Pagina 5 van 5

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: vr aug 26, 2011 21:53
door Kartal
Ok Eric, thnx. Morgen even wat goodies halen bij de gamma ofzo en een compressor lenen.. Ben benieuwd of ik wat tegen kom.. Wil toch echt weten waarom mijn auto op de top maar 230 km/h loopt..

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: vr aug 26, 2011 22:26
door sweeper
Als advies wil ik je nog mee geven dat je de doppen van stevig materiaal neemt zodat je de klemband goed aan kan draaien. De door mij op de foto gebruikte PVC was wat te dun zodat ze er nog wel eens uitsprongen. Heb ze nu van dik alu. laten maken, wat veel beter is.

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: ma aug 29, 2011 13:56
door Kartal
PVC van 65 mm bleef prima zitten.. Test is gelukt.. Bij mij zat de carter ontluchtingspot alleen voor de DV.. Zal ws met type motor te maken hebben?
foto.JPG
Compressor erop gezet.. Geen gesis of zo dus ws. geen lekkage dacht ik.. Maar ik hoorde toch wel geborrel van olie.. Is dit normaal of moet ik toch ergens voor vrezen?

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: ma aug 29, 2011 17:17
door denders
Volgens mij was dat borrelen de enige route waar overdruk heen kon gaan bij geen lekkage?


(Zolang de TT daarna geen puf laat uit de uitlaat is het oke :mrgreen: )

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: ma aug 29, 2011 17:39
door Kartal
Haha nee achteraf (met geknepen billen) de motor nog even laten lopen en wat gas gegeven, no prob... :D

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: ma aug 29, 2011 19:51
door sweeper
Zeldzaam, maar dab lijkt het bij jouw gewoon allemaal in orde. Het borrelen van de olie klopt wel, en kan geen kwaad of je moet de lucht langs de peilstok horen/voelen stromen als je hem los haalt.

Ben je de test uit voorzorg gaan doen, of zit je met een probleempje waar je niet uit komt?

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: ma aug 29, 2011 21:24
door Kartal
Met zeldzaam bedoel je zeker de volgorde van de DV en ontluchtingspot.. Tja, ik kan nog even naar mijn motorcode kijken.. Maar alles werkt, dus het zal idd wel ok zijn..:)

Ik heb idd een klein probleempje.. De auto loopt niet harder dan 230 km/h en ik heb het gevoel dat hij af en toe hapert.. Vreemd genoeg is dit niet gerelateerd aan een bepaalde toerenbereid oid, dus ik dacht dat een mogelijke lekkage eventueel een verklaring kon zijn. Het haperen is na de tuning bij Ronald wel stukken minder en komt ook minder vaak voor. Toch voel ik het soms en de auto loopt ook na de ***-kuur niet harder dan 230. Ronald had opgemerkt dat de intercooler te warm werd, en raadde me aan dit nog een keer schoon te maken. Ik heb hier nog geen tijd voor gehad, en de intercooler zit ook op een verdomd lastige plek volgens mij.. Geen idee hoe die daar nog lucht kan happen.. Maar goed, dit kan ws. ook geen verklaring zijn voor dit probleem?

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: ma aug 29, 2011 21:48
door sweeper
Nee met zeldzaam bedoelde ik dat je geen lekkages hebt.

Is de LMM wel 100%?
Reageren de N75 (wastegate sensor), en/of N249 (DV sensor) wel naar behoren?

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: ma aug 29, 2011 22:04
door Kartal
Bij uitlezen gaf de auto geen enkele melding, dit zou ik bij de sensoren in ieder geval wel verwachten. Bij de LMM kan je volgens mij lang doorrijden zonder een foutmelding, toch? Kan ik er op een andere manier achterkomen dan dat ding te veranderen?:)

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: di aug 30, 2011 7:38
door sweeper
Sensoren zoals de LMM kunnen verkeerde waarden gaan doorgeven, maar omdat ze wel waarden doorgeven wordt dat niet als foutcode aangegeven. De ECU past zich wel aan, aan die verkeerde waarden.

De manier om er achter te komen is om de betreffende kanalen met VCDS (vagcom) te gaan loggen. Voor de N249 sensor (DV) kan je ook een bypass uitvoeren met vacuumslangen zodat hij niet meer meewerkt. Staat hier op het forum door mij beschreven.

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: di aug 30, 2011 15:59
door denders
Misschien maar een suggestie/niet de bron, maar je waterpomp is nog 100%?

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: wo aug 31, 2011 22:26
door Kartal
@ Dennis: De waterpomp is nog 10000km geleden vervangen..

@ Eric: Ja, op zich wel een goed idee om een keer te loggen.. Heb alleen zelf geen Vagcom oid, heb de auto laatst bij de Audi-dealer in Deventer een 30K beurt laten geven.. Kwam helemaal niks naar voren.. Ze waren eigenlijk verbaasd dat een import-TT zo goed was en er nog zo briljant uit zag :D

Re: Boost Pressure Test 1.8T 180pk

Geplaatst: do sep 01, 2011 13:20
door denders
Oke, netjes. Als je zeker weet dat dat in orde is houden we het op een antwoord op mijn vraag :wink: