Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door fluke
#90601
Hallo mensen,
Ik ben een Belgische Limburger en we zijn van plan om een MKII roadster aan te schaffen. Ik rijd al van kinds af met VW en Audi en ken het merk een beetje na 12 of 13 wagens, van Golf 2, 3, 5, 7, Touareg, 2x audi A4 tot Passat etc..., en momenteel VW Tiguan 2.0 TSI Highline R-Line 4 motion. We willen nu een TT 8J 211 of TTS 272 kopen, 2008-2012. Ik heb ervaring met de DSG en nog geen problemen mee gehad aangezien ik meestal verkoop binnen 4 jaar maar overweeg toch ook handgeschakeld te kopen, is nog niet beslist.
Graag ontvang ik tips voor de aanschaf ? Waar op letten ? Welke onderdelen geven problemen ? Op hoeveel km moeten bepaalde onderdelen vervangen zijn/worden ?
Alvast bedankt voor uw reacties !
Fluke.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#90611
TTS zou ik dan eerder voor gaan gezien het bouwjaar moet je anders op gaan letten dat de 211pk 2.0 TFSI het welbekende olieschraapveer probleem niet meer heeft.
door fluke
#90614
Ronnie bedankt voor je reactie. Welke bouwjaren 211 pk hadden dit probleem? Had de TTS daar geen probleem van dan, is toch ook 2.0 TFSI ? Betreft hand of DSG : de handgeschakelde zou zeer goed zijn met een Porsche bak? Heeft iemand ervaring met de twee versies : hand en DSG? Bestaat er een lijst van uit te voeren herstellingen met hun maximum km standen zoals bvb de distributieriem, DSG enz... Kwestie de prijs te drukken als herstellingen en vervangingen aantoonbaar zijn.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#90615
Op Google intikken 2008 -2015 motoren zijn allemaal ongeacht welke audi vw seat skoda met die motoren t haasje af fabriek. Niet iedere motor heeft er evenveel last van maar het zijn risico auto's tenzij je er papieren bij krijgt dat die de modificatie hebben alten uitvoeren aan de kop.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]