Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bazzz
#27419
hallo allemaal, ik heb weer een tijdje zitten sparen en er zitten weer wat aanpassingen aan te komen aan de TT.
ik wil een nieuw uitlaat systeem eronder laten zetten en de auto laten chippen.

nou enkele vragen wat is het verstandigste eerst de uitlaat en vervolgens op maat laten chippen? heeft de uitlaat invloed op het chippen?
welke uitlaat is het beste voor onder een TT FWD, ik hoef niet perse een dubbele uitlaat achter, echter wat ik wel graag wil is een mooie sound die gepaard gaat met weer wat extra PK's.

is het verstandig om de gehele uitlaatlijn te vervangen? downpipe??? catvervanger??? is trouwens wel nog de bedoeling dat de auto gewoon door de APK komt. mijn ervaring van kat weglaten is dat bij een diesel er totaal niet moeilijk overgedaan word ( had ik de kat los gehaald en het binnenwerk kapot gemaakt dus van buiten een echte kat en van binnen een holle pijp)

groeten bas


ps doordat de laptop stuk is zal ik wat minder op internet zitten, en dus niet snel een reactie kunnen geven.
Gebruikersavatar
door screamer
#27601
Een anders uitlaat systeem heeft zeker invloed op het chip tunen (als je kiest voor een chip op maat tenminste). Mooie optie is een volledig Milltek systeem, Downpipe + katvervanger + dempers. Geluid is goed, spreek uit ervaring. ;)

Zou eerst uitlaat systeem vervangen en dan naar de (chip) tuner.


Guy
Gebruikersavatar
door Ronnie
#27627
Kat van de benzine laten zitten of ene sportkat nemen... al t andere in niet APK proof... ik had een uitstoot van 121 die 314 werd en dat pikken ze met de apk niet ;)

wel eerst alles aanpassen wat je wenst alvorens je gaat chippen, dan hoef je niet steeds je motormanagement bij te laten stellen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]