Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Carmello
#28083
Eigenlijk moest ik 4 juli erheen maar doordat er wat mis was gelopen met de afspraken kon ik gisteravond al terecht. Ik nog blijer hahaha. Een tijd terug had ik zelf voor me tt een home made kat-vervanger gemaakt waarna hij al een stuk beter liep. Maar dit is ook ten goede gekomen bij het tunen. Want er is nog meer uitgehaald dan kon vanwege de kat-vervanger. Ik ben uitgekomen op een vermogen van 270 pk en 385 nm koppel. Zeer netjes tog. Je wordt nu echt als een gek in je stoel gedrukt. :lol: :lol: . Dus zeker een aanrader bij hartog. Hij kwam er ook achter dat de carterontluchting-slang gescheurd was waardoor de druk iets weg viel. Dus die was ook gelijk vervangen.

Maar wat ik me een beetje afvraag is, waarom het koppel na het tunen tot 3000 toeren hetzelfde is gebleven. Ik dacht dat ie na het tunen wel eerder meer koppel zou krijgen. Iemand een idee waarom dit zo is. Misschien dat iemand ook een grafiek heeft waarmee we het kunnen vergelijken.



Afbeelding
door DanMan
#28084
Aardig gek zeg wat een toename en dat koppel 118 Nm omhoog :shock:

Heb je deze afspraak via die aktie op het audi forum?

Dat het het koppel tot 3000 toeren gelijk is gebleven komt denk ik door het opbouwen van turbo druk.

Ik ben wel benieuwd naar het brandstof verbruik.
Heb je nog meer aanpassingen gedaan aan je motor dan alleen een kat vervanger?

Ik ben toch benieuwd naar reacties van andere forum leden die aan deze aktie hebben meegedaan.
Gebruikersavatar
door Niels82
#28086
Whouww nu kan ik helemaal niet wachten tot 8 juli :lol::D

top man
:thumbleft:
door joTTie
#28087
Ik ben ook geweest, de 23ste, maar mijn TT was al goed getuned :O Dus die reed al soepeltjes ;)
Gebruikersavatar
door Carmello
#28091
Jah ik heb gebruik gemaakt van de actie op het audi forum. En het verbruik is bij constante snelheden wel zuiniger geworden. Ik heb nog even lopen mailen met hartog tuning omdat ik het vreemd vond dat ik onderin weinig winst heb behaald. Als je naar mijn grafiek kijkt en je wilt ft-lbs omrekenen naar nm koppel van de motor moet je het x 1.67 doen.
Dan heb ik bij 3000 toeren 155 ft-lbs x 1.67 = 258 Nm koppel.

Als je deze gegeven dan vergelijkt met deze grafiek van forumlid Rob die vorige week naar jd was geweest, dan zie ik toch best een groot verschil. Dan heeft hij bij 3000 toeren 320 nm koppel. Ik snap ook wel dat hartog en jd niet hetzelfde zijn maar toch een best groot verschil. Wie weet misschien wat ik nou moet doen. Bij hartog kan ik geld terug krijgen als ik dus niet tevreden ben of hij kan nog kijken of er nog iets bijgesteld kan worden.

Hieronder de grafiek van Rob


Afbeelding
door joTTie
#28111
Had Pedro nog een uitleg hiervoor dan?
Gebruikersavatar
door jos_br
#28121
Om zeker te weten kun je beter eerst eens rollen bij JD, dan heb je een echt vergelijk.

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28211
De ene tuner is de andere niet en versachil is er aangezien ze de chip netjes beveiligen om hun werk niet in handen van de ander te zien vallen.
Gebruikersavatar
door Carmello
#28226
Jah de metingen zijn bij elke tuner anders maar tog. Hij rijdt trouwens in de 4 ,5e en 6e versnelling ook niet heel lekker. Vooral bij half gas accelereren. Dan houdt ie voor mijn gevoel iets in. Dus ik probeer even een nieuwe afspraak te maken om te kijken wat er nou aan de hand is. Maar over dat ie onderin wat minder koppel heeft komt ook een beetje door de katvervanger. Omdat de uitlaatgas pulsen in de voorste gedeelte van de uitlaat verstoord worden verlies je wat koppel onderin. Daar heeft ie ook gelijk in maar we zullen het zien. Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
door Niels82
#28514
Hoe lang waren ze bezig met het chippen...??
Gebruikersavatar
door Carmello
#28581
Zo'n anderhalf uur denk ik met de testritten erbij. Kan zijn dat het voor andere auto's korter of langer duurt. Waneer ga jij erheen dan?
Gebruikersavatar
door Niels82
#28583
Ik ga er morgen heen heb de afspraak om 7 uur staan dan kan ik er langer van genieten van die power :D :D
Ik laat het jullie weten hoe die morgen rijd.

:thumbleft:
Gebruikersavatar
door rene4u
#28603
Nou, ik ben net terug van de Hartog Tuning en met het volgende resultaat dat ik nu van 225 pk naar 254 pk ben gegaan en van 280Nm naar 380Nm.
De reden van de minder aantal pk's is dat ik euro 95 wil blijven tanken en ik de nadruk op trekkracht heb gelegd.

Het resultaat mag er dan ook zijn. :D Erg prettig als je 120km/h rijdt en even terugschakeld naar 5 om er even snel voorbij te vliegen.

Hierbij de vermogensgrafiek

Afbeelding

edit: Link zichtbaar gemaakt.
Laatst gewijzigd door rene4u op ma jul 07, 2008 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door screamer
#28610
Link werkt niet...
Gebruikersavatar
door Niels82
#28833
Zo die van mij is ook getunend door Hartog op 8 juli.
Pedro heeft even nog wat dingen vervangen omdat mij garage een beetje aant prutsen is geweest heeft hij op gelost ben nu ook weg bij me huidige garage ga nu gewoon na de dealer toe.

Alleen heb het zelfde probleem als Carmello dat die in de 4de,5de en 6de versnelling in houd
en hij begint pas naar de 3500 toeren te trekken en ik zou dat graag willen zien bij de 2500 toeren.
me vriend van me heeft ook een TT die door JD is getunend en daar heb je dat wel dat die bij de 2500 toeren gaat trekken als een gek.

Maar volgens Pedro moet er een lek zijn bij mij maar alles los gehaald zonder resultaat. Dus nu gaat die 5 augustus naar de Audi dealer
in de hoop dat hun meer komen te weten.
Mis trouwens wel een geluidje als ik de auto uitzet normaal hoorde ik nog iets na draaien een paar min maar dat is al een tijdje weg misschien dat hij daarom inhoud?

Hoop dat ze iets vinden 5 augustus
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]