Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tim
#28924
hoi ik heb sinds kort enkele storingen met mijn vrouw haar wagen een golf tdi 110pk bj 2002
miss hebben sommige van jullie connecties op andere forums vandaar mijn vraag of iemand weet wat er aan scheelt.

de toerenteller werkt soms en soms niet en een andere keer geeft hij dan weer verkeerde waarden door (veel te laag namelijk)
een tweede storing is dat bij het koud starten het symbool van de koelvloeistof gaat pinken en het alarm 3 maal piept terwijl er genoeg vloeistof aanwezig is.wanneer je de auto stillegt en terug start is het symbool weg en blijft ook weg. :(

het zijn geen ernstige gebreken enkel van diegene die op je zenuwen werken. :D
Gebruikersavatar
door tim
#28929
ik heb hier net mijn uitleeskabel ontvangen met de post.dus als mijn vrouw thuiskomt zal ik eens hem proberen uitlezen.heb wel geen idee hoe het juist moet,maar dat zal zichzelf hopelijk wel uitwijzen.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#28930
uit ervaring weet ik dat deze auto`s het toerental uit de dynamo krijgen(W aansluiting)
het kan dus wezen dat deze niet helemaal 100 % werkt maar ik had wel even gekeken dat de dynamo goed laadt
Gebruikersavatar
door tim
#28945
dus je denkt niet dat het probleem in het dashbord zit dennis.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#28955
ik kan het je niet voor 100% zeker zeggen maar we hebben het hier wel meegemaakt op het werk.
je hebt twee storingen in het dashbord, het is ook wat een te dure grap om even een andere dynamo te proberen.
maar er zit zeker een w aansluiting op je dynamo, anders moet je even de draad bekijken (misschien een slecht contact o.i.d) de draad kleur is blauw of groen. en met het vloeistofniveau daar zit een drijvertje in het expansievat van je koelsysteem dat kan wezen als die soms blijft hangen. die zie je zo zitten als je de dop eraf haalt
Gebruikersavatar
door tim
#28994
ok bedankt dennis ik zal dit eens nazien,wat moet ik juist doen met dat drijvertje eens opkuisen ofzo.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#29001
als hij vast blijft zitten kan je altijd een gebruikte bij de sloop halen. als het probleem dan over is zit het hem
niet in het dashbord. ik hoop voor je dat het niet in het dashbord zit want zo`n expansievat is goedkoper dan een dashbord
Gebruikersavatar
door tim
#29027
ik heb net het expansievat er even afgehaald en de naald eens proper gemaakt en aan de aansluiting wat contactspray gedaan en voorlopig werkt het weer normaal.ik ga wat contactspray op die stekker die vertrekt aan de dynamo ook doen en kijken wat die toerenteller doet
Gebruikersavatar
door tim
#29030
dju toerenteller werkt nog altijd niet.ik heb naar verotronics gebeld maar ze nemen niet op .miss in hoofdverlof of gewoon niet werken zaterdag de lamzakken :lol:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#29031
doet de toerenteller nu helemaal niets meer dan? moet je even kijken of er ook spanning op de w aansluiting
komt van de dynamo
Gebruikersavatar
door tim
#29033
tja hij werkt wel maar geeft 1000 a 1500 toeren te weinig aan.ik zal eens een foto maken van de batterij dan kan je mij miss aanduiden waar ik naar moet kijken.want ik kan niet echt volgen met die w aansluiting.
Afbeelding
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#29038
die aansluiting zit op de dynamo zelf. maar als je het snel en zeker wilt weten had ik gewoon naar de dealer
gegaan en hem aan te testkast gedaan. daar kunnen ze de data`s van alles zijn op hun scherm. dan weet
je meteen als het aan het dashbord ligt of de dynamo
Gebruikersavatar
door tim
#29044
de alternator bedoel je dan.zou ik het ook kunnen zien met mijn vag com.ik zou liever niet meer naar de dealer gaan ik heb deze maand daar zeker al 1500 euro laten liggen aan onderhoud en kleine herstellingen met mijn tt.(esp sensors ,thermostaat,temperatuursensor,silentblokken,enz).
Gebruikersavatar
door tim
#29150
ik heb de aansluiting van de toerenteller op de alternator ook even in de contactspray gezet en deze werkt ook perfect nu.bedankt dennis. :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]