Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door reindertt
#21822
Hey mensen!

Dus eindelijk de HPC eronder gezet. Wat bleek: was degene die eronder zat ook een tweedehandse, haha! Dus al de derde keer dat er een nieuwe HALDEX Controller onder gaat.

Deze is mooi blauw en ziet er mooi uit. Maar let even op: het is zeker 1,5 uur werk. HEt zijn maar 2 boutjes die los moeten, maar je kunt maar precies 1 slag (1 tikje) met je ratel maken!
Afbeelding - daar staan de twee ratels op en dat t-stukje (boven de rij doppen).

Benodigdheden:
- eleastiekje
- kit
- small ratel incl inbus 4
- medium ratel incl inbus 4
- t-stuk dopsleutel (stangetje is te verschuiven) medium & small
- kleun inbussleuteltje 4
- HALDEX olie (275ml is nu ?12)
- Kitspuit (voor kit en olie)

To do:
- Bestaande stekkers losklikken volgens beschrijving
- 2 boutjes losdraaien
- 1 kunststof kap weghalen (als je met gezich naar voorkant staat: de rechter)
- op nieuwe HPC: alle draden afkitten en beetje kit in de uitsparing van de boutjes doen (blijven de bouten zitten, wel zo handig)
- pakking er tussen hangen (vandaar de kit voor de bouten ;) ) en friemelen
- eerste slag even met kleine inbus, daarna overstappen op dopsleutels
- contact aan, starten: geen storing, olie verversen (zie mijn how to)

Testrit:
WOW! Wat een verschil!! Met ESP uit ging ik bijna in driften op de rotonde, haha! De auto voelt anders aan, het sturen is lichter. Bij remmen merk ik dat de kont 'zwaarder' voelt en met die winstoten van gisteren had ik weinig last. Ik zou zeggen: vergeet die schroefsets, geef die ?900 aan je HPC uit. ZEker de moeite waard.
Laatst gewijzigd door reindertt op za feb 02, 2008 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door reindertt
#21845
Pff niemand meer geinteresseerd wuhahahahah
Gebruikersavatar
door Hawkeye
#21848
eigenlijk wel geïnteresseerd, maar ben de andere topics eerst eens aan het doornemen.

Ga zelf ook eens nakijken wat er met men TuuT scheelt, bij volledig afdraaien wringt hij op zen wielen. Moeilijk te begrijpen misschien, maar het is dan ook moeilijk te verwoorden wat er juist gebeurd. Het zou enerzijds ook wel met het quattro systeem kunnen temaken hebben, of met de haldex, maar het vreemde is dat hij het ook niet altijd doet.

Maar dat zijn zorgen voor volgende maand, ben eerst eens benieuwd naar de ervaringen met uw Perf controller.

Veel succes met de inbouw
Gebruikersavatar
door reindertt
#21853
Ik heb het idee dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. NU je het zegt: nu ik de zekering van mijn haldex er al een tijdje uit heb, 'wringt' ie minder als je heel scherp draait.

is dat wat je bedoelt: net als je een tandemmaster aanhanger hebt als het ware..
door emanuel
#21857
reindertt schreef:Pff niemand meer geinteresseerd wuhahahahah
Geinteresseerd wel, maar vooral in je ervaring als hij erin zit. Ik wacht met spanning af...
Gebruikersavatar
door Hawkeye
#21860
Ja inderdaad, bij zeer kort afdraaien is het het meest voelbaar, had eerst gedacht een het bandenprofiel, maar nu met de winterbanden erop hou ik er hetzelfde resultaat erop na.

En het meest irritante is dat hij het niet altijd doet, je kan er dus nooit op rekenen als je het laat zien aan een "kenner" of hij het dan weldegelijk gaat doen...

Na men examens gaat hij de brug op, ga eens beginnen met de haldex olie te verversen en de filter te vervangen. Is altijd dealer onderhouden geweest, maar de dealers die ik ken zijn liever lui dan moe... Dus toch zelf maar eens het handeltje vervangen en zien wat dat geeft...

En anders zou er ook wel een snel die perf. controller kunnen opzitten (als dat het probleem verhelpt natuurlijk)

Hou ons op de hoogte ;)
Gebruikersavatar
door reindertt
#21864
Olie + filter vervangen is een uurtje werk. Doe gelijk ook de olie van het differentieel, ben je daar ook gelijk van af.

Gaat je ESP lampje soms weleens branden? Hoor je soms iets tikken?
ESP lampje is indicatie voor niet goed werkende HALDEX.

En wat je zei over dat het soms wel/niet doen. Irritant is dat heh. ik heb m dan al twee maal naar een specialist gebracht. Tot tweemaal toe daar gewoon helemaal goed functioneren, je kon alleen iets lezen in het storingsgeheugen. Ik ben m niet meer gaan brengen, ik ben gewoon zelf gaan zoeken: onder de auto liggen en goed luisteren hahaha
Gebruikersavatar
door Hawkeye
#21880
Ja, maar eerst zien zo een sleutel voor die Haldex te bestellen.

Van het ESP lampje heb ik geen last, naar mijn gevoel doet hij het minder als ik de ESP uit zet, maar kan de link niet goed leggen wat dat er mee te maken heeft, Dus veronderstel ik dat dat gevol zich in men hoofd afspeelt.

Heb jij er nu ook nog last van? of is het volledig weg sinds je die zekering eruit gehaald hebt?

Greetz
Gebruikersavatar
door reindertt
#22812
Dubbelpost
Laatst gewijzigd door reindertt op za feb 02, 2008 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door tim
#22813
proper bericht,doe zo verder.al denk ik daar ik geen brug heb het toch maar aan de dealer ga overlaten
Gebruikersavatar
door reindertt
#22826
Hey. De dealer bouwt geen performance controller in! Dit gaat buiten Audi om namelijk. Je zou het bij mijn vader kunnen doen...
Gebruikersavatar
door reindertt
#22849
Hey mensen!

Dus eindelijk de HPC eronder gezet. Wat bleek: was degene die eronder zat ook een tweedehandse, haha! Dus al de derde keer dat er een nieuwe HALDEX Controller onder gaat.

Deze is mooi blauw en ziet er mooi uit. Maar let even op: het is zeker 1,5 uur werk. HEt zijn maar 2 boutjes die los moeten, maar je kunt maar precies 1 slag (1 tikje) met je ratel maken!
Afbeelding - daar staan de twee ratels op en dat t-stukje (boven de rij doppen).

Benodigdheden:
- eleastiekje
- kit
- small ratel incl inbus 4
- medium ratel incl inbus 4
- t-stuk dopsleutel (stangetje is te verschuiven) medium & small
- kleun inbussleuteltje 4
- HALDEX olie (275ml is nu ?12)
- Kitspuit (voor kit en olie)

To do:
- Bestaande stekkers losklikken volgens beschrijving
- 2 boutjes losdraaien
- 1 kunststof kap weghalen (als je met gezich naar voorkant staat: de rechter)
- op nieuwe HPC: alle draden afkitten en beetje kit in de uitsparing van de boutjes doen (blijven de bouten zitten, wel zo handig)
- pakking er tussen hangen (vandaar de kit voor de bouten ;) ) en friemelen
- eerste slag even met kleine inbus, daarna overstappen op dopsleutels
- contact aan, starten: geen storing, olie verversen (zie mijn how to)

Testrit:
WOW! Wat een verschil!! Met ESP uit ging ik bijna in driften op de rotonde, haha! De auto voelt anders aan, het sturen is lichter. Vanaf 170 terugremmen naar 120 is heel rustig. Bij remmen merk ik dat de kont 'zwaarder' voelt en met die winstoten van gisteren had ik weinig last. Ik zou zeggen: vergeet die schroefsets, geef die ?900 aan je HPC uit. ZEker de moeite waard. Zelfs m'n vrouw voelde het verschil direct toen we de snelweg op reden: en ze zat naast me :s. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een defecte haldex controller had, dus is het verschil groter. Alhoewel ik genoeg met de TT gereden heb toen de controller wel werkte, maar toch een nuance. Van mij hoeft ie ook nu niet zo snel weg: ik heb een andere auto die een lach op je gezicht tovert, ipv een frons.
Gebruikersavatar
door Hawkeye
#22865
Proper gedaan

En is het nu opgelost met het wringen van de wielen?

Ik krijg er geen kijk op bij welk weer, of in welke omstandigheden hij het al dan niet doet. Maar deze week ga ik er eens werk van maken, ben nu toch de ganse week thuis dus ik kan er naar zoeken als hij het daadwerkelijk doet...

Reinder, merk je ook een stijging in het verbruik? of heb je daar nog geen kijk op?

greetz
Gebruikersavatar
door reindertt
#22867
- Wringen van de wielen merk ik niets van eigenlijk
- Ik merkte wel dat je een rotonde niet een rondje te hard moet pakken: vind de pomp van de stuurbekrachtiging niet zo fijn, gaat ie blazen...
- Verbruik hoger? Nee heb ik niet echt gemerkt. Zoals ik zag ligt het gebruik nog steeds bij mij op 1:11 - 1:12
Gebruikersavatar
door tim
#22875
mijn esp lichtje blijft continu branden .zou dit ook aan die haldex liggen dan
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]