- wo jan 16, 2008 14:10
#21822
Hey mensen!
Dus eindelijk de HPC eronder gezet. Wat bleek: was degene die eronder zat ook een tweedehandse, haha! Dus al de derde keer dat er een nieuwe HALDEX Controller onder gaat.
Deze is mooi blauw en ziet er mooi uit. Maar let even op: het is zeker 1,5 uur werk. HEt zijn maar 2 boutjes die los moeten, maar je kunt maar precies 1 slag (1 tikje) met je ratel maken!
- daar staan de twee ratels op en dat t-stukje (boven de rij doppen).
Benodigdheden:
- eleastiekje
- kit
- small ratel incl inbus 4
- medium ratel incl inbus 4
- t-stuk dopsleutel (stangetje is te verschuiven) medium & small
- kleun inbussleuteltje 4
- HALDEX olie (275ml is nu ?12)
- Kitspuit (voor kit en olie)
To do:
- Bestaande stekkers losklikken volgens beschrijving
- 2 boutjes losdraaien
- 1 kunststof kap weghalen (als je met gezich naar voorkant staat: de rechter)
- op nieuwe HPC: alle draden afkitten en beetje kit in de uitsparing van de boutjes doen (blijven de bouten zitten, wel zo handig)
- pakking er tussen hangen (vandaar de kit voor de bouten ) en friemelen
- eerste slag even met kleine inbus, daarna overstappen op dopsleutels
- contact aan, starten: geen storing, olie verversen (zie mijn how to)
Testrit:
WOW! Wat een verschil!! Met ESP uit ging ik bijna in driften op de rotonde, haha! De auto voelt anders aan, het sturen is lichter. Bij remmen merk ik dat de kont 'zwaarder' voelt en met die winstoten van gisteren had ik weinig last. Ik zou zeggen: vergeet die schroefsets, geef die ?900 aan je HPC uit. ZEker de moeite waard.
Dus eindelijk de HPC eronder gezet. Wat bleek: was degene die eronder zat ook een tweedehandse, haha! Dus al de derde keer dat er een nieuwe HALDEX Controller onder gaat.
Deze is mooi blauw en ziet er mooi uit. Maar let even op: het is zeker 1,5 uur werk. HEt zijn maar 2 boutjes die los moeten, maar je kunt maar precies 1 slag (1 tikje) met je ratel maken!
- daar staan de twee ratels op en dat t-stukje (boven de rij doppen).
Benodigdheden:
- eleastiekje
- kit
- small ratel incl inbus 4
- medium ratel incl inbus 4
- t-stuk dopsleutel (stangetje is te verschuiven) medium & small
- kleun inbussleuteltje 4
- HALDEX olie (275ml is nu ?12)
- Kitspuit (voor kit en olie)
To do:
- Bestaande stekkers losklikken volgens beschrijving
- 2 boutjes losdraaien
- 1 kunststof kap weghalen (als je met gezich naar voorkant staat: de rechter)
- op nieuwe HPC: alle draden afkitten en beetje kit in de uitsparing van de boutjes doen (blijven de bouten zitten, wel zo handig)
- pakking er tussen hangen (vandaar de kit voor de bouten ) en friemelen
- eerste slag even met kleine inbus, daarna overstappen op dopsleutels
- contact aan, starten: geen storing, olie verversen (zie mijn how to)
Testrit:
WOW! Wat een verschil!! Met ESP uit ging ik bijna in driften op de rotonde, haha! De auto voelt anders aan, het sturen is lichter. Bij remmen merk ik dat de kont 'zwaarder' voelt en met die winstoten van gisteren had ik weinig last. Ik zou zeggen: vergeet die schroefsets, geef die ?900 aan je HPC uit. ZEker de moeite waard.
Laatst gewijzigd door reindertt op za feb 02, 2008 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Former owner of a TT Roadster Quattro 225bhp