Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door ReBoDeN
#31830
Binnekort wil ik mijn verlichting (voor) vervangen door Philips BlueVision.

In het instruktieboekje kan ik echter niets vinden welke lampen er nu precies in zitten (ik hem geen Xenon verlichting)

Nu heb ik na onderzoek op het Forum en Internet het onderstaande lijstje gemaakt;

Klopt dit lijstje;

Mistlicht voor H3
Dimlicht H1
Groot Licht H7
Stadslicht H6W
richtingaanwijzer H21W
richtingaanwijzer zijkant WY5W
Achterlicht P21 / 5W
Achteruitrijlicht P21W
richtingaanwijzer achter P21W
Mistlicht achter P21W
Kentekenverlichting C5W
Remlichten P21 / 5W

Wat zijn verdere suggesties voor Xenon Look verlichting ,

Nog een vraagje over de kenteken Led's
(ondanks het hele verhaal op het forum kom ik er niet erg uit, daar er een verschil zit in lampjes van 32mm en 36 mm lengte welke is nu juist ?

Alvast beankt voor de reacties

groeten John
Gebruikersavatar
door Mischa
#31832
Mijn '99 TT heeft inderdaad H1 voor het dimlicht. Wat betreft de rest durf ik het zo snel uit m'n hoofd niet te zeggen. Maar er komen vast meer reacties!
Gebruikersavatar
door sweeper
#31834
De Philips lampen zijn en blijven de beste (en duurste)

Ikzelf heb voor het grootlicht de X-treme Power van Philips gekozen, en man wat geven die een bak licht. +80% t.o.v. standaard halogeen. kosten ? 45

Ik zou graag je mening laten veranderen, Ik heb n.l. dimlicht Xenon ombouwset, en ben daar heel blij mee. Is zeker een aanrader. kosten ?100

Voor dimlicht zou ik als alternatief voor de vision plus gaan. +50% t.o.v. standaard

Het lijstje ziet er goed uit, maar onder deze link staat alles als het goed is.
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl

je klikt op de lamp die je zoekt, geeft je auto gegevens op voila Philips vertelt het je.

hier vertelt Philips je het verschil tussen de lampen voor dim- en grootlicht.
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl

Wat betreft led kentekenplaat verlichting kan ik je niet helpen, ben ik zelf ook nog zoekende.

gr. Eric
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31837
Sweeper schreef:Wat betreft led kentekenplaat verlichting kan ik je niet helpen, ben ik zelf ook nog zoekende.
gr. Eric
We hebben een tijd terug een meeting gehad waar we LED verlichting voor de kentekenplaat verlichting ingebouwd hebben. Het topic moet terug te vinden zijn. Daar staat veel informatie in.
Er zijn vast wel mensen die snel de link neer kunnen zetten; ik ben maar een modderaar ........ :wink:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31840
gelukkig heb ik originele xenon in m`n auto. die achteraf ingebouwde ..... vind ik helemaal niets. die dingen schijnen zo scheel, er gaat niets boven origineel!!
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31855
Die philps bluevision moet je niet aan beginnen. De dimlichten gaven bij mij precies dezelfde kleur als normaal. Wat al eerder was aangegeven kun je beter gaan voor een ombouwset. Als je 6000k neemt (lichtsterkte) dan lijkt het al snel op orgineel. Ik heb het zelf ook genomen en doordat de lamp in een soort van lens zit staat het zeer mooi.

Dimlicht is inderdaad H1
Groot licht is H7

Succes!

Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#31881
dennis_86 schreef:gelukkig heb ik originele xenon in m`n auto. die achteraf ingebouwde ..... vind ik helemaal niets. die dingen schijnen zo scheel, er gaat niets boven origineel!!
Ahum, ik wil niet lullig doen, maar het enige verschil is dat jouw Xenon af fabriek is. De hele koplamp unit is hetzelfde, dus ook de lichtbundel.
Als de achteraf ingebouwde Xenon scheel kijkt is dat een kwestie van afstelling.

Het echte verschil zit hem in het feit dat af fabriek er lampen inzitten van 4300K en dat ombouw begint bij 6000K. Het is dus alleen een verschil in kleur temperatuur. Hoe hoger de "K" des te blauwer het licht.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31884
ieder z`n eigen mening maar ik denk dat de meesten het hier wel eens zijn dat er niets boven origineel gaat!
Gebruikersavatar
door screamer
#31918
Sweeper schreef:
dennis_86 schreef:gelukkig heb ik originele xenon in m`n auto. die achteraf ingebouwde ..... vind ik helemaal niets. die dingen schijnen zo scheel, er gaat niets boven origineel!!
Ahum, ik wil niet lullig doen, maar het enige verschil is dat jouw Xenon af fabriek is. De hele koplamp unit is hetzelfde, dus ook de lichtbundel.
Als de achteraf ingebouwde Xenon scheel kijkt is dat een kwestie van afstelling.

Het echte verschil zit hem in het feit dat af fabriek er lampen inzitten van 4300K en dat ombouw begint bij 6000K. Het is dus alleen een verschil in kleur temperatuur. Hoe hoger de "K" des te blauwer het licht.
Bij orginele Xenon zijn de fitting wel degelijk anders, H1 inplaats van D2S. Koplamp is verder het zelfde inderdaad. Heb geen ervaring met ombouws in een TT, heb zelf fabriek af Xenon. Of er verschil in licht opbrengst is ofzo weet ik niet. Maar geef zelf ook voorkeur aan orgineel. :)

Heb me 4300K lampen vervangen voor 6000K, maar deze waren echt op zeg. Wat een geweldige hoeveelheid licht geven de nieuwe ten op zichte van de oude, orginele, lamp zeg! En het is nu mooit wit, wat mooi staat bij de LED verlichting.


Guy
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#39156
Hooi allemaal,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn kenteken verlichting moet vervangen?
Hoe gaat het open?

Bij mij is 1 lampje kapot.

maurice
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39161
Dit gaat als volgt:
  • Kapje naar buiten schuiven (dus linker kapje naar links & rechter kapje naar rechts)
  • Kapje kan nu uitgenomen worden. Het kapje zit met twee 'haakjes' in de kofferdeksel geklikt. Eén daarvan veert een beetje, zodat je die kunt indrukken bij de schuifbeweging. Op deze manier komt het andere haakje vrij als het ware. Het kapje kan dan met een kantelbeweging eruit genomen worden.
  • Lampje wisselen
  • Terugplaatsen geschiedt in omgekeerde volgorde.
Zodra het kapje eruit is, zie je meteen hoe de vork in de steel zit :)
Op pagina 162 van de gebruikershandleiding wordt eea met een afbeelding nog eens uitgelegd :wink:

Succes!

Groeten
Joop
door emanuel
#39168
Voor de mensen die om willen bouwen naar xenon is het goed te weten dat alleen 4300K een goedgekeurde en toegestane kleur is in NL. Nu wordt hier niet erg op gelet door de dienders en APK dus je komt er wel mee weg. Officieel mag het in ieder geval niet. Dat is ook de reden dat Osram en Philips ze hier niet verkopen. Ik weet dat Philips ze wel maakt, maar alleen voor de Chinese markt, daar mag het nl wel.
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49864
Ik wil led mistlichten h3 voor 20 euro laten plaatsen, is dat veel werk

gr maurice
Gebruikersavatar
door sweeper
#49869
Mausnr1 schreef:Ik wil led mistlichten h3 voor 20 euro laten plaatsen, is dat veel werk

gr maurice
Nee dit zou niet veel werk mogen zijn. Fitting van de lamp is hetzelfde als de halogeen H3, dus is gewoon omwisselen.
Waar en welke ledlamp heb je gevonden?

Waarom wil je ze eigenlijk, ze zullen geen betere lichtopbrengst geven, en dus alleen voor de sier dienen.
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49981
hoi,

alle mijn lampen zijn alle wit met blaauwe gloed, ik wil dat de mistlampen ook die kleur worden.

het is meer voor de sier idd, ik vind het er beter bij passen dan de halogeen mistlamp

gr maurice
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]