Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door leon 59
#87452
De wiel lagernaaf , kun je die van de spindel trekken en weer terug duwen.
De binnenste bus en het afsluitkapje van de keering blijft dan zitten.
Ben de achteras op aan het knappen heb een grote fout gemaakt om de wiellager naaf er al op te persen. nu kan ik de schroeven er niet meer in om de spindel op de achteras te draaien. :x :x :x :x :x
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#87461
Hoi Leon,

Ook net bezig met de achteras en het lager kun je er af halen met een flinke poelietrekker. Het achterste binnenwerk van het lager blijft op je as/spindel vastzitten, vaak de 'race' genoemd. Dat is het deel van de lager waar de kogels op draaien. De spindel bouten zijn dan bereikbaar. De bouten moeten worden vastgezet met blauwe Loctite en 50Nm + 1/4 slag (90°). De race breken ze van de as met het slijpen van een inkeping en een grote schroevendraaier. De kogels liggen bloot als je het lager van de as trekt en terugslaan wordt knikkeren denk ik. Ben bang dat je mogelijk een nieuwe lager moet halen. Op YouTube staan wat filmpjes over het lager. Zoek dan wel op Golf IV en bearing. Ik heb er net twee nieuwe lagers opgeslagen maar bij één hoor ik nu wat knarsen. Succes!
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#87462
Hoi Leon,

Ook net bezig met de achteras en het lager kun je er af halen met een flinke poelietrekker. Het achterste binnenwerk van het lager blijft op je as/spindel vastzitten, vaak de 'race' genoemd. Dat is het deel van de lager waar de kogels op draaien. De spindel bouten zijn dan bereikbaar. De bouten moeten worden vastgezet met blauwe Loctite en 50Nm + 1/4 slag (90°). De race breken ze van de as met het slijpen van een inkeping en een grote schroevendraaier. De kogels liggen bloot als je het lager van de as trekt en terugslaan wordt knikkeren denk ik. Ben bang dat je mogelijk een nieuwe lager moet halen. Op YouTube staan wat filmpjes over het lager. Zoek dan wel op Golf IV en bearing. Ik heb er net twee nieuwe lagers opgeslagen maar bij één hoor ik nu wat knarsen. Succes!
door leon 59
#87469
Hallo AudiTTer.

Zo'n lager moet erop geperst worden en kun je niet tikken.
De filmpjes had ik al bekeken maar ook ik moet andere halen, en ze met VAG gereedschap erop laten zetten.
Mijn achteras is volledig gedemonteerd, dus onder de arm en naar de garage.

Groet, Leon
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]