Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door pussykillah
#49394
ik heb deze radio liggen (met die indruk knop) en wil hem inbouwen in mijn tt zit nu geen radio in.

4B0 035 152 A

Maar ik wil toch wel cd's of via de ipod muziek kunnen luisteren.

wat is de beste oplossing?

Heb begrepen dat de Chorus 1 geen Cd wisselaar aansluiting heeft.

Nou ik hoor het wel

alvast bedankt
door ptie
#49403
Kijk eens naar X-CarLink. Hiermee kan je een USB stick aansluiten op je radio. Zie ook:

hier
door pussykillah
#49409
Maar de Chorus 1 heeft geen Wisselaar aansluiting?

hoe is dit anders te realiseren?
Gebruikersavatar
door aaldert
#49412
Die X-CarLink gaat niet werken omdat je inderdaad geen wisselaar-aansluiting hebt.

Wil je de Chorus 1 behouden, dan heb je zo'n beetje de volgende opties:

- Ipod adapter die een FM signaal door de auto stuurt. Mijn ervaringen daarmee zijn dat het signaal nogal ruist omdat de Chorus 1 tamelijk goed afgeschermd is en de antenne in de achterruit zit. Tenzij je het hele geval ergens in een houder op je dashboard dicht bij de radio bevestigt (of er een hebt met een redelijk vermogen).

- Cassette-adapter. Dit werkt redelijk, maar het geluid (en vooral stereo links/rechts) laat ook wat te wensen over, en de kabel moet niet te dik zijn omdat het geheel anders niet goed erin en eruit wil.

Of je kunt nog aan vrij custom hacks beginnen varierend van direct een line-in op de radio solderen, of een FM-signaal via een kabel langs een gestript stuk antennekabel laten lopen.
door Jerry
#49413
Ik heb een Xcarlink op mijn Concert II aangesloten, achter op de concert I en II kan je de Xcarlink dmv een stekkertje gewoon aansluiten . Volgens mij heeft dit niets te maken of je wel of niet een CD-wisselaar hebt. Een Xcarlink kun je ook samen met je CD-wissealaar aansluiten zodat je via het CD menu kunt kiezen tussen beide.
Gebruikersavatar
door aaldert
#49414
Afaik doet zo'n XCarlink gewoon alsof ie een CD-wisselaar is, en zit ook op de blauwe (T8c) wisselaar-stekker. Hij lust wel door zodat je de normale wisselaar ook kunt gebruiken.

Op de Chorus 1 zijn de pinnen van deze stekker allemaal niet aangesloten, dus je kunt erin steken wat je wilt, het doet niks. De groene ernaast is wel aangesloten, deze is voor de RDS in je BIS/FIS.
door pussykillah
#49415
Bedankt,

Nou dan moet ik hem maar wegdoen.
Welk verloop stekker heb ik nodig om er een aftermarket radio op aan te sluiten

grt
Gebruikersavatar
door aaldert
#49418
Je kunt natuurlijk ook proberen een Concert 1 op de kop te tikken, dat past qua breedte precies, het klepje kan nog dicht en er kan een XCarlink of ander iPod geval op.

Als je aftermarket gaat en verder geen Bose-systeem hebt zou alles fysiek moeten passen MAAR: let op dat je K-draad van je iso-stekker los knipt. Ik weet zo niet of daar kant en klare verloopstekkers voor zijn. Sommige aftermarket radios gebruiken deze draad als (geschakelde) +12V, maar Audi laat hier allerlei diagnose-data over lopen. Als je met een geschakelde +12V bij de dealer komt en deze plugt zijn diagnose-apparatuur in gaat het flink stuk. Menig dealer steekt bij aftermarket radios de stekker er ook gewoon niet in.

(Ross-tech vag-com kabels hebben dan weer een zekering, die waren wat slimmer daarin).

Edit: Als je nou HEEL zeker weet dat deze pin op de aftermarket radio niet aangesloten is, kun je de K-bus laten zitten, zodat je bij eventueel switchen naar een Concert 2 of iets anders van Audi niet de boel hebt kapot geknipt. Maar deze mag dus niet aan +12V noch aan aarde zitten (al gaat er bij het laatste niet echt iets kapot, denk ik).
Gebruikersavatar
door eric v.
#49574
Voor ong€ 30,00 koop je bij Halfords een fm modulator die je tussen je antenne kan zetten en dan kan je daar een mp3 op zetten dit geeft geen ruis.
Succes Eric V.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]