Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#47722
Hallo Audi-vrienden,

Onlangs heb ik een set immitatie velgen gekocht. Het betreft de rs4 velgen (oude type). Daarnaast heb ik mijn zoektocht naar originele velgen niet opgegeven. Ik weet dat de s-line modellen soms zijn uitgevoerd met dit type velgen. Het is behoorlijk lastig om deze velgen te vinden in nederland. In Engeland worden ze nog redelijk vaak aangeboden, maar weinigen zijn bereid om de velgen te versturen. In Duitsland zijn ze ook weinig te vinden evenals Belgie.
Hebben jullie ervaringen met de zoektocht naar originele rs4 velgen geschikt voor de TT?

Keep the horses going!!
Gebruikersavatar
door aaldert
#47724
Hey Patrick,

Volgens mij heten deze velgen officieel of officieus 'RSTT' velgen aangezien alle RS4 velgen (en de RS4 zelf) steek 5x112 hebben. Ze zijn inderdaad wel origineel geleverd op TTs (ze staan ook op de cover van mijn handleiding), maar niet echt in overvloed. Bij Audi zelf (nieuw) kostten ze iets van 550 euro ex BTW en dat keer 4 (afgezien van de vraag of ze leverbaar waren) dus toen zonk de moed me in de schoenen en ben ik ook maar voor replicas gegaan.

Eventueel kun je Coen Donkers eens proberen, die had destijds nog wel eens een en ander aan velgen liggen (al heb ik nooit een complete set RSTT/RS4s gezien).

En anders naar Engeland met de boot? :)
Gebruikersavatar
door patrick911
#47726
Hallo,

Haha.. ja de meesten zullen me voor gek verklaren, maar ik wil ze graag hebben!
Ik denk dat je gelijk hebt, ik noem het RS4 velgen maar de benaming die jij geeft lijkt te kloppen.
Bedankt voor de tip, zal is kijken of contact kan krijgen. Trouwens, in Engeland lijken ze een stuk goedkoper...

Fijne avond!
door allewijn
#47783
Toen ik mijn TT kocht was deze ook voorzien van immitatie 18" ET35 5x100 RS4 velgen met 225 brede banden.
Ik vond dit érg mooi staan maar daar ze beschadigd waren en ik toch nieuwe banden moest hebben, heb ik gekozen voor een nieuwe set velgen+banden, 18" ET35 Audi S8 look met 225 brede Dunlop banden.

Deze stonden de TT ook erg goed, maar net als met de immitatie ET35 RS4 velgen, vielen de banden/velgen wat te ver in de wielkasten.
Ik heb er toen spacers onder gezet, achterzijde 20mm per kant, voorzijde 12mm per kant.
Hierdoor werd de TT een stuk dikker en waren de wielkasten mooi gevuld.

Toen de banden op deze S8 velgen echter weer zo goed als op waren, kreeg ik via een vriend van mij een aanbieding:
Hij had een Audi RS4 B5 gehad, waar dus originele 5x112 RS4 velgen onder zaten. Naast deze velgen had hij ook nog een setje All-Season/Winterbanden liggen, waarvoor hij immitatie RS4 velgen had gekocht.
Deze velgen waren multisteek, dus 5x100 en 5x112 en hadden een bijzondere ET-waarde.
Ze moesten nml. onder de dikke Audi RS4 passen.
De steek was dus ET20.

Toen hij zijn RS4 verkocht had, had hij deze velgen+All Season banden over.
Ik heb ze van hem gekocht daar ze (5x100) ook onder de TT passen.

Ze passen werkelijk GEWELDIG!
Door de ET waarde van 20 hoef ik geen spacers, ze vullen de wielkasten zowel voor als achter helemaal geweldig.
Op dit moment zitten er 18" Dunlop SP1 All Season banden onder in de breedte 225.
Daar de velgen echter 8.5J zijn, zou er eventueel ook bijvoorbeeld op de achterzijde 255 brede banden onder passen.
Verder rijdt de TT véél strakker/rustiger/lekkerder met deze velgen, dan met de oude ET35 velgen met spacers.

Echt een aanrader!

(overigens lopen bij RS4 velgen de 'naden' op de spaken tot halverwege elke spaak én bij de RSTT velgen lopen deze naden aan de zijkanten van de spaken over de gehele lengte van de spaken!)
door Jerry
#49219
Ik heb 17'' multi steek 7,5 J/ET35 RS4 velgen onder mijn TT, waar aan kan ik herkennen of het originele velgen zijn?

Ik zag onlangs bij het vervangen van mijn banden dat er "made in Germany" in staat....
Gebruikersavatar
door aaldert
#49223
Jerry schreef:Ik heb 17'' multi steek 7,5 J/ET35 RS4 velgen onder mijn TT, waar aan kan ik herkennen of het originele velgen zijn?
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn OEM velgen sowieso nooit multisteek. Immers, die hoeven maar op 1 auto te passen. De OEM RS4 velgen zijn steek 5x112, de "RSTT" velgen zijn steek 5x100.

Bij de originele Audi-velgen staat er ook een Audi logo en onderdeelnummer op. Alhoewel je dat natuurlijk ook kunt bootleggen, maar de meeste replicaboeren durven daar niet aan.
Gebruikersavatar
door nickbox
#49230
Hier staat nog een origineel setje te koop: http://link.marktplaats.nl/324226249

Originele, Nieuwe 18" Audi RS4 (RSTT) Velgen te koop

9 Spaaks velgenset (4stuks)
Steek: 5/100
ET-Waard: 33
Afemting: 8.0J x 18 Inch
Bandenmaat: 225/40/18

Onderdeel nummer velg: 8N0 601 025 S (1H7).
Onderdeel nummer centercap: 8D0 601 165 K (1H7).
1H7 staat voor de kleur zilver.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Vorle
#49464
Hey! Dat is mijn setje velgen. Tot nu toe hebben er zich wat mensen gemeld maar tot een akkoord is het nog niet gekomen. Ik leg ze dus waarschijnlijk onder mijn eigen wagen :D. De banden heb ik inmiddels besteld (Dunlop SportMaxx) en met 1 of 2weken verwissel ik mijn winterset voor deze zomerset...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49470
Heb ze zelf ook gehad de originele ;) tot iedereen op die replica's te veld ging.
Gebruikersavatar
door Vorle
#49479
@Ronnie:

Ik snap wat je bedoeld maar om nou te zeggen dat ik de velgen er niet meer op wil omdat er veel anderen mee rijden vind ik te ver gaan.
Veel rijden er rond op replica's maar er zijn maar weinig mensen die originele hebben.
Sowieso zie je ook zat mensen met Nuvolari's; misschien moet je dus weer andere velgen aanschaffen haha :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49481
Pas op wat je zegt he... ik ben anders wil gewoon niet op ezelfde velgen rondrijden als dr ineens veel op de weg komen met soortgelijke velgen die dezelfde look geven. Ik had de 19 inch MAM Novulari's als eerste onder de TT zover bekend op dit forum en wellicht als een van de eerste in Nederland... maar ook toen er meer met die velgen kwamen gelijk de auto ook maar verkocht dr mee in oktober 2006 :D dus heb geen eens een TT meer al geruime tijd... ff onder t motto wie t laatst lacht lacht t best :lol:

Origineel TTRS
RH Porsche Turbo Cup 3 breedset
MAM A8 putdeksels 18 inch
MAM RS4 19 inch
MAM A8 putdeksels 19 inch
MAM A8 putdeksels 17 inch
Sportec Mono 10 18 inch
MAM Novulari 19 inch
MAM RS6 18 inch
MAM NEW RS4 18 inch
Evolution S038 black 18 inch
PSW Italy S8 20 inch
RS4 17 inch (Caddy)

euhm dit is ff een kort rijtje, want als ik t op mn heupen krijg verkoop ik de huidige set en koop weer een nieuwe... momenteel bezit ik geen eens een zomer set dus ben alweer aan t kijkenw at dr te halen valt zodra t weer en de temperatuur weer goed zijn anders rij ik nog ff door op origineel s3 met winterbanden.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]