Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49682
ik rij met falken fk-452 banden rond in de maat 225/35R19. de prijs kwaliteit verhouding ligt er hoog en zijn slijtvast.

de dunlop banden zijn ook super banden, je hebt een enorm stuk grip met deze banden maar ik weet uit ervaring dat ze
snel slijten als je een sportieve rijder bent.

ik heb diverse malen deze banden gemonteerd op verschillende auto`s. de meeste mensen zijn er goed over te spreken
maar ze slijten wel sneller dan een andere band.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49687
Hoi Dennis,

Bedankt voor je reactie.
Doet de gemoederen weergoed :D
Dat de banden snel slijten, ja zo it be! Als ze maar grip hebben, laag rolgeluid hebben en fijn sturen.
Oooh en natuurlijk een beetje smoelen onder onze mooie TT's

Ik zal mijn ervaringen delen met jullie als ik er wat kilometers mee gereden heb.

Groeten,
Daniel
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49689
dat is toch eigenlijk wel het belangrijkste he dat ze goed grip hebben aangezien we een iets snellere auto hebben
dan de standaard burger.

elke band slijt. als je een band hebt die zo goed als niet slijt dan zit je weer met het probleem dat ze gaan cuppen
met de tijd en daar heb je ook niets aan.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Vorle
#49691
Hoi Dennis. Ik heb me juist laten vertellen dat de Dunlops slijtvaster waren dan andere banden uit die prijscategorie. Vredestein hebben ze me daarom afgeraden omdat die heel erg slijtgevoelig was. In ieder geval; ik heb de dunlops toch al besteld en zal jullie over een paar weken wel laten weten of ze me bevallen. Zolang ik maar kan rijden met mijn nieuwe velgjes ben ik dik tevreden hahah :D
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49692
maar wat voor velgen krijg je er nu precies onder dan? je had laatst originele rs velgen te koop staan namelijk.

of hou je ze toch maar voor onder je TT?

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Vorle
#49696
Haha ja ik heb toch maar besloten om ze onder mijn TT te leggen :wink: Het zijn idd die originele RS velgen. Ze staan wel te koop maar heb tot op heden nog niet echt serieuze/concrete bieders gehad. Voor het eind van de week heb ik ze onder mijn eigen TT liggen. Dan verkoop ik ze ook niet meer.
Ik zal wat foto's plaatsen als ze eronder zitten :D
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49698
ik ben benieuwd hoe het staat. ik vindt het altijd mooie wielen de rs velgen.

beter dan origineel is er ook niet te krijgen trouwens.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#49718
Tijgernoot schreef:Dunlops gehad de SP9000
Deze bevielen best goed,vind ze alleen niet staan onder een TT, dat V-profiel ...
Wat zal het profiel van de band uitmaken of het er goed uitziet onder een auto. :roll:

Het belangrijkste is toch zeker dat ze hun werk maximaal voor je doen wat je ze vraagt. Veel grip op nat & droog, korte remweg, & strak de bochten door. Zullen ze een beetje meer geluid maken, en wat sneller slijten....lekker belangrijk, en dat uiterlijk komt daar dan echt pas ver achteraan.

Ik heb zelf de SP9000 sport, en moet zeggen zeer fijne bandjes, en zelfs geluid, slijtage, en profiel kunnen er prima meer door.
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49721
Eric,

Dat ben ik met je eens!
Rijgedrag is het aller belangrijkste. Daarom kom ik ook op deze banden uit.
Doordat ik al wat v-profiel banden heb gehad, ben ik erop uitgekeken en wou gewoon wat anders.
Gebruikersavatar
door ashiharry
#49737
Ik ben aant rondsnuffelen geweest en laat er morgen 4 nieuwe bandjes opleggen bij : http://www.aerdenautobanden.nl/index.php?page=banden

Ben hier al eens eerder geweest, aardige gast, klein zaakje en ook niet onbelangrijk bij 4 nieuwe 255/35/19" : hij komt met opleggen erbij als goedkoopste uit de bus :)
door emanuel
#50120
Ik heb ooit een setje Dunlop SP6000 versleten onder de TT en moet zeggen, nooit meer!! Bij droog weer gaat het prima, maar nat hebben ze geen grip meer. Dit kwam vooral naar vorgen bij de rijvaardigheidstraining. Ik had de minste grip van alle TT's aanwezig op die natgespoten baan. Ik heb er nu Falkens onder liggen en die bevallen me veel beter. In de regen blijft de grip zeer goed. Afrolgeluid was met de Dunlops toen ze nieuw waren prima, maar als ze half op zijn gaan ze veel meer herrie maken. Dat doen de Falkens trouwens ook. Die zijn nu ook op, maar ik denk dat er een nieuwe set Falkens onder gaat.
door auditt89
#51558
Ik zit te twijfelen tussen deze 4:

Dunlop SP-9000
Continental SportContact3
Pirelli PNERO
Michelin Pilot Sport2

iemand enig idee welke de beste zou zijn? Ik vind grip (ook met nat wegdek) en geluid vooral belangrijk.
Gebruikersavatar
door mawe
#51560
Rij nu sinds een maand met de Eagle F1 Asymmetric van GoodYear ( 245/40-18 ). 'k Moet zeggen dat ze me aangenaam verrast hebben qua grip op zowel droog als nat. Ook het geluid valt heel goed mee.
Gebruikersavatar
door stivoman
#51564
Ik heb momenteel wanli banden, niet uit jou rijtje
maar deze wel stil en heb er zelfs d winter goed mee door gekomen!
(225/35/19)
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51566
hou ze goed in de gaten steven. de wangen scheuren zomaar.
ik heb het al diverse keren meegemaakt.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]