Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36742
Beste TT-rijders.

Onlangs heb ik de aftermarket radio die in mijn TT zat vervangen door een Alpline x200
Een dag later gaf de accu de geest en die heb ik vervangen door een nieuwe. De accu was al op leeftijd en het kijkgaatje op de accu gaf aan dat hij naar het accukerkhof wilde.
Fijn! Alles werkte weer! Ongeveer twee maanden nog naar mn stageadres gereden iedere dag en er veel plezier van gehad.

Gisteren probeerde ik de auto te starten nadat hij een week stil had gestaan en je raad het al. Start niet. :roll:
Accu bijgeladen en radio losgekoppeld aangezien ik die het meest verdenk van de lege accu. De radio staat namelijk aangesloten op de constante plus (dus nadat de sleutel eruit is werkt hij nog steeds). Nu start de TT weer normaal en dus moet de radio anders worden aangesloten.

Nu vraag ik me af, hoe krijg ik de radio op de geschakelde plus aangesloten? Op onderstaande foto's is o.a. het dradengedeelte te zien vanaf de radio naar de ISO aansluiting. Daar kunnen de rode en de gele draad worden verwisseld. Echter werkt de radio alleen op de manier zoals die op onderstaande foto is te zien.

Wat gaat er verkeerd?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Groeten,

Vincent
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36809
Ik heb de draden vanuit de auto doorgemeten en tot mijn verbazing kwam ik erachter dat er alleen spanning staat op de rood/witte draad. Zowel bij contact aan of uit. Ik kan de geschakelde plus dus niet vinden.
Heeft iemand een oplossing? Het is best saai zonder muziek in de auto :lol:

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door Mischa
#36812
De blauw/grijze(wit) draad is voor de verlichting. (dimmen etc.)
Rood/Wit is inderdaad de constante plus en
rood zou de geschakelde plus moeten zijn. De rest heb je zelf al in je lijstje, op de foto, genoemd.

Bij mij is gek genoeg de constante plus een losse draad die naar de spanningverdeler gaat achter de zekeringen. Geen flauw idee waarom, maar het lijkt origineel te zijn. :?

Maar goed, hier schiet jij ook verder weinig mee op. De grote vraag is natuurlijk waarom jij geen geschakelde plus heb. Ik zal morgen eens in ELSAWin kijken of ik in de stroomschema's kan zien waar die nou precies vandaan moet komen.
Gebruikersavatar
door screamer
#36813
Heb me schema's nu niet hier bij me. Maar meet je nergens op een van de draden de geschakelede +12V? Moet er bij zitten volgens mij. Zal morgen even kijken. En anders trek je een nieuwe, van uit het dashboard aan de bestuurders kant (even onderste dashboard deel loshalen), geloof dat het de meest rechts klem is.


Guy
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36823
Mischa schreef:De blauw/grijze(wit) draad is voor de verlichting. (dimmen etc.)
Rood/Wit is inderdaad de constante plus en
rood zou de geschakelde plus moeten zijn. De rest heb je zelf al in je lijstje, op de foto, genoemd.

Bij mij is gek genoeg de constante plus een losse draad die naar de spanningverdeler gaat achter de zekeringen. Geen flauw idee waarom, maar het lijkt origineel te zijn. :?

Maar goed, hier schiet jij ook verder weinig mee op. De grote vraag is natuurlijk waarom jij geen geschakelde plus heb. Ik zal morgen eens in ELSAWin kijken of ik in de stroomschema's kan zien waar die nou precies vandaan moet komen.
Hmm, raar. De rode draad is bij mij er later bij getrokken (zie foto 3) en in het iso blok erbij gezet. Het stekkertje ziet er namelijk iets anders uit.

Dat zou mooi zijn. :)

screamer schreef:Heb me schema's nu niet hier bij me. Maar meet je nergens op een van de draden de geschakelede +12V? Moet er bij zitten volgens mij. Zal morgen even kijken. En anders trek je een nieuwe, van uit het dashboard aan de bestuurders kant (even onderste dashboard deel loshalen), geloof dat het de meest rechts klem is.


Guy
Nee het is echt vreemd maar ik met nergens een geschakelde +12V. Bij de constante plus slaat de meter direct uit.

Wellicht dat een nieuwe trekken inderdaad een oplossing is. Er heeft ook nog een CD-Wisselaar en een carkit ingezeten. Ik denk dat ik de boel maar even rustig moet gaan uitzoeken :lol:


In ieder geval bedankt!

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36868
Problem solved!

De vorige eigenaar had een carkit erin zitten. Er zat dus nog een kastje achter het dashboard waar de geschakelde plus op zat. Ik heb alles verwijderd van de carkit en een nieuw draad getrokken.

Bedankt voor de reacties.

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door Mischa
#36869
Mooi zo! Dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik gister niet meer de kans had om de schema's door te kijken. Veel plezier met de muziek in de TT :D
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36884
Dit kwam uiteindelijk achter het dashboard vandaan :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Mischa
#36892
*Zucht* Zelfs in de TT vindt je dus al kroonsteentjes terug... Hebben ze dan helemaal geen respect :(
Gebruikersavatar
door screamer
#36900
Ziet er goed uit. :P Hahaha.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]