Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marttin
#47998
MarTTijn© schreef:Het is me toch nog zelf gelukt om SDS te laten werken in mijn TT ! :D
Ik zat nog eens met mijn laptop en VCDS (VAG-COM) te kijken, en kwam deze 2 opties tegen:

:?
Is het mogelijk om de sds te laten werken in het engels(liefst nederlands maar is er geloof ik nog niet) in plaats van het duits?

Kan het in de instellingen niet vinden. De navigatie is wel in het nederlands en de BIS is in het engels

ALvast bedankt
Gebruikersavatar
door Ritchy
#48007
Ik heb de sds deels aan de praat gekregen en ik kan kiezen uit Duits, Engels, Spaans en Italiaans.
Dwz. ja dus.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#48034
Hoi MarTTin
Ik weet zeker dat je de SDS-taal gewoon via de RNS-E kan instellen.
Weet niet precies waar t zit, maar zoek eens naar "Spraakbedieningsinstellingen" .....
Gebruikersavatar
door Ritchy
#48040
Afbeelding

Setupknop onderaan rechts, daar krijg je de mogelijkheid om taalinstellingen te kiezen.
Gebruikersavatar
door marttin
#48119
Zou onder setup en dan instellingen moeten staan, maar zit er bij mij niet in, komt denk ik omdat het een "beperkte" SDS is, dus alleen voor de telefoonbediening en niet voor de overige functies zoals radio, navigatie en cd...

Wel heb ik ontdekt dat dat toch met de vag com omgezet kan worden in kanaal 77.

Eerdaags maar even laten doen, ben ik tenminste van dat duits af.

Marttijn, ik zag dat jij de upgrade had gedaan voor de sds, heb je daarbij de microfoon van de carkit door gelinkt aan de rns-e?, en zijn nu dan wel alle functies beschikbaar?

marttin
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#48205
marTTin schreef:
Marttijn, ik zag dat jij de upgrade had gedaan voor de sds, heb je daarbij de microfoon van de carkit door gelinkt aan de rns-e?, en zijn nu dan wel alle functies beschikbaar?

marttin
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. Maar alleen daarmee ben je er nog niet.
De SDS-functionaliteit voeg je toe door de software van de RNS-E te "downgraden".
Instructies staan in deze link (die ook al aan het begin van dit topic staat)
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=11890
Dat kun je het beste als eerste doen. Stel dat het niet lukt, dan heb je voor niets in de mic-draad geknipt :)
Daarna kun je de microfoon omleiden, de Bose-pin verplaatsen en indien nodig met VAG-COM Module 77 aanpassen.

Good luck ! (ik heb nog wel een document waar alles in staat, stuur me ff je mail-adres dan mail ik dat wel toe)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]