bijna op bij een half volle Meterstand.
Wat ik graag van jullie wil weten is:
Kan er lucht in het koelsysteen zitten en hoe haal ik dat er uit?
Ontluchtingsnippel kan ik niet vinden.
Zijn er censoren die de boosdoener kunnen zijn?
Waarom geeft c49 oplopend tot 121 graden aan en c51 90 gaden.
Ik hoop hieruit te komen voor de eerste club rit.
Dit is ontstaan na het vervangen van de distributieriem en de thermostaat.
De meter gaat naar 90 graden na twee of drie Km.
C49 geeft ook 90graden aan. C51 geeft ook 90 graden aan. Een paar Km daarna loopt de temperatuur van C49 op naar een waarde van 121 graden. C51 geeft 90 graden aan. De meter gaat ver in het rood en op het display rood koelvloeistof teken en een piep. Groot alarm !!! Koel ventilatoren draaien. interieur verwarming op max gezet. Bij het openen van de motorkap geen rare luchtjes van koelvloeistof oid. Bovenste radiatorslang voelt warm, maar niet extreem. Expantievat vloeistof gaat niet omhoog. Alles lijkt normaal, geen overmatige warmte onder de motorkap. Er staat ook een normale spanning op de slang waardoor ik een lekke koppakking niet aannemelijk vind.
Mijn brandstof metertje geeft een te hoge waarde. Dus brandstof bijna op bij een half volle Meterstand.
Wat ik graag van jullie wil weten is:
Kan er lucht in het koelsysteen zitten en hoe haal ik dat er uit?
Ontluchtingsnippel kan ik niet vinden.
Zijn er censoren die de boosdoener kunnen zijn?
Waarom geeft c49 oplopend tot 121 graden aan en c51 90 gaden.
Ik hoop hieruit te komen voor de eerste club rit.