Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door petertt
#25546
is ut niet een beetje erg veel pk voor een fwd?
Gebruikersavatar
door screamer
#25548
petertt schreef:is ut niet een beetje erg veel pk voor een fwd?
Opzich wel lekker inderdaad 4-wiel aandrijving met veel vermogen, maar denk niet dat de Haldex het zo lekker vind. En gezien die niet echt goedkoop zijn... misschien vanuit dat oogpunt FWD niet eens zo verkeerd. ;) :D


Guy
Gebruikersavatar
door screamer
#25549
robbyrr schreef:zie pm..:)...vermogen gaat tussen 350 en 400 pk zitten en helaas omdat er nog wat spullen besteld moeten worden en de kop bewerkt moet gaan worden duurt t iets langer maar ben m zeker een maandje kwijt.Als je ook een 180 pk versie hebt dan zul je zeker andere drijfstangen en zuigers moeten kopen en er komen nog wel extra andere kosten bij,maar bij mij had mijn blok toch al bijna 200.000km gelopen dus een revisie zat er toch al aan te komen,dus vandaar dat ik alles laat nakijken en vervangen en aanpassen op het grote aantal pk's...als je het doet kan je het beter in 1 keer goed doen...;)..

Groeten,

robby
Had het gelezen. Maar gezien je km stand komt het mooi uit denk ik ook zo, en als je dan toch bezig bent he. Leuke projectje. ;)


Groeten,

Guy
door robbyrr
#25550
het is in principe wel veel voor FWD maar met de juiste banden/schroefset/rij-ervaring kan je al veel doen...maar ik denk dat hoe meer je er mee rijdt hoe meer je er goed mee leert omgaan..

grt,

robby
door robbyrr
#25551
screamer schreef: Had het gelezen. Maar gezien je km stand komt het mooi uit denk ik ook zo, en als je dan toch bezig bent he. Leuke projectje. ;)


Groeten,

Guy
:D..thanks...ben zelf ook echt heel benieuwd naar t eindresultaat...ik zal dan zeker naar meetings komen zodat t in real life te bewonderen valt...:D..
Gebruikersavatar
door screamer
#25553
robbyrr schreef:
screamer schreef: Had het gelezen. Maar gezien je km stand komt het mooi uit denk ik ook zo, en als je dan toch bezig bent he. Leuke projectje. ;)


Groeten,

Guy
:D..thanks...ben zelf ook echt heel benieuwd naar t eindresultaat...ik zal dan zeker naar meetings komen zodat t in real life te bewonderen valt...:D..
Dan kom ik zeker is kijken. ;) En inderdaad, het is denk nog wel te doen. Zal even wennen zijn en een kwestie van ervaring zijn om op een goede en gecontroleerde manier met dat vermogen om te gaan.


Guy
door allewijn
#25772
Ik hoorde via via van ATEC dat jouw blok inderdaad nogal wat voor zijn kiezen heeft gehad die 200.000km:
D'r zaten behoorlijke groeven in de cilinders/zuigers en compressie was ook weg.
Mooi dat je nu gelijk alles dik laat reviseren!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#25775
Je kunt ook eens met de *** bellen, die doen doorlopend van dit soort projecten en hebben ook de nodige ervaring met 1.8T motoren.
Wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen met je inbouw.

Ze zitten in Aalten.

Klik hier voor de ***

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door petertt
#25801
moet je je remmen ook aanpassen denk ik!!
Gebruikersavatar
door petertt
#25802
hoeveel ben je in het totaal kwijt inclusief montage robbyrr?
door robbyrr
#25810
allewijn schreef:Ik hoorde via via van ATEC dat jouw blok inderdaad nogal wat voor zijn kiezen heeft gehad die 200.000km:
D'r zaten behoorlijke groeven in de cilinders/zuigers en compressie was ook weg.
Mooi dat je nu gelijk alles dik laat reviseren!
Ja,haha..klopt...ik heb t gezien...er zat zoiezo al een revisie aan te komen..maar nu word alles echt aangepakt en aangepast op de 350/400 pk's..:-)
TTmaniac schreef:Je kunt ook eens met de *** bellen, die doen doorlopend van dit soort projecten en hebben ook de nodige ervaring met 1.8T motoren.
Wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen met je inbouw.

Ze zitten in Aalten.
Ja,daar heb ik m laten chippen en die hebben er andere motorsteunen en waterpomp in gedaan..idd best goed bedrijf alleen een beetje ver en over ATEC heb ik ook veel goeds gehoord..;).
petertt schreef:moet je je remmen ook aanpassen denk ik!!
hoeveel ben je in het totaal kwijt inclusief montage robbyrr?
Ja remmen gaan zeker aangepast worden,alleen moet ik mn bankrekening eerst weer wat vullen...;)...ik moet zoiezo eerst 1500km inrijden en dergelijke voordat ik een beetje gas kan geven...Het totale plaatje heeft ongeveer 9 a 10 duizend euro gekost,maar dan is wel alles aangepakt,en alles eigenlijk helemaal nieuw......ik kan niet wachten tot t klaar is....:D
Gebruikersavatar
door PaulusB
#25922
Ronnie schreef:*** in Aalten heeft mn S3 op maat gechipt, rijdt echt lekker nu. Bouwt erg gave turbo stage 3 wagens op inderdaad.
Die vr6 turbo was ook niet normaal doodskist op wielen. Binnenkort mijn S4 ook een pk kuur geven.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25975
Paul toch... maja dan moeten ze geen golf 1 2 of 3 als basis nemen inderdaad das vragen om een zoekende wagen op de weg met zoveel pk's
door allewijn
#26102
Ik was vandaag bij ATEC en heb jouw TT daar buiten zien staan!
Mooie TT heb je daar (stond alleen wat hoog op zijn voorpoten, zat natuurlijk geen blok in haha).
De vier einddempers ben ik iets minder van gecharmeerd door die rare diffuservorm, maar je velgen en osir zijschermen staan hem goed!
Ben benieuwd naar het eindresultaat?
Wat voor schijven ga je eronder zetten? Want ik neem aan dat de standaard 180pk remmerij niet meer afdoende zal zijn.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]