Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#24668
Velen van ons beschikken over de standaard Audi Concert I radio (waaronder ikzelf), want pas ná 2003 kwam de concertII standaard in de TT.

Deze radio brengt bepaalde 'voordelen' met zich mee, waaronder:
- De geïntegreerde looks
- De werking met de originele wisselaar
- De scherminformatie wordt tevens doorgestuurd naar het DIS (drivers info screen), mits je deze hebt tussen je km en rpm teller.
- De werking met non-bose en bose systemen.

Hij brengt echter ook nadelen mee, waaronder:
- een oud cassettedeck
- weinig/geen equaliser mogelijkheden
- geen mp3 ondersteuning
- line outs niet in rca/cinch vorm, dus je zal een verloop moeten maken als je er externe versterkers op wil plaatsen
- line outs enkel voor front & rear, geen apart sub kanaal

Een voor de hand liggende optie is het plaatsen van een AFTERMARKET-radio, die velerlei voordelen biedt, behalve dat bijna geen enkel model qua looks goed staat in de TT (en ikzelf wil de o.e.m. looks behouden).

Een mooie tussenoplossing is dan ook het plaatsen van een Concert II model, welke alweer wat beter is als de Concert I.

Nu is er nogal veel onduidelijkheid over de concert II, wat komt doordat dit model gebruik maakt van CANBUS.
In <2002> van een A3, A4, A6???

Er worden meerdere malen topics over dit onderwerp geopend.

Is het niet handig om één topic te maken met ALLE ins-en-outs over de Concert II en dit dan te bundelen en zodoende ook hiervan een PDF te maken.
(Ik ben nml. best trots als ik al die mooie PDF's hier op het forum zie, waar ikzelf oa ook een aandeel aan geleverd heb)


Afbeelding
Gebruikersavatar
door rene4u
#24669
Hey Tim,

Ik, als oudgediende, vind een cassettedeck nu niet echt als een nadeel. :D

Ik heb nog zeker 200 bandjes liggen met heel veel nostalgie die ik dan ook geregeld afspeel. (Tot groot ongenoegen van Jane. :lol: )
Gebruikersavatar
door tim
#24670
go tarzan :D
door allewijn
#24675
rene4u schreef:Hey Tim,

Ik, als oudgediende, vind een cassettedeck nu niet echt als een nadeel. :D

Ik heb nog zeker 200 bandjes liggen met heel veel nostalgie die ik dan ook geregeld afspeel. (Tot groot ongenoegen van Jane. :lol: )
Haha echt? Maar voor iemand als jij, met computerkennis, moet het toch een appeltje-eitje zijn om die nostalgische bandjes om te zetten naar een mooi cdtje of mp3tje? :wink:
Gebruikersavatar
door rene4u
#24679
Dat zou ik kunnen doen, ware het niet dat dát nu juist een gedeelte van de nostalgie behelst. :D

Maar goed, zonder nog meer off-topic te gaan, het lijkt mij inderdaad handig om een pdf te hebben wat nu wel en wat niet kan.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#24688
Hee Tim,

ik wil best een pdf in elkaar zetten over alle ins en outs omtrent de concert II, maar ik begrijp even niet helemaal wat je dan precies bedoelt...
Als je alleen de concert II uitlicht, dan krijg je m.i. een kopie van de gebruikershandleiding. Misschien kunnen we dan beter zeggen dat we de concert I als uitgangspunt nemen (die zit er standaard het meeste in, denk ik) en van daaruit de verschillende scenario's gaan uitlichten, bijv. overgaan naar concert II (en wat erbij komt kijken), een aftermarket radio inbouwen (gebruik van passtukjes, verloopkabels, antenneversterker enz.). Ook het fenomeen Bose / non-Bose kunnen we daarin beschrijven.

Nu ben ik zelf niet zo'n techneut, dus wellicht zijn er anderen die mij daarin kunnen helpen met teksten en foto's, dan maak ik er wel een geheel van. Denk ook aan websites, die we aan kunnen halen en bijv. de benodigde onderdelen.

Zo kunnen we denk ik een alles omvattende pdf maken met een titel als:
Ik heb een Concert I, maar ik wil meer (of zoiets)

Laat je gedachten er eens over gaan als je wilt :wink: Ik hoor het wel!

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]