Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door charlotte
#15421
Hoi Massari, Ik heb sinds een tijdje weer hetzelfde als wat jij hebt. Als de wagen koud is duurt het 5 straten voor hij stottervrij rijdt. Ik heb vorige jaar mn LMM vervangen en toen was het even weg, helaas nu weer terug dus. Ook heb ik bij het overschakelen van 1 naar 2 een kleine backfire achter in de uitlaat ??? Vorig jaar werd het steeds erger ook en soms zelf in volle toeren ging hij moeilijk doen.

Ik ben van plan weer een nw. LMM te kopen....tja.


gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door Bas
#19810
Nu ben ik de sigaar...

Sinds een dag of drie heb ik het zelfde probleem...
De eerste dag leek het gewoon een koude motor, maar sinds vandaag werd het gevaarlijk. :shock:
Hoe verder en langer ik aan het rijden was, hoopte ik steeds minder op een stoplicht, omdat het steeds erger werd met optrekken... toen ik bijna thuis was kreeg ik mijn auto bijna niet weg voor het stoplicht, en in de 2de versnelling is tie behoorlijk zenuwachtig :(
Ik ben gelijk doorgereden (gehobbeld als een paard) naar de dealer, en die kijken er morgen naar... heb wel een gratis leenauto mee gekregen (ja een goede dealer voor zijn klanten), omdat mijn TT'je net uit de garantie is daar, en er kans was als ik er verder mee zou rijden, dat ik misschien meer schade zou veroorzaken... Dus ik ben benieuwd wat ze morgen te zeggen hebben, en of hij wel helemaal gemaakt uit de garage komt... :?

:(
Gebruikersavatar
door eddybaby
#19812
Het lijkt erg op de klacht die ik ook had, en bij uitlezen in VAG-com geen meldingen, maar n.a.v. verdere diagnose via VAG-com de wastegate vervangen en tot nu geen klachten meer en rijd hij weer zoals het hoort.

Zie de topic Wastegate onder technische problemen. Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Black is beautifull :rr:

Eddybaby
Gebruikersavatar
door jorrit
#83725
Hallo Allemaal,

Ik heb ook last van de hik in lage toeren.

Bij het optrekken in zijn 1, valt het vermogen even weg (hik) en trekt die daarna weer door. Ook het overschakelen van zijn 1 naar zijn 2 gaat niet vloeiend.

Voor de rest heb ik er geen last van.

Het probleem doet zich voor bij koude motor, net na het starten.
Maar ook als je bijvoorbeeld op een 80 weg rijdt, en moet stoppen voor het stoplicht.
Bij het optrekken krijg je een vervelende hik.

Het volgende heb ik gedaan om het probleem op te lossen maar zonder succes.

* nieuwe bougies
* nieuwe brandstoffilter
* nieuwe luchtmassameter
* nieuwe dumpvalve
* nieuwe thermomstaat
* injectie cleaner gebruikt

Het topic is van 2007, is er ondertussen als meer informatie over het oplossen van het probleem?

Ik zal eens gaan kijken naar de wastegate, of deze wel netjes opent en sluit.
( zag een filmpje op youtube dat je dit met luchtdruk kon testen.

Groeten,

Jorrit
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83748
Jorrit,

Immitatie kan je zeer duur komen te staan!!! Alleen originele delen plaatsen!!!

Zeer belangrijk dat je ontsteking goed is! (origineel is HITACHI) Een misfire, kan zelfs het einde van je motor betekenen. Al is de 1.8T erg vergevingsgezind kan ook deze motor gewoonweg kapot lopen als je er aan gaat rommelen.

Aangezien je kennelijk naar imitatie spul kijkt, is waarschijnlijk ook de luchtmassa meter door je vervangen met een immitatie??? (Dan kan die niet als oorzaak uitgesloten worden). Een dergelijk probleem kun je alleen oplossen door origineel spul te monteren.

Voor de juiste diagnose kan je ook naar sponsor RS Tuning die heeft ook kennis van de 1.8T en al meerdere auto's van forum en clubleden onder handen gehad.
Gebruikersavatar
door jorrit
#83750
Nee de luchtmassameter is gewoon van bosch, wat het origineel ook is.

Ik kijk niet specifiek naar imitatie spul, ik wist gewoon niet welk merk er standaard in de TT zit.

Groeten Jorrit
Gebruikersavatar
door jorrit
#83758
Halle mensen,

zoals ik al aan heb gegeven heb ik de volgende onderdelen vervangen.

* nieuwe "betere"bougies
* nieuwe brandstoffilter
* nieuwe "bosch" luchtmassameter
* nieuwe "bosch" dumpvalve
* nieuwe thermomstaat
* injectie cleaner gebruikt

Ook heb ik een druktest uitgevoerd en een slang gerepareerd maar het probleem lijkt nog niet opgelost. Daarbij heb ik de auto een tijd geleden ook uitgelezen en niks kunnen vinden.

Ik zal de auto vanmiddag nogmaals uit lezen om te zien of dit het probleem oplost.

De volgende mogelijke oorzaken zal ik meenemen in mijn "onderzoek".

* De wastegate
* De bobines
* En wat mij laatst opviel is dat als ik mijn auto wil parkeren in de garaga, en ook bij het starten dat de lampen soms wat minder fel branden, en dan bij het gasgeven weer feller gaan branden. Zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn? en aan wat voor probleem moet ik dan denken?

Met vriendelijke groet,

Jorrit
Gebruikersavatar
door Peter139
#83760
als ik het mag raden denk ik zelf de bdp (bovenste dooie punt) sensor, welke voor in je motorblok zit onder het oliefilterhuis. Eerste tekenen van het falen van deze sensor, zal later erger worden.

Als je verlichting dimt bij starten is normaal, je kunt gratis bij een automaterialenzaak een belastingtest van je accu doen, dan weet je de toestand van je accu.
Of tijdens het rijden even de climatronic truuk 20c doen zodat je kan zien wat je accuspanning is tijdens het rijden. https://www.youtube.com/watch?v=gU6aiySTHpU
Gebruikersavatar
door jorrit
#83761
Zal het meenemen peter.
Ik heb trouwens geen start problemen ofzo.
En lees dat dat vaak voorkomt bij een defecte bdp sensor.

Bovenste dode punt sensor is hetzelfde als de nokkenas sensor?

Heb zojuist de auto uitgelezen, kwamen geen fout codes naar voren.
Heb ook climatecontrol c20 gedaan, kwam 4.6 / 4,7 uit dus dat lijkt me voldoende.

Groeten,

Jorrit
Gebruikersavatar
door jorrit
#83936
Hallo Allen,

Kort het probleem nogmaals uitgelegd.
* Het probleem komt echt alleen voor tijdens het optrekken in de eerste versnelling en bij het overschakelen naar de 2e versnelling.

* geen start problemen
* geen problemen tijdens stationair lopen
* Bij warme of koude motor merk ik geen verschil.
* De turbodruk zakt niet weg en is normaal.(dus ik denk dat ik de wastegate kan uitsluiten)
* voltage is goed. (dus geen voltage of dynamo probleem)
* Auto uitgelezen "geen foutmeldingen"
* druktest uitgevoerd deze was goed. (slang gerepareerd)

De volgende onderdelen zijn al vervangen.
* nieuwe "betere" bougies
* nieuw brandstoffilter
* nieuwe "bosch" luchtmassameter
* nieuwe "bosch" dumpvalve
* nieuwe thermomstaat
* injectie cleaner gebruikt

Even wat extra informatie, misschien dat iemand dan het probleem zou kunnen oplossen.

Als ik voor het stoplicht sta, dan staat mijn toerental op ongeveer 750,
Tijdens het optrekken schiet deze naar 1200, dan zakt deze weer even in ( de hik ) naar 1000. en vanaf daar trekt die door. Dan rondt de 2000, schakel ik over naar de 2e versnelling. dan blijft die wel op toeren maar de overgang verloopt niet heel soepel. (schok/hik)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, het is een heel vervelend probleem en ik ben ten einde raad. Ik kan wel simpelweg alles vervangen maar daar heb ik het budget niet voor.

Met vriendelijke groet,

Jorrit
Gebruikersavatar
door peter1981
#83937
naareen VW/Audi specialist gaan en rijden met de laptop aangesloten
als het goed is zie je dan wat de auto doet , maar lijkt op een bobine die niks doet of een sensor die de boel vergalt
Gebruikersavatar
door jorrit
#83938
Ik heb zelf vag.com met software.
Welke tests zou ik moeten uitvoeren?
Gebruikersavatar
door peter1981
#83939
geen idee welke precies
mechanisch weet ik vrij veel van een auto maar electronisch iets minder
In ieder geval kijken naar inspuit waardes en ontsteking waardes
Uiteraard of alle bobines juist werken enz enz

Welke waardes alles juist moet zijn weet ik niet precies , als ik zoiets heb ga ik naar de VAG specialist
Doe mij maar liever een motor in en uitbouwen dan alle electronica van een auto :P
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]