Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door BioTraxx
#91493
Hallo allemaal,

Ik ben Bart, 21 jaar en kom uit Zuid-Limburg.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn mooie witte Audi TT 1.8 TFSI van 2011 mogen ophalen.
Mijn fantasie is op hol geslagen, maar ik wil er wel een nette (nog) sportievere auto van maken :wink:
Vandaar een aantal vragen.

Heeft iemand tips voor:

- Het zwart maken van de velgen en alle chrome onderdelen zoals de logo's.
- Een sportluchtfilter. Geen inleg matje, maar iets als een BMC CDA of open sportluchtfilter.
- Een sportiever geluid. Voor mij mag hij zich wat meer laten horen, maar dan niet overdreven. Einddemper weghalen, sportuitlaat of iets dergelijks?
- Tuning. Ik weet een goed bedrijf hiervoor, maar is dit aan te raden? Zo ja, is dit het beste te doen na 'alles' te hebben
vervangen (sportluchtfilter, eventueel sportuitlaat) of maakt dit niet uit?

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Screenshot_20211027-164646_AutoScout24.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#91497
Hoi, welkom en veel plezier met de TT.

Helaas is het forum niet erg actief dus zal je niet snel een reactie krijgen.

Wat je zopu kunnen doen met het "chrome" is wat je tegenwoordig vaak hoort "Chrome delete" door middel van wrappen.
Een vriend van me heeft dat gedaan op zijn S5 en dat is erg netjes gedaan.

Voor wat extra geluid zou je een andere downpipe kunnen plaatsen. Ik heb onder TTS een downpipe met sportcat en een filter van pipercross. Wel de luchttoevoer naar de box aangepast. Geluid is nu veel donkerder en je hoort het als hij nog koud is of wanneer je hem lekker intrapt. Verder tijdens het rijden kan je nog een normaal gesprek voeren.

Voor tuning ben ik bij JD geweest, de TTS heeft een stage 2 kuur gekregen. Kom er al heel wat jaren met verschillende auto's en nog steeds erg tevreden.
Naast JD zijn er nog een aantal goede VAG tuners die wat extra power uit je TT kunnen halen. Ik weet niet wat de ervaringen zijn met het bedrijf 'uit de buurt' ??
Ik ben zelf niet zo van die tuners die alle auto's kunnen chippen tegen een prikkie.

Wat zou je verder nog kunnen aanpassen? Spiegels zwart laten wrappen, schroefsetje of HR/KW verenset, andere velgen 19 of 20 inch.

Succes met het aanpassen van je auto.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#91611
Mooie TT, wellicht inmiddels meer foto's ervan?

Chrome delete klinkt leuk, maar dat laat altijd los op den duur aangezien het geproduceerd wordt om water en vuil af te stoten en dan ga je op die laag iets met een lijmlaag aanbrengen? Die folies hebben tevens een niet permanente lijmlaag dus is verwijderbaar en op logo's vind ik het helemaal geen porum als je gewoon zwarte kunt bestellen voor niet gek veel geld bij de dealer kosten 2 tot 4 tientjes per logo afhankelijk van het Audi model origineel bij de dealer. Waarom dan gaan wrappen wat minder mooi is en je de randjes van het (in)snijden ziet op het logo, lak of als het gewoon glans zwart uit de gietmal komt... veel strakker en mooier en kosten hoef je het echt niet voor te laten. Folie kan op logo's ook sneller loslaten als er met water en wrijving tijdens het wassen geen koud water gebruikt wordt zodra er warmte al is het maar 30 graden toegepast wordt vind met name de rand van de folie dat niet leuk doordat de lijm eronder gaat reageren.

- Velgen laten poedercoaten en afwerken met 2K blanke lak werkt t beste.
- Logo's bestel je in het zwart bij de dealer
- Sportfilters geen fan van bij deze motoren aangezien dat meer geluid geeft maar ook grover zijn dus je haalt fijnere deeltjes die normaal weggefilterd worden dan toch de motor in.
- Uitlaat kan je inderdaad aanpassen richting een sportuitlaat, zou ook de kat kunnenvervangen maar dan moet je met de apk weer op gaan letten.
- Tuning, dat kun je inderdaad het beste doen na je alles verandert hebt naar je eigen wensen.

Groet Ronnie
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]