Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door thomasl
#26232
Hi!

Sinds vorige week rij ik als trotse eigenaar rond in een Audi TT (2de hands, eerste generatie). Vervelende zaak is dat de vorige eigenaar een andere autoradio ingebouwd heeft die net iets te groot is. Hierdoor kan het klepje (zilverkleurig, met TT erop) niet meer dicht.
De radio zelf is van Pioneer, maar afkomstig uit Duitsland (de volledige wagen is afkomstig uit Duitsland), geen handleiding.

Verschillende mogelijkheden volgens mij:
- een originele auto radio (van uit de audi TT) zoeken en die monteren (is dit 'moeilijk'? richtprijs?)
- een nieuwe (of 2de hands) autoradio zoeken die wel past (exacte afmetingen?)

Is het vervangen van een autoradio moeilijk? Persoonlijk ben ik geen held op dat vlak, maar ik ben wel bereid om bij te leren (en meer van de wagen zelf te leren).

Bedankt voor eventuele tips! :)


Thomas
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26241
Dag Thomas,

aangezien je nu een aftermarketradio d'r in hebt zitten, zal de makkelijkste weg een nieuwe aftermarketradio zijn. Zeker als je een radio hebt met dezelfde stekkerverbindingen is het een kwestie van oude eruit, nieuwe erin. Hier op 't forum zijn al meerdere topics over aftermarketradio's, welke passen en welke niet (i.v.m. de radio cover), de beste looks en mogelijkheden. Even de zoekfunctie van het forum gebruiken :wink:
Een originele radio kan natuurlijk ook, is in deze situatie iets meer werk: bekabeling en inbouwframe.

Succes verder!

Groeten
Joop
door thomasl
#26249
Bedankt voor je antwoord Happy Socks!

ter info, toestel dat er momenteel inzit is een Pioneer DEH-P9100R. Geen idee of dit wat is.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26262
Net heel even gekeken bij Pioneer, maar de MEH-P9100R (ik denk dat je deze bedoelt) ziet er of het eerste gezicht helemaal niet slecht uit hoor. Het hangt natuurlijk helemaal af van wat de wensen zijn.

BTW, gaat het klepje ook niet dicht als je het frontje eraf neemt? Ikzelf het de DEH-P9800BT van Pioneer, maar die gaat wel gewoon dicht excl. frontje.

Groeten
Joop
door emanuel
#26264
Misschien heb je de mogelijkheid om hem nog iets dieper in te bouwen zodat de klep wel dichtgaat.
Ik heb er zelf net een Alpine CDA-9887R ingebouwd. Past perfect, klepje kan dicht en de radio is mooi zwart zodat hij niet zo afsteekt tegen de middenconsole.

http://www.alpine-europe.com/index.php?id=cda-9887r&L=5
Gebruikersavatar
door charlotte
#26318
Er is volgens mij wel een mogelijkheid om de radio wat verder naar achter te krijgen.
Ik kan dat wel navragen voor je.
Ikzelf heb ook een pioneer erin en inderdaad klepje moet open blijven.
Een concert II is ook een optie natuurlijk.

gr,
charlotte
door thomasl
#26373
Happy Socks schreef:Net heel even gekeken bij Pioneer, maar de MEH-P9100R (ik denk dat je deze bedoelt) ziet er of het eerste gezicht helemaal niet slecht uit hoor. Het hangt natuurlijk helemaal af van wat de wensen zijn.

BTW, gaat het klepje ook niet dicht als je het frontje eraf neemt? Ikzelf het de DEH-P9800BT van Pioneer, maar die gaat wel gewoon dicht excl. frontje.

Groeten
Joop
Die lijkt het inderdaad te zijn (op eerste zicht toch, want op de radio zelf staat wel iets anders lijkt me). Radio zelf speelt goed, het is wel even zoeken hoe alles in elkaar zit zonder handleiding.

Als ik het frontje er af haal, kan de klep spijtig genoeg ook niet dicht.
door thomasl
#26374
emanuel schreef:Misschien heb je de mogelijkheid om hem nog iets dieper in te bouwen zodat de klep wel dichtgaat.
Ik heb er zelf net een Alpine CDA-9887R ingebouwd. Past perfect, klepje kan dicht en de radio is mooi zwart zodat hij niet zo afsteekt tegen de middenconsole.

http://www.alpine-europe.com/index.php?id=cda-9887r&L=5
Knappe radio. Een pak minder toeters en bellen, waardoor die ongetwijfeld mooier oogt in de TT :)

Zal even m'n broer moeten vragen dit te bekijken, want zelf ken ik er iets te weinig van om aan te sleutelen (ik wil 'em namelijk niet kapot maken)...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26421
thomasl schreef:Die lijkt het inderdaad te zijn (op eerste zicht toch, want op de radio zelf staat wel iets anders lijkt me). Radio zelf speelt goed, het is wel even zoeken hoe alles in elkaar zit zonder handleiding.

Als ik het frontje er af haal, kan de klep spijtig genoeg ook niet dicht.
Hier is evt. de handleiding van een DEH-P9100R:
Handleiding DEH-P9100R
En hier van de MEH-P9100R:
Handleiding MEH-P9100R

Werkt toch altijd net ff wat makkelijker als je e.e.a. kun opzoeken :wink:

Groeten
Joop
door thomasl
#26430
Happy Socks schreef:
thomasl schreef:Die lijkt het inderdaad te zijn (op eerste zicht toch, want op de radio zelf staat wel iets anders lijkt me). Radio zelf speelt goed, het is wel even zoeken hoe alles in elkaar zit zonder handleiding.

Als ik het frontje er af haal, kan de klep spijtig genoeg ook niet dicht.
Hier is evt. de handleiding van een DEH-P9100R:
Handleiding DEH-P9100R
En hier van de MEH-P9100R:
Handleiding MEH-P9100R

Werkt toch altijd net ff wat makkelijker als je e.e.a. kun opzoeken :wink:

Groeten
Joop


Bedankt!! Goed leesvoer! :)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26439
Graag gedaan hoor!

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]