Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RobTT
#21514
idd een bolle achterkant met folie plakken is bijna niet te doen. Heb dit met m'n werk ook wel eens moeten doen en dan moet je gaan meefohnen om het materiaal flexibeler te maken en dat gaat je echt niet de eerste keer lukken.
Wat wel vaak wordt gedaan is de achterruit in 3 delen plakken. Je plakt dan eerst het eerste deel en het tweede deel laat je overlappen. Dan op de hoogte waar een baan van de achterruitverwarming zit met een stanleymesje snijden zodat het niet meer overlapt. Maar zelfs de meest ervaren folie-plakkers zullen dit niet met plezier voor je doen.

Evengoed succes!
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#21516
Ik vind het bij deze (MK2) TT wel erg mooi staan, van 1 van onze forumleden uit Belgie
http://www.tt-forum.nl/forum/garage.php ... le&CID=153
Blijkbaar zijn daar de regels anders (?) want dit is wat hij schrijft:
De achterruit is 95% getint ( uit een stuk en niet in repen die elkaar overlappen ) en de zijruiten 40% getint .
Gebruikersavatar
door BelgieTT
#21552
Dank je Martijn ,
Ik wil er even aan toevoegen dat je de voorste zijruiten in Belgie normaal ook niet mag tinten . De meeste jongeren die hun auto tinten , nemen ook voor hun zijruiten 95% omdat ze dit mooier vinden en dan kun je niet meer binnen kijken van de zijkant . ( dan doet de politie wel moeilijk ) . Ikzelf heb maar 40% genomen voor de zijruiten , omdat je zo nog altijd naar binnen kan kijken . De politie ziet het door de vingers omdat ze van dichterbij ( 3 a 4m ) de persoon nog altijd kunnen herkennen . Wat ik persoonlijk mooi vind bij mijn wagen is , als de wagen komt aangereden zien de zijruiten er precies volledig zwart uit en als ik dan nader kan je mij zien zitten . Ik vind pesoonlijk dat ze een zekere graad moesten toelaten , maar ja . In de zomer is het zeer comfortabel , zeker op de autosnelweg met een zijdelinkse felle zon ( dan mag je nog een zonnebril op hebben , het blijft storen ). Daar heb ik nu geen last meer van .
Alleen zoals ik al zei in principe mag het niet , dus binnen 4 jaar moet ik naar de schouwing ( waar ze graag moeilijk doen ) . Zoiets als de APK in nederland . Maar dat zien we dan wel .

Mvg Henri ,
Gebruikersavatar
door bazzz
#21554
ja idd voor de zomer is het handig tegen de hitte in de auto, bij een ongeluk is het veilig ivm breken van glas. heeft zoveel voordelen!
ben ook niet voor het pik zwart getinte ramen maar een beetje moet kunnen
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21560
Komen jullie het de op de nieuwjaarsmeeting op 27 januari laten zien?
Groeten
Hans
Gebruikersavatar
door Chris TT
#21563
Mn vriendin haar Lupo GTI heeft rondom met folie getint glas,dus inclusief de voorruit.Is erg netjes gedaan,zit er al 3 jaar op zonder bekeuring volgens de vorige eigenaar...heeft een soort spiegelend effect.s'Avonds geen nadelen dat het donkerder is.

Maar als ze achter je rijd,kan je niet zien of er iemand achter het stuur zit....hopen maar dat ze niet aangehouden word ervoor..:D

Kreeg er een rol reserve folie bij.....zit er nog steeds aan te denken om mn TT er mee te beplakken,en dan alleen de zijruiten.
Afbeelding
(klik voor een grotere foto)
Gebruikersavatar
door remarc
#21641
Mijn ruiten zijn ook getint met folie (weet niet hoeveel procent) (m.u.v. de voorruit) en heb er nog geen problemen mee gehad. Wat ik meestal wel doe als de woute zie, dan ga ik iets dichter bij de ruit zitten, dan kunnen ze me toch zien en doen ze niet zo moeilijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#21645
Een rechter heeft door die jarenlange commotie bepaald dat er niets maar dan ook niets meer m.b.t. de voorruit en voorportier ruiten aangebracht mag worden.
Alleen af fabriek ramen met zonwerende tinting erin mogen... wat je achter doet mag je zelf weten als je maar zijspiegels hebt mag je t zelfs dicht plakken achter de B-stijl, dus dat kleine driehoekje mag je beplakken officieel en de achterruit van een tt coupe... roadster blijft weinig te plakken voor over. Maar weinig kans met een TT dat ze je direct aan zullen houden...
Gebruikersavatar
door Geert
#38794
iemand toevallig een goed adresje in de omgeving van Apeldoorn? Wil graag de achterruit donkerder maken.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je op moet rekenen qua kosten? :roll:
Gebruikersavatar
door Mischa
#38803
Als ik me niet vergis is AKTO (aan het kanaal in de maten) een officiele LLumar dealer. Heb er ooit eens iets over gezien met Tim Coronel. Schijnt het zelfde spul te zijn wat ze ook bij de politie gebruiken om de ruiten "onbreekbaar" te maken. Gok alleen dat het best wel eens prijzig kan zijn. Maar goed, vragen kan nooit kwaad 8)
Gebruikersavatar
door Geert
#38807
ik heb niet zulke goede ervaringen met Andy Kloppenburg van AKTO. Dus die sla ik over! :D
Gebruikersavatar
door Mischa
#38809
Haha, dat is die baas of niet? Ook niet mijn favoriet zeg maar... :roll:
Gebruikersavatar
door Geert
#38812
Mischa schreef:Haha, dat is die baas of niet? Ook niet mijn favoriet zeg maar... :roll:
yep, heeft nog al een agressieve verkoopbenadering zeg maar. :D
door Jansen__D
#49796
Iemand een zwarte TT uit 99 met Getint Achterraam?!

Ik heb namelijk een blauwe TT (MK1) Zien rijden met getint achterraam, En zie net de foto van BelgieTT zwarte MK2 met Getint achterraam
Alleen als de auto zwart is heeft het een veel mindere heftige uitstraling dan bij de blauwe TT,
Of ligt dit aan mij?!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]