Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#13369
Na meerdere topics geplaatst te hebben & meerdere nuttige reacties te hebben gehad heb ik mijn ICE (InCarEntertainment) afgemaakt.
Helaas heb ik niet van alles foto's, maar als volgt:

STAP 1, de radio:

- De originele Concert radio voorzien van een CINC-uitgang, hiervoor dien je extra pinnetjes in het isoblok te maken, zie foto:
Afbeelding

Dit kabeltje diende als 'donor', uit het gele blokje heb ik alle pinnetje getrokken en in het standaard zwarte audi blok erbij geklikt:
Afbeelding

STAP 2, de bekabeling:

- Voedingskabel vanaf accu naar kofferbak van de TT leggen. Onder de kap van de ruitenwissers zit een doos waar allerlei kabels via naarbinnen gaan, de voedingskabel kan hier waterdicht bijgelegd worden. De voedingskabel heb ik via de linkerzijde van de TT gelegd:
Afbeelding
- De Cinchkabel heb ik via de rechterzijde van de TT gelegd, hiervoor moet het dasboardkastje losgehaald worden:
Afbeelding
- De 2.5mm2 speakerkabels heb ik in een snakeskin (beschermdende huls) vanaf de kofferbak richting deuren gelegd, ééntje via links, ééntje via rechts. Vervolgens gingen ze gemakkelijk door de deurrubbers de deurpanelen in.
- De remote kabel is de kabel die aan de cinchkabel vast zit.

STAP 3, de speakers:

- De deurpanelen zijn er zéér gemakkelijk af te halen. Vervolgens voorzichtig het foam loshalen, de standaard woofer en tweeter verwijderen en de Focal Polyglass 165V1 composet plaatsen:
Afbeelding
Afbeelding

- Finishing TOUCH, het Focal logo:
Afbeelding

STAP 4, de versterker:

- Ik heb mijn oude 6 kanaals JBL GTO-6000 versterker van stal gehaald. Deze levert met de front&rear gebrugd 150w rms per speaker.
Aangezien dit nogal een stoeptegel is heb ik deze mooi in een behuizing gebouwd (eerst wilde ik een 2kanaals jbl decade gebruiken, maar toch uiteindelijk gekozen voor de gto6000):

Van 12mm MDF een kist maken (afmetingen breed 95.5, hoog 8, diep 34)
Afbeelding

De kist maar dan met de GTO6000:
Afbeelding

Wat benodigdheden, zoals scharnieren, magneetsluiting, houtlijm, schroeven:
Afbeelding

1.5 vierkante meter skai (nepleer) gekocht bij een stoffeerderij en insmeren met bisontix:
Afbeelding

MDF deksel insmeren met bisontix:
Afbeelding

Luchtrooster gekocht om warmte af te voeren:
Afbeelding

Gat in kist maken voor het luchtrooster:
Afbeelding

Scharnieren plaatsen aan achterzijde kist (deksel reeds beplakt met skai):
Afbeelding

Kist volledig beplakt, deksel erop met scharnieren, leidingen leggen waar bekabeling in komt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

STAP 5, aansluiten:

Alles aansluiten en in de auto installeren:
Afbeelding

EINDRESULTAAT:
Afbeelding

Het geluid klinkt werkelijk fantastisch, het is onvoorstelbaar hoe helder en hoe laag de Focal composet klinkt. Totaal geen behoefte aan een subwoofer. Volgende week ga ik nog wel de deuren volledig dempen met BITUMEN, vibraflex noisecontrol. Hierdoor wordt het laag nóg wat strakker en rammelt er op hoge volumes niets mee!)

:lol: WAT VINDEN JULLIE ERVAN??? :lol:
Gebruikersavatar
door tony
#13370
:D dat ziet er echt strak uit
en het geluid zal inderdaad super zijn.
mooi afgewerkt :D
groet ton
Gebruikersavatar
door remarc
#13374
Ziet er goed uit allewijn, petje af!! (in tegenstelling tot je caravan) GRAPje :D

Ik meen het (dat het er goed uit ziet), en als het inderdaad net zo klinkt als dat het eruit ziet, zal het echt ongelooflijk klinken, VET MAN

PS en ook nog eens een goede fotoreportage

complimenten en we horen het nog wel een keer
door Gamberro
#13378
Damn, dat zal zeker een mooi geluid geven, en het ziet er superstrak uit! Gaaf man! :thumbleft:
door allewijn
#13385
Bedankt voor alle TOFFE reacties tot zover!

Ik heb nog een vraag:
Ik heb nog geen idee of het warm gaat worden in deze box. Ik heb natuurlijk wel een luchtrooster aan de voorzijde gemaakt, maar warme lucht stijgt op en als het écht warm wordt, dan lost dit luchtrooster het niet op.
Nu ben ik op zoek naar een mooi (digitaal) thermometertje die ik in kan bouwen, dus bijvoorbeeld in de klep of voorzijde van de box.
Evt. kan ik dan nog een fannetje met afdekgrill in het deksel maken die draait zodra het warm wordt.
Wie weet waar zoiets te vinden is?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13390
computercoolers erin hahahahaha

ziet dr leuk uit en netjes... wanneer kom je bij mij klussen? :D
Gebruikersavatar
door massari
#13392
Allewijn, mijn complimenten. Heb je mooi gedaan met dat skai!

Mijn versterker, een Audio System F4-600 heeft standaard al twee fannetjes op de versterker zitten. Je moet je wel druk maken om de warmte. Je versterker kan door de hitte zichzelf uitschakelen....... 's zomers is het altijd veel warmer in de auto natuurlijk, vooral in de kofferruimte.

Succes verder!

Ziet er top uit.

Ik had alleen een dubbele bodem gemaakt, nu heb je een soort trapvorm in je kofferbak zitten....
Gebruikersavatar
door Audi TT Club
#13394
Super gedaan allewijn! Deze versterker heb ik net een uur geleden verkocht toeballig haha. Zo heb je het erg netjes opgelost voor de toch erg grote versterker....super!
Laatst gewijzigd door Audi TT Club op di jul 03, 2007 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
door emanuel
#13395
Mooi werk ! Ziet er echt goed uit. Past die composet echt zo makkelijk in de deurpanelen als het er uit ziet of heb je nog wat aan moeten passen?

Het luchtrooster in de kist is leuk bedacht maar zal helaas zeer weinig effect hebben. De warme lucht zal nl opstijgen en kan daar niet weg. Ik zou er 2 120mm ventilatoren inbouwen, aan iedere kant een en die langzaam laten draaien (een laagtoerig model nemen dus) dan hoor je ze echt niet maar ze verplaatsen wel lekker veel lucht. Je hebt dan geen regelaar meer nodig. 120mm fans zijn bij de beter PC winkel volop te koop en ze werken standaard op 12 V, wat wil een mens nog meer.
door allewijn
#13399
Dank julie! :P
Ik zal op zoek gaan naar twee 120mm fans die laagtoerig draaien, zolang ik ze idd nml maar niet hoor!
Het luchtrooster wat ik al heb gemaakt heeft dán weldegelijk nut! Via die zijde kan dan nml verse lucht aangezogen worden!

Wat betreft de 'dubbele bodem' massari: Aan de ene kant heb je gelijk, maar ik heb hier bewust voor gekozen. Op deze manier hou ik nml méér kofferbakruimte over. Ik vervoer mijn mountainbike nml. ook in mijn TT. Voorwiel eruit, kleed over de gehele bodem en platgelegde achterbank heen en voìla, mijn fiets past er dan geheel in. Met een dubbele bodem zou dit qua hoogte net niet meer gelukken...

Emanuel: De Focal 165V1 composet past er gemakkelijk in. Foam loshalen, oude woofer eruit schroeven en de nieuwe kan je er zo met vier bijgeleverde schroeven indraaien op de standaard schroefpunten in het deurpaneel. De tweeter kun je ook vrij gemakkelijk vastklemmen in het gat waar de originele tweeter ook zat. Onder het scheidingsfilter zit al dubbelzijdig sterk tape, die kan je dus gemakkelijk ergens op het deurpaneel plakken. Vervolgens weer het foam eroverheen en klaar.

Ik twijfel echter zelf nu nog over het foam: Ik ga de deuren met bitumen beplakken om trilling tegen te gaan en de bassen nog strakker.
Ik denk dat ik het foam aan de achterzijde van de speaker weg ga snijden, zodoende kunnen de bassen beter het deurpaneel in... Wat denken jullie over deze gedachte? Dus dit stukje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door massari
#13401
Ik zou het foam bij het paneel verwijderen en op je paneel zelf loodbitumen matjes plaatsen. Ook is het noodzakelijk om deze matjes op de binnenkant van je deuren (metaal) te plakken. Je moet als het ware een klankkast vormen dus het foam (als je dit er toch laat zitten) moet je weghalen achter je midwoofers!

Enne... een fiets in je TT????????
Hahaha, dat dat past zeg!

Ik sta net voor de keus om mijn primaire wagen (en dat is niet de TT) in te ruilen voor een Ford S-Max vanwege de ruimte, ook voor mijn MTB en kitesurfspullen!
door allewijn
#13412
Massari: Mountainbiken & Kitesurfen???
Volgens mij delen wij twee dezelfde passies :D
(Althans kitesurfen is bij mij op dit moment nog kiten met buggies, maar ik neem kitesurf-les)

Ik ben niet zo groot (1.73m) waardoor ik een kleine mountainbike heb (16 ").
Deze past gemakkelijk in de TT! 18" zou ook nog prima lukken.
(Jij bent toch ook niet echt groot?)


Wat betreft de woofers: Ik ga dan het foam aan de achterzijde van de midwoofers wegsnijden. De rest van het paneel én de binnenzijde van de deur zelf beplak ik dan met bitumen.
door ruben
#13420
mooi mooi !!! super zo zou ik het ook wel willen als ik het zou doen!! mijn :) is voor jou
Gebruikersavatar
door charlotte
#13454
Wat een fantastische klus..en oplossing. Heb je echt goed bedacht en dito uitgevoerd.
Hier hebben we onlangs ook PC ventilatoren ingebouwd bij een vertsterker. ZIjn stil , smal en zien er best cool uit.
Alleen als het erg warm weer gaat worden heb je nog kans dat de vertseker in de beveiliging gaat omdat hij te heet wordt.
Gelukkig is hij dan niet kapot, alleen dan is het wel ff stil.

Ik zoek nog iemand in de werkplaats die hifi netjes in kan bouwen etc....haha.

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door massari
#13468
Dan moeten we zeker weten een keer gaan biken... :wink:
En ik denk dat je een groot voordeel hebt vanwege je buggie-ervaring, het vliegeren is dan piece of cake! Nu nog waterstarten en varen maar!

:D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]