Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#8013
Over ongeveer een weekje mag ik mijn TT bij de garage ophalen.
Voordat ik mijn Pugje 206 inruil en het resterende bedrag bijbetaal wil ik natuurlijk ff checken of alles aan de TT klopt (ze spuiten nu nog een beschadiging aan de linkerdorpel en zetten er nieuwe banden onder).
Wat mij tijdens de proefrit opviel was dat er in geen radio in zat (stond wel op de verkoopkaart inclusief radio en wisselaar).
Ik zag toen wél een wisselaar achter dat linker klepje op de achterbank zitten.
Er hoort dus volgens mij een audi radio in. Ik hoop deze er toch bij te regelen.
Welk model zou dit moeten zijn?
Mijn TT is uit 05/1999. Een 1.8T Quattro. S-line.

En mocht ik helaas pindakaas er toch echt geen radio bij krijgen, moet ik mijn eigen kenwood (wel een héle goede) radio er maar in plaatsen. Past dit zomaar?
Zijn het gewoone Iso-stekkerblokken?
Gebruikersavatar
door charlotte
#8014
Ja wel zorgen dat ze er een radio inzetten want zomaar een ander merk erin gaat dus niet.(ja het kan wel maar dan moet je alles ineens vervangen, dus radio,speakers,woofer, versterker)

Er zit een Bose systeem in de TT en dat past alleen met een dito radio. Die wisselaar erin betekent dat je een Concert 1 radio erin moet hebben. Dat is helaas een radio met cassette er nog bij, maar verder prima ding. Probeer wel meteen of de volume knop niet gek doet, bijv. ineens keihard gaan als je er aan draait, dat is een veel voorkomende klacht die niet zomaar op te lossen is.
Dus zorgen dat ze er een Audi radio inzetten hoor, anders heb je zelf volop problemen of kosten.

Succes en veel plezier met je TT.
door allewijn
#8015
Dankjewel Charlotte,

Jij hebt het over een Bose installatie. Nou weet ik, aangezien ik voordat ik dus deze TT gekocht heb, meerdere TT's heb gezien. Sommige hadden idd een speciale bose installatie. Oa herkenbaar aan de Bose logootjes op de speakerkappen in de deurpanelen.
De TT die ik nu aangeschaft heb heeft dat niet. Dus geen speciale 'bose' uitvoering.
Zitten er dan dus niet 'gewone' speakers, speakerbekabeling en twee iso stekkers (eentje voor de vier speakers en eentje voor de voeding, tel mute, etc.) aan?
door nobody79
#8018
hoi charlotte

bij mij doet de volume knop soms raar kan ik daar niks mee doen? of naar de dealer? of andere oplossing
door allewijn
#8019
nobody79 schreef:hoi charlotte

bij mij doet de volume knop soms raar kan ik daar niks mee doen? of naar de dealer? of andere oplossing
Bekijk dit topic eens: Volume knop

Cioa,

Tim
door krieltje
#8021
autoradio-Service

Helmholtzstr.2-9

10587- Berlin

Fax 030 3449048
niet vergeten het landsnr dervoor is dat 049?

iig voor degene die hem wel willen opsturen en doodziek van die concert perikkelingen hebben

groetjes mart
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8030
allewijn schreef:Dankjewel Charlotte,

Jij hebt het over een Bose installatie. Nou weet ik, aangezien ik voordat ik dus deze TT gekocht heb, meerdere TT's heb gezien. Sommige hadden idd een speciale bose installatie. Oa herkenbaar aan de Bose logootjes op de speakerkappen in de deurpanelen.
De TT die ik nu aangeschaft heb heeft dat niet. Dus geen speciale 'bose' uitvoering.
Zitten er dan dus niet 'gewone' speakers, speakerbekabeling en twee iso stekkers (eentje voor de vier speakers en eentje voor de voeding, tel mute, etc.) aan?
Bose zat er als optie bij toendertijd en kostte 3600 euro aldus de bpm boeven bij de rdw en ik mocht mooi nog bpm dokken van dat basisbedrag... lekker was dat, maar dat terzijde. Die Bose werkt middels een aparte Bose versterker die weer aan de radio gekoppelt wordt... dus bij een niet-Bose systeem is dat weer iets anders! Als je geen Bose hebt kun je elke radio met een ISO aansluiting dr in hangen... behalve die concert 2 want die moet een cabusaansluiting hebben. Je eigen radio erin hangen geeft dus geen problemen. Anders zou dat bij elke andere Audi ook t geval moeten zijn. Puur het Bose systeem werkt middels een eigen versterker en als je daar een andere radio aan hangt krijg je wel (headunit aansturings) problemen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]