Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door remarc
#33847
Wie O wie heeft ervaring met invorderingen rijbewijs?? :(

Ben verleden week zaterdag op de A58 (onderkant Tilburg) met een videowagen aangehouden en heb vervolgens mijn rijbewijs mogen inleveren. Mijn pieksnelheid was 219km/uur en het gemiddelde (na correctie) 184km/uur. Op dat stuk van de A58 geldt een max. snelheid van 120km/uur, dus een overschrijding van 64km/uur.

Volgens oom agent ben ik mijn rijbewijs zowieso 10 WERKdagen kwijt (met andere woorden, te lezen voor ambtenaren 10 weken of zo) en omdat ik afgelopen jaar niet eerder ben staande gehouden (flitsboetes gelden vlgs. agent niet, ook die van vorige maand niet (flits van 48 - na correctie 45km/uur te hard)) en deze overschrijding niet meer dan 70km/uur was, dacht deze agent dat het na die 10 werkdagen en een boete (van naar zijn schatting) tussen de 500 en 900 euro EN 1 jaar voorwaardelijk afgedaan is.

Iemand ervaring?? of kan iemand mij een beetje opvrolijke met positief nieuws??

En ja, alle donaties worden goed besteed :)
Gebruikersavatar
door Mischa
#33848
Ik dacht altijd dat ze binnen 10 werkdagen bericht zouden geven of je hem terug krijg of hoelang je je rijbewijs kwijt ga zijn. Maar heb je niet zo'n mooi papiertje gekregen met de complete uitleg dan?
Gebruikersavatar
door remarc
#33850
jazeker heb ik z'n mooie folder gekregen, maar daar staat alleen maar in dat je hem 10 werkdagen kwijt bent. Oh ja en waarom ze rijbewijzen invorderen.
Gebruikersavatar
door Carmello
#33851
Ik ben hem 5 jaar terug een keer kwijt geraakt. En dat was mijn eerste keer en kon mijn rijbewijs na 3 werkdagen al weer ophalen. Kreeg er 550 euro boete voor. Ik dacht voor 65 te hard. Maar wel *** ja. Veel sterkte nog.
Gebruikersavatar
door bazzz
#33853
heb ook es ooit gehoord dat dat vrij snel gaat als het de eerste keer is... paar dagen dus.
afwachten... wel balen!! blij dat je nog niet aan je top zat ;)

groeten
door allewijn
#33856
Ik heb 'ervaring' met invorderingen van rijbewijzen :wink:
Omdat het jouw 'eerste' keer is, zal de officier van justitie dit afdoen met een geldboete en zal je zsm in kennis gesteld worden dat je het rijbewijs weer op kan halen.
De opgelegde boete kan je vervolgens gewoon middels een acceptgiro voldoen.
In praktijk krijg je je rijbewijs vaak al na +/- 7 dagen terug. Maar slag om de arm, dit kan dus tot 10 dagen... (en de officier is zelfs geheel vrij om anders te doen besluiten)
Bij snelheden van meer dan 40km/u te hard (na correctie) bestaat er géén vast bedrag meer (max. standaard bedrag is 280 euro).
Het bedrag zal dus door de officier bepaald worden.

Jouw FEITCODE is: VL065(van 60 tot 65km te hard)

Sterkte in ieder geval...

Wil je meer info: kijk hier eens: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... s_main.htm
Gebruikersavatar
door charlotte
#33868
Hee Remco,

Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij.....ik moest 450 euro betalen en was inderdaad 10 dagen mn rijbewijs kwijt maar heb daar wel zelf een paar keer over gebeld met Den Bosch waar het lag. Het schijnt te helpen. Ook ik had geen eerdere grote overtredingen gedaan dus hier moet het bij jou ook mee gedaan zijn. Maar 10 dagen is best lang dan hoor! Ik reed, na correctie, 182 km waar 120 mocht. Bijna de auto kwijt dus ook. Ik reed toen met die Golf TDI van Peter! Ja een diesel dus.

De pest van zoiets is dat je erna nooit meer echt te hard durft te rijden, ik blijf om en nabij de 30 km te hard, ik denk steeds maar, als ze me pakken ben ik het misschien wel een half jaar kwijt hoewel het inmiddels al 6 jaar geleden is.

succes met deze autoloze dagen!

gr,
charlotte
door ptie
#33883
Ik tikte pas de 220 aan, waar je 120 mocht :oops:

Met mijn vorige auto reed ik nooit zo hard :o

Gelukkig niet geflitst, of nog niet dat ik weet :roll:

In ieder geval succes met de dagen zonder rijbewijs!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#33890
dat is goed klote zeg dat je je rijbewijs kwijt bent.

ik hoop het zelf nooit een keer mee te maken, veel succes met de afwikkeling ervan.

maaruh....zien we je binnenkort ook racen in het programma "wegmisbruikers"?
Gebruikersavatar
door remarc
#33932
Ach ja, voor degene die mij een beetje kennen is / was dit geen verrassing, ik rij altijd te hard en dan weet je dat je een keer aan de beurt ben. Ik heb de TT ook niet gekocht om er boodschappen mee te doen, maar om veel en vooral HARD te rijden, het liefst 200+ :D

@ dennis_86 schreef:
maaruh....zien we je binnenkort ook racen in het programma "wegmisbruikers"?
Nee, er was geen filmploeg van wegmisbruikers bij.

Overigs, het goede nieuws is dat ik morgen mijn papiertje mag ophalen, jippie :)
Ik houd jullie op de hoogte wat er verder gaat gebeuren

Laterrrrr
Gebruikersavatar
door winkeltje
#33935
en denk eraan: De politie is je vriend! :twisted:
Gebruikersavatar
door winkeltje
#33936
noem me maar voorzichtig, maar ik rij altijd eerst een stuk autoweg/snelweg hier in de buurt op normale snelheid,
om vervolgens de terugweg voluit te gaan...

meestal nadat ik hem gewassen heb, om hem even droog te rijden (schijnt een geldige reden te zijn om te hard te rijden :wink: )

heb datzelfde (behalve het wassen) vorig jaar gedaan met een gehuurde ferrari van traffic control, was ook gaaf,
en ging toch wel wat harder dan m'n TT-tje.

met de TT moet ik toch wel even vasthouden voor de 220, maar de ferrari had er minder moeite mee.
Gebruikersavatar
door petertt
#33940
als je al vaker een fikse snelheidsovertreding hebt gehad dan heb je de kans dat je je rijbewijs een tijd kwijt bent!
anders heb je hem terug binnen 2 weken
Gebruikersavatar
door petertt
#33942
en je zal zeker voor moeten komen bij de rechter
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33955
remarc schreef:Ach ja, voor degene die mij een beetje kennen is / was dit geen verrassing, ik rij altijd te hard en dan weet je dat je een keer aan de beurt ben. Ik heb de TT ook niet gekocht om er boodschappen mee te doen, maar om veel en vooral HARD te rijden, het liefst 200+ :D

Overigs, het goede nieuws is dat ik morgen mijn papiertje mag ophalen, jippie :)
Ik houd jullie op de hoogte wat er verder gaat gebeuren

Laterrrrr
hmmz komt dr een golf voorbij met 2 vrouwen zie je een zwarte TT in je spiegels dr achteraan schieten langs je heen hahaha, vervolgens hield de snelweg op toen :D

Maar Remco wees blij dat je geen 2 promille in je bloed erbij had dan zou je 14 maanden je rijbewijs mogen missen met de nieuwe regels, eentje die ik vrij goed ken uit mn directe omgeving heeft dat aan zen broek hangen, omdat ie snachts even een vriendin van zen huisgenoot wegbracht wegens harde regen. Maar goed wie zuipt moet gewoon niet rijden, dat doet de auto al ;)

Wel fijn dat je t weer op hebt mogen halen al is zo'n boete wel zuur geld.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]