Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34183
Gefeliciteerd!!!

Gaaf dat je aan zo'n bijzonder project begonnen bent!
Hoe rijd ie? Gaat alles naar je wens?

Moet hij nog afgesteld gaan worden? Petje af, hoor graag het laatste nieuws...
Groetjes Ingmar
door joTTie
#34195
Kom je ook de volgende meeting? Ik ben wel erg benieuwd. :)
Gebruikersavatar
door jos_br
#34196
joTTie schreef:Kom je ook de volgende meeting? Ik ben wel erg benieuwd. :)
Als ie goed loopt wel, er moet eerst nog een hoop afgebouwd worden.

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#34250
Alle lampjes op het dashboard zijn nu uit. Motorstoringslampje is nu meteen het gloeilampje en het ABS/ASR systeem werkt ook. En natuurlijk de dynamo vervangen..........

Nu nog afwerken, puntjes op de i....en rijden.

Jos.
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34425
Hoe gaat het met je TT TDI project Jos?
Succes!

Groetjes Ingmar
Gebruikersavatar
door jos_br
#34428
Ik ben bezig de puntjes op de I te zetten. Verschillende delen (beugels en steunen) die ik zelf gemaakt heb moeten even tegen roest beschermd worden. Ook moet er een "noodprogramma" in aangezien de turbo met een standaard getuned programma niet op wil spoelen. Dit gaat nu wel. Alle storingen zijn nu in ieder geval weg. Ben even met een luchtfilter e.d. aan het passen. Wil er een inzetten van een 3.2 6-cilinder.

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#34770
Voor de eerste keer serieuze km's gemaakt met de TT langs de vaart. Auto loopt goed, zelfs de turbo spoolt goed op........

Afbeelding

Afbeelding

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#34781
Om het af te maken, de motorafdekking,

Afbeelding

Jos.
door allewijn
#34784
Mijn hemel, wat een mooi project!!!
GeWeLdIg!
Hoe loopt hij qua vermogensopbouw?
Hoe is de ervaring van diesel-koppel in de TT?
Nu niet per ongeluk Euro95 tanken bij de eerste de beste pomp hè! :wink:
Gebruikersavatar
door jos_br
#34786
Motor loopt nu met OEM verstuivers (150pk) en een noodprogramma. Ik ga nu een aangepast programma proberen gemaakt door JDengineering i.c.m grotere verstuivers. Wanneer dit goed loopt gaat de auto op de vermogenstestbank om gefinetuned te worden. Auto is nu vanaf 2200tpm zeer snel, loopt zelfs tot 5000tpm goed door.......215km/u (gps)loopt ie makkelijk.


Jos.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34803
Echt een gaaf project. Al heb ik zelf helemaal niets met diesel vind ik het echt bijzonder dat je dit voor elkaar hebt gekregen!

Als je hem trouwens ooit wilt verkopen dan moet je Tim (allewijn) maar even een PB sturen. Die twijfelt af en toe om zn TT weg te doen voor een diesel en dit is dan de ideale oplossing voor hem. Daarom is hij ook zo enthousiast! ;)

Groeten,
Vincent
door allewijn
#34805
Vincentos schreef:Echt een gaaf project. Al heb ik zelf helemaal niets met diesel vind ik het echt bijzonder dat je dit voor elkaar hebt gekregen!

Als je hem trouwens ooit wilt verkopen dan moet je Tim (allewijn) maar even een PB sturen. Die twijfelt af en toe om zn TT weg te doen voor een diesel en dit is dan de ideale oplossing voor hem. Daarom is hij ook zo enthousiast! ;)

Groeten,
Vincent
Kom maar hier met die DIESEL!
Ik lepel hem er maar al te graag in (of laat ik zeggen, ik laat hem er liever inlepelen door iemand die dat kan).
Lijkt mij geweldig, gezien de km's die ik per jaar met mijn TT maak!
Dus je hebt gelijk Vincent :D
Gebruikersavatar
door Mischa
#34811
Haha, als er 1 persoon is die het kan dan is dat Jos wel :)

Mag ik trouwens zo onbeleefd zijn om te vragen wat de ombouw ongeveer kost tot nu toe? Misschien kan je een productie lijn opzetten Jos ;)
Gebruikersavatar
door jos_br
#34933
Vandaag andere (PP 783 race) verstuivers geplaatst.Ook weer een noodprogje zodat de motor goed staionair loopt en goed start met deze verstuivers. Ook een foutje in de bedrading opgelost, zaten twee groen/zwarte draden in........

Auto is merkbaar sterker, echter de lmm gaat over zijn nek, dus ik kan niet volgas rijden. 220km/u (gps) is echter geen probleem, motor levert dus wel vermogen.......

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#35180
Inmiddels een kleine 500km gereden met de nieuwe motor. Wat opvalt is dat het een fijne reisauto geworden is die veel sneller is dan met de 1.8T (180pk versie getuned) die eruit is gekomen. Bij hoge snelheden (180km/u+)is er alleen wind en bandengeruis. De turbo is bij accelereren goed hoorbaar,echter geen fluittoon maar is letterlijk en figuurlijk aan het blazen. Vandaag de aansturing van de variabele schoepen zodanig aangepast deze het hele bereik kan halen, auto kan nu definitief afgesteld worden.

Jos.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]