Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door audi tt
#40152
hallo , een vriend van mij heeft aan audi a8 2.5 tdi , hij heeft nu de laaste tyd dat de auto had bijna geen vermogen meer heeft ,en dat hij soms in shokken rijd , de toerenteller gaat dan naar boven en beneden , ik heb eens zijn luchtfilter uitgehaald en deze was pakzwart , als ik hem x omdraaide kwam er aal zwart vuil zand aarde en insecten uit , ik heb deze uitgeklopt , en de luchtmassameter was oke wat zwart , deze heb ik beetje uitgeveegd , ik heb nieuwe filter besteld en deze
(de oude)er weer ingestoken , de 1ste 2dagen was het probleem zoveel als weg en geen shokken meer en veel meer koppel , nu beginnen die schokken opnieuw , morgen gaat er nieuwe filter in , wat denken julie dat het is ? de luchtmassameter en de filter ?
Gebruikersavatar
door Peultje
#40156
drinkt ie ook veel meer?, anders kan het ook de lambda sonde zijn... volgens mij :)

Gr,

Gerard
Gebruikersavatar
door audi tt
#40163
neen hij drinkt niet meer,en de lambda sonde is al vervangen geweest
Gebruikersavatar
door audi tt
#40224
IK HEB VANDAAG DE NIEUWE LUCHTFILTER GEPLAATST , EN DE LUCHTMASSAMETER UITGEKUIST EN DE SHOKKEN OP DE TOERENTELER ZIJN WEG ,EN DE AUTO HEEFT WEER VOLLE KRACHT ,IK HEB WEL ALS IK NOG RIJD DAT IK KLEINE ZINDERINGJES voel en DAT SOMS GELIJK SHOKJES GEEFT ALS IK RIJD , WAT ZOU DAT KUNNEN ZIJN , IK HEB OOK AL 2X GAHAD ALS IK RIJD EN GAS WIL GEVEN DAT DE AUTO NIET RAAGEERD , DAT HIJ NIX DOET , IK ZET HEM DAN AAN DE KANT HERSTART HEM EN TIS WEER OKE , ZE HEBBEN ALS EENS DE FOUTCODE ERUIT GEAHALD IN DE AUDI GARAGE MAAR HIJ DEED het WEER WAT ZOU DAT KUNEN ZIJN .
Gebruikersavatar
door screamer
#40231
:director:

....geen idee wat er met de auto is, maar volgens mij blijft je Capslock een beetje hangen.. ;) :)
Gebruikersavatar
door MARK
#40234
Denk dat de EGR-klep blijft hangen (uitlaatgas terugvoersysteem) en het inlaattraject zwaar vervuilt is! EGR afblinden en inlaatspruitstuk reinigen.
Gebruikersavatar
door audi tt
#40239
hallo ik heb er eens mee gereden hij trekt supper goed op , maar soms als ik goed gas geef , reageerd de moter soms niet je toerenteller gaat in de lucht maar de moter geeft nix , als ik dan geen gas meer geef en laat uit bollen , komt hij weer beetej per beetje en dan is hij weer weg .
die vent waar ik mijn luchtfilter heb gekocht denkt dat de benzinnefilter vol is en dat de moter soms geen benzinne krijgt , vandaar die shokjes en soms geen reactie van de moter , kan dat kloppen ? de auto heeft al 2x groot onderhoud gehad bij erkende dealer , maar als ik die luchtfilter uithaalde was hij blijkbaar in jaaren niet vervangen , ik klopte hem uit en twas aal zand aarde en insecten ,
Gebruikersavatar
door MARK
#40243
disgust Gooi er eens diesel in............je weet maar nooit. Als de toerenteller wel gaat en de rest niet.......Automaatbak defect?
Gebruikersavatar
door audi tt
#40245
wat bedoel je met gooi er eens diesel in ? in wat , maar wat ik raar vind als ik de moter dan afleg en weer opstart is hij weer oke ?
Gebruikersavatar
door sweeper
#40250
audi tt schreef:maar wat ik raar vind als ik de moter dan afleg en weer opstart is hij weer oke ?
Klinkt alsof de auto in noodloop gaat. Maar eens laten uitlezen denk ik?
Gebruikersavatar
door Mischa
#40251
audi tt schreef:die vent waar ik mijn luchtfilter heb gekocht denkt dat de benzinnefilter vol is en dat de moter soms geen benzinne krijgt
MARK schreef: Gooi er eens diesel in............je weet maar nooit
audi tt schreef:wat bedoel je met gooi er eens diesel in ? in wat ..
Denk dat Mark bedoelt dat je beter diesel in een TDI kan gooien i.p.v. benzine (Is dus als geintje bedoelt)
Gebruikersavatar
door MARK
#40254
:shock: ........................... :roll: :D
Gebruikersavatar
door audi tt
#40260
anhja , azo , :P ik wilde mazoutfilter zeggen , ma tis tdi idd ez, ja hij is al eens binnen geweest en foutcode uitgehaald maar hij komt terug . daar d8ten ze aan de versnellingsbak oke dat er iets aan mankeerd , hij was binnegeweest voor die shokken en het was de versnellingsbak zeiden ze , maar ik heb nu die massas vuile luchtfilter gezien en zelf vervangen +luchtmassa meter gekuist , en die shokken zijn verdewenen + veel meer vermogen , juist nu en dan eens dat als ik gas geef dat hij niet reageerd , of zou die foutcode ook kunnen komen door die luchtmassa meter dat die foutcode er gewoon nog inzit ? mvg
Gebruikersavatar
door sweeper
#40263
audi tt schreef:anhja , azo , :P ik wilde mazoutfilter zeggen , ma tis tdi idd ez, ja hij is al eens binnen geweest en foutcode uitgehaald maar hij komt terug . daar d8ten ze aan de versnellingsbak oke dat er iets aan mankeerd , hij was binnegeweest voor die shokken en het was de versnellingsbak zeiden ze , maar ik heb nu die massas vuile luchtfilter gezien en zelf vervangen +luchtmassa meter gekuist , en die shokken zijn verdewenen + veel meer vermogen , juist nu en dan eens dat als ik gas geef dat hij niet reageerd , of zou die foutcode ook kunnen komen door die luchtmassa meter dat die foutcode er gewoon nog inzit ? mvg
1 probleem lijkt dus opgelost, maar het klinkt als dat er nog iets mis is. Ja beste is nog een keer uit laten lezen, en de exacte foutcodes hier posten.
Dan kunnen we je beter helpen.

Iemand kan me verbeteren, maar volgens mij is de LMM niet schoon te maken alleen te vervangen.
Voor de rest lijkt het mij zo dat als de auto te lange tijd met een slecht filter heeft gereden dat het inlaat traject/spruitstuk, intercooler, EGR, en evt. Turbo sterk vervuild kunnen zijn, en nog voor problemen kunnen zorgen.

Het eerder door MARK genoemde EGR afdoppen, en schoonmaken lijkt mij een duidelijk en goed advies.

www.Audiforum.nl raadplegen en/of daar topic openen. TT's werden af fabriek nu eenmaal niet met een diesel uitgevoerd, dus daar is meer kennis/info beschikbaar.
www.problemcar.nl is ook nog een optie.
Gebruikersavatar
door audi tt
#40269
ja de luchtmassameter heb ik voorzichtig losgemaakt dan heb je daar die sensors die erin zitten deze zitten et 2 vijsjes vast deze losmaken , en dan die 4 senortjes dat je nie bij kan heb ik shoongemaakt met oorstokjes er is nix meer van vuil in :P


het e g r afdoppen , wat is dat juist ?

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]