Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door wwtt
#13531
Wie heeft er ervaring met het aanbrengen van een externe antenne op een TT? En wat is het beste type?
De radio-ontvangst met de raamantenne vind ik niet goed. Het stereogeluid valt regelmatig weg etc., keert weer terug, valt weer weg. Heel iritant.
Ik heb externe antennes gezien op het dak, maar ook op de bovenrand van de achterklep.
Wat is de handigste plaats, ook gezien de bekabeling?
Laatst gewijzigd door wwtt op za jul 07, 2007 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Alexander
#13532
Ik zou niet de daklijn verstoren door een antenne te plaatsen, maar ik ben een voorstander van 'looks over functionality'.

Anders zou ik een kleine 'vin' plaatsen op het dak, dat is wel redelijk mooi.

Of je doet het zoals ik: je iPod aan de radio hangen. 5000 Nummers altijd bij je.
door emanuel
#13533
Mijn radio ontvangs is eigenlijk best ok, ik heb geen last van het probleem wat jij omschrijft. Misschien is de antenne versterker gewoon defect. Ik zou ook de lijn van je auto niet gaan verstoren met een lelijke antenne.
Gebruikersavatar
door wwtt
#13544
Zo lelijk vind ik het nou ook weer niet... deze variant kende ik nog niet.... antenne op de achterruitspoiler...(foto geleend van topic "Gezocht: Wrapper"). Waar is zoiets te koop?

Afbeelding
door emanuel
#13546
Oei da's een BMW sharkfin antenne, die wil je toch niet op je TT hebben?? Echt zoiets van "kijk mij nou, ik ben een gevaarlijke haai grrrr"
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13550
nee dan moet je em postbankblauw maken emanuel... en dan externe speakers in de spoiler erbij en grrrrrrrrrr afspelen haha
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#13565
Lol, en dan ook zo'n haaienbek op de grill schilderen zoals bij de spitfire:

Afbeelding

hihi, dan krijg je meer zoiets:


Afbeelding
Gebruikersavatar
door wwtt
#13568
Bedankt voor de nuttige serieuze reacties. Daar heb je echt wat aan.
door emanuel
#13588
wwtt schreef:Bedankt voor de nuttige serieuze reacties. Daar heb je echt wat aan.
Graag gedaan, maar idd ff serieus, heb je de antenne versterker al nagekeken? Het zou jammer zijn van je TT als je voor een klein stukje electronica een gat moet maken in je TT.
Gebruikersavatar
door wwtt
#13589
In mijn vorige TT was de antenneversterker kapot. Dat was duidelijk te merken, want dan ontvang je bijna geen zender meer, en als je gaat rijden, valt de zender die je ontvangt na korte tijd gewoon weg. Zo erg is het nu dus niet, maar echt goed is de ontvangst ook niet. Ik heb op andere sites gelezen dat er wel meer ontvangstproblemen zijn met Audi's en VW's met een (achter)raamantenne.
door emanuel
#13590
wwtt schreef:In mijn vorige TT was de antenneversterker kapot. Dat was duidelijk te merken, want dan ontvang je bijna geen zender meer, en als je gaat rijden, valt de zender die je ontvangt na korte tijd gewoon weg. Zo erg is het nu dus niet, maar echt goed is de ontvangst ook niet. Ik heb op andere sites gelezen dat er wel meer ontvangstproblemen zijn met Audi's en VW's met een (achter)raamantenne.
Heb je een originele radio erin zitten? Het zou ook een slecht contactje kunnen zijn, of een breuk in de antenne draad. Heb je andere niet origniele electronica in de auto zitten die kan storen op de radio ontvangst?
Gebruikersavatar
door truckrukker
#13602
Bij mijn TT heb ik ook last van een slechte ontvangst. Ik woon in Voorhout en hier is de ontvangst ronduit slecht. Zodra ik dan de bebouwde kom uit ben is de ontvangst goed te noemen. Ook dan komt de RDS goed door.
Ik moet zeggen dat ik ook al aan het kijken ben geweest voor een externe antenne.
Ik heb trouwens een JVC autoradio en in mijn vorige auto's nooit problemen gehad met de ontvangst.
Gebruikersavatar
door Sylvia
#13628
Hmm, nooit zo bij stil gestaan. Ik heb dus wel een externe antenne maar me nooit gerealiseerd dat dit geen standaard was. De radio werkt gelukkig prima, altijd goede ontvangst inclusief de RDS. :hello1:

Ik heb geen detail-foto maar het is zo'n kleine antenne aan de achterkant op het dak geplaatst. Net als de auto zwart dus het valt niet erg op. :D
Gebruikersavatar
door Alexander
#13630
Die kan ook voor de telefoon zijn...
Gebruikersavatar
door MisterCats
#13650
Met mijn roadster heb ik prima ontvangst, maar ja, daar staat altijd een antenne op de kont 8)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]