Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door svkaster
#28835
Die van mij heeft zijn max koppel al bij +/-1900 toeren.
Is gekieteld bij JD

Kost wat, maar dan heb je ook wat :lol:
Gebruikersavatar
door Niels82
#28838
:cry: :cry:
Gebruikersavatar
door Niels82
#28853
Dat wil ook
Ik baal er echt van misschien dan ook maar een keer bij JD laten tunen.
Gebruikersavatar
door Masterwill
#28899
hoeveel was je eigenlijk kwijt voor deze groupactie?
Gebruikersavatar
door rene4u
#28902
Vergeet niet dat de 180pk versie een K03 turbo heeft die kleiner is en dus sneller op gang is dan de K04 turbo die de 225pk versie heeft. Daarintegen kun je met de K04 turbo meer pk's en Nm's uit je motor kan halen.

Ik ben iig zeer tevreden. Voor 300 euro zou ik niet weten waar je op maat je TT kan tunen.
Gebruikersavatar
door Carmello
#28925
rene4u schreef:Vergeet niet dat de 180pk versie een K03 turbo heeft die kleiner is en dus sneller op gang is dan de K04 turbo die de 225pk versie heeft. Daarintegen kun je met de K04 turbo meer pk's en Nm's uit je motor kan halen.

Ik ben iig zeer tevreden. Voor 300 euro zou ik niet weten waar je op maat je TT kan tunen.
Klop helemaal wat rene zegt. Het is dus wel normaal dat het koppel bij 3000 toeren pas echt begint. Maar dat niels ook dat probleem heeft in de hogere versnellingen zorgt mij wel een beetje. Ik kon bij hartog trouwens het geld terug krijgen als ik niet tevreden was. Ik heb nu een afspraak voor volgende week woensdag. Eens kijken of het probleem verholpen kan worden. Ik heb zelfs voor 60 euro een nieuwe n75 klep erop gezet en met iemand anders een luchtmassameter even geruild om te testen maar het bleef nog inhouden.

Trouwens niels heeft ie vriend van jou ook een tt 225 pk versie? En datgene wat je hoorde nadat je je contact uit zette is een waterpompje die het koelvloeistof nog even door laat circuleren. Hij zou het gewoon moeten doen. Heb je ook nog een grafiek van hartog die je misschien hier op het forum wilt zetten. Was benieuwd naar jouwn resultaten.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#28927
Morgen om 12:00 uur ben ik aan de beurt :)
Ben benieuwd wat ze ervan kunnen maken daar bij Hartog!
Met een enkele reis van een kleine 200 km moet toch e.e.a. flink getest kunnen worden dacht ik zo :wink:
Zodra ik de gegevens heb post ik ze hier.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door TéTé
#28935
Ik kom net terug uit Broek op Langedijk... :lol: Wat een power!

Afbeelding

Ik ben van 224pk naar 260pk gegaan en het koppel is nu 380nm. Wel begint bij mij de toename in koppel ook pas vanaf 3000 toeren maar ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Gebruikersavatar
door Carmello
#28950
Zo dat is een mooi resultaat. Veel plezier ermee joh. Hoe rijdt ie bij jouw dan in de hogere versnellingen?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#28960
Zow, eindelijk weer thuis na een lange rit :)
Toch zo'n kleine 400 km nog even op en neer naar Broek op lange Dijk. Maar het resultaat mag er wezen hoor :!: Allememaggies, wat een verschil!

Tijdens de eerste testrit viel het Pedro al meteen op dat ie al erg krachtig aanvoelde. Hij vroeg me of er al iets aan was gebeurd, maar buiten een K&N vervangingsfilter en een Forge DV kon ik geen andere zaken noemen...
Bij het uitlezen werden de eerste bevindingen van Pedro al snel duidelijk. M'n TT bleek 'origineel' al te beschikken over 234 PK !.
Niet slecht voor een wagentje uit 1999 :wink:

Na wat muisgeklik en een aantal bakken koffie nog maar eens een testritje gemaakt. Hmm.... Ik ben er nu eindelijk achter waarom er hoofdsteunen in die auto zitten :D Haha, zonder die dingen lag mijn hoofd nu ergens op de achterbank!
Daar ik niet zo heel veel snelwegkilometers maak, heeft Pedro het gaspedaal zo afgeregeld, dat de wagen niet zo nerveus wordt in het eerste stuk. Nu komt het geweld pas echt los op zowat halfgas. Qua prestaties maakt het niets uit, het rijdt enkel wat comfortabeler als je niet zo hard gaat.

Tenslotte kwamen de meetresultaten, en ik moet zeggen, ik ben blij dat er een voorruit in de auto zit, anders had ik nu mijn bek vol vliegjes gehad :D
Hier de resultaten:

Standaard:
234PK / 295Nm

Na optimalisatie:
265PK / 380Nm

En hier nog het grafiekje:

Afbeelding

Al met al, een erg geslaagde dag! Pedro bedankt!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door rene4u
#28961
Leuk heh, die extra pk's en vooral Nm's. :D
Ik rijd ook met een nog grotere smile op mijn gezicht dan daarvoor.

Zo'n luchtfilter van K&N, merk je daar nog iets van? En bedoel ik vooral qua geluid?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#28962
Mwah, ik heb er zelf niet echt veel van gemerkt, ik vond de DV een groter verschil :)
Volgens Pedro maakt het qua prestaties ook niet echt uit hoor, hoogstens een paar PK winst.

Ik vond het wel grappig te horen dat ik standaard al zo'n 10PK meer had 8)
Daarmee heeft ie 'm net nog over de 260PK gekregen bij het tunen, toch weer 5PK aan overgehouden moet je maar denken.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Niels82
#28965
Hey
Ik heb geen grafiek want de computer liep vast en ik moest weer weg om te werken dus hij ging het opsturen.

Hij heeft ook een 225 pk versie dus ik had verwacht dat die van mij ook zo rond 2000 / 2500 toeren zou beginnen met trekken.

groeten

Carmello schreef:
rene4u schreef:Vergeet niet dat de 180pk versie een K03 turbo heeft die kleiner is en dus sneller op gang is dan de K04 turbo die de 225pk versie heeft. Daarintegen kun je met de K04 turbo meer pk's en Nm's uit je motor kan halen.

Ik ben iig zeer tevreden. Voor 300 euro zou ik niet weten waar je op maat je TT kan tunen.
Klop helemaal wat rene zegt. Het is dus wel normaal dat het koppel bij 3000 toeren pas echt begint. Maar dat niels ook dat probleem heeft in de hogere versnellingen zorgt mij wel een beetje. Ik kon bij hartog trouwens het geld terug krijgen als ik niet tevreden was. Ik heb nu een afspraak voor volgende week woensdag. Eens kijken of het probleem verholpen kan worden. Ik heb zelfs voor 60 euro een nieuwe n75 klep erop gezet en met iemand anders een luchtmassameter even geruild om te testen maar het bleef nog inhouden.

Trouwens niels heeft ie vriend van jou ook een tt 225 pk versie? En datgene wat je hoorde nadat je je contact uit zette is een waterpompje die het koelvloeistof nog even door laat circuleren. Hij zou het gewoon moeten doen. Heb je ook nog een grafiek van hartog die je misschien hier op het forum wilt zetten. Was benieuwd naar jouwn resultaten.
Laatst gewijzigd door Niels82 op za jul 19, 2008 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Carmello
#29000
Zo happy socks is dus ook goed gelukt bij jou. Ook een goede resultaat. Wel grappig dat jij standaard al meer vermogen had. Maar je hebt trouwens ook een mooi grafiekje. Veel rijplezier ermee he.
Gebruikersavatar
door tim
#29032
wanneer komt de volgende actie :P
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]