Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#91305
Ik heb plannen om een hardtop aan te schaffen, hier en daar wat gelezen, maar wil het zeker weten voor ik tot aankoop over ga. De hardtop die ik kan kopen zitten ook de twee bevestigingen bij voor in de carrosserie bij het kapscharnier.
De hardtop neem ik over van een TT waar de hardtop nieuw is geleverd, zover ik weet.
Heb ik hier voldoende aan, de twee bevestigingspunten. Is er ook een soort sleutel of dergelijk nodig om de hardtop vast te zetten bij de voorruit. Ik kan hier weinig op internet van vinden. Ik lees ook iets over stevigere punten.
Kan iemand mij duidelijkheid geven, of eventueel een soort handleiding.

Alvast bedankt, Philip
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#91311
eric v. schreef: vr jan 06, 2017 22:01 Doe ik ook Miel,

Achterruit verwarming,
Kijk of je spanning hebt op de stekkers van de verwarming (ruit).
Zo niet zal je de hardtop er af moeten halen.
Op de steunen waar de pinnen van de hardtop invallen achter de stoelen zit aan de rechterkant boven op de steun een koperen aansluiting die uit twee halve ringen bestaan ,in de voering van je softtop zitten aan de rechterkant twee draaden deze moeten op de steun worden aangesloten cq nu zijn.
Linker steun kent een koperen ring uit een stuk.
Hier word/hoort een draad aangesloten te zitten.
Op de pinnen van de hardtop zitten aan beide kanten koperen ringen uit een stuk.
Dit betekend dat er links contact wordt gemaakt voor de min van de verwarming.
Recht wordt ook contact gemaakt de twee halve ringen hebben nu onderling ook contact en hebben dus ook contact met de achterruit +
Het onderlinge contact van de halve ringen zorgt er voor dat de ecu nu ook het signaal heeft dat de hardtop is geplaatst.
De softtop achterruit verwarming werkt dan ook niet.

Succes Eric V.
Ps geef je mail door en stuur je het pdf.
Deze week ga ik een hardtop plaatsen, de hartop komt van een TT met bedrading. Mijn TT heeft deze voorbereiding niet. Ik heb de hardtop en de twee los gekomen steunen van het kapframe van de TT erbij.
Zoals ik boven lees zouden er in de softtop twee draden aanwezig zijn, of lees ik dit niet goed.
Graag zou ik, wanneer mogelijk ook een PDF met uitleg willen hebben. Of is bovenstaande tekst voldoende?

Groeten,

Philip
Gebruikersavatar
door PeGe
#91747
Ik ben ook op zoek naar de PDF voor het plaatsen van de hardtop. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]