Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door krieltje
#5080
inbouw compleet met apparatuur is 750 euro
door Robin
#5081
Hey Jongens,
ik ben de beruchte 'Robin' van de bovenstaande advertentie! haha

Mijn vakgebied is alles rondom de Audi navigatiesystemen.
Mijn specialisatie is ombouw naar dubbeldin. Ik doe dit voor de Audi A3, Audi A4 en de Audi A6 (oud model).
Nu kreeg ik van een forumlid hier de vraag of eea ook mogelijk is voor de TT.
Graag wil ik dit onderzoeken om zodoende een compleet dubbeldin RNS-E systeem aan te kunnen bieden voor jullie TT's.

Om de kosten zoveel mogelijk te drukken lijkt het me handig om eerst eens te onderzoeken hoe we het voordeligst naar dubbeldin kunnen ombouwen.
Ik heb voldoende verstand van Canbus systemen en de uiteindelijke electronische aansluiting van het RNS-E systeem. Uiteindelijk kan zelfs de info van het dvd systeem in je FIS (Fahrer Information System) in je dashboard komen te staan..

Ik kan overigens ook het kleine (BNS 4.x) systeem in een TT bouwen. De speciale apparatuur die hiervoor benodigd is om te coderen heb ik in huis.

groetjes,
Robin
Gebruikersavatar
door Cees
#5085
Ik heb al diverse aanbiedingen gehad om dubbel din in de TT te zetten met een a4 navigatie daarin.
Ik ben benieuwd wat je ons kan aanbieden.............. :) :) :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5087
Dubbeldin in een A3 bouwen stelt geen ene reet voor i.i.g. middenconsole van de seat leon past direct en is te verkrijgen in dubbel din. Aansluiten is zo gepiept en een gps antenne wegbouwen ook in de mk1 A3.
door Robin
#5088
RKDesigns schreef:Dubbeldin in een A3 bouwen stelt geen ene reet voor i.i.g. middenconsole van de seat leon past direct en is te verkrijgen in dubbel din. Aansluiten is zo gepiept en een gps antenne wegbouwen ook in de mk1 A3.
Goh.. we hebben een kenner in ons midden. Ik neem aan dat je de oude A3 bedoelt?
Het ombouwen naar dubbeldin van een nieuw type A3 met behoud van de huidige climate control is nog steeds een niet alledaagse klus.
En kost mij zelfs nog een dikke 2 uur.

De ombouw naar dubbeldin van de TT is tricky. Met name omdat er geen originele onderdelen bestaan om eea te realiseren.
Ik ben erg benieuwd hoe de andere aanbieders (waar het Cees het over heeft) dit probleem tackelen.

Ik zal het internet nog eens afstruinen om te zien of ik ergens iets kan vinden over deze ombouw.
door krieltje
#5090
Top man klinkt interesant.
door Robin
#5097
Na het een en ander bestudeerd te hebben , denk ik dat de inbouw van dubbeldin in de TT toch wel meer nadelen heeft dan voordelen.
Naast het hoge kostenplaatje, zit je ook met een auto die permanent beschadigd is. Je kunt niet meer zo 1-2-3 terug naar de oude situatie.
Denk dus goed na voordat je het mes in je dashboard zet (of laat zetten).

Ik heb iedergeval besloten dat ik er niet aan ga beginnen. Ik kan geen perfect resultaat garanderen, en dan moet je je conclusies trekken.

Als alternatief kan ik het BNS 4.x systeem van Audi aanbevelen. Het is 100% origineel en levert uiteindelijk ook een (kleine) meerwaarde op de inruilprijs van je TT.
BNS-pakketten kan ik leveren voor ongeveer 900 euro (nieuw) of 750 euro (gebruikt). Da's inclusief inbouw.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5116
Stomme vraag natuurlijk, maar wat is een BNS4.X Systeem??? :oops:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5120
Robin schreef:
RKDesigns schreef:Dubbeldin in een A3 bouwen stelt geen ene reet voor i.i.g. middenconsole van de seat leon past direct en is te verkrijgen in dubbel din. Aansluiten is zo gepiept en een gps antenne wegbouwen ook in de mk1 A3.
Goh.. we hebben een kenner in ons midden. Ik neem aan dat je de oude A3 bedoelt?
Het ombouwen naar dubbeldin van een nieuw type A3 met behoud van de huidige climate control is nog steeds een niet alledaagse klus.
En kost mij zelfs nog een dikke 2 uur.

De ombouw naar dubbeldin van de TT is tricky. Met name omdat er geen originele onderdelen bestaan om eea te realiseren.
Ik ben erg benieuwd hoe de andere aanbieders (waar het Cees het over heeft) dit probleem tackelen.

Ik zal het internet nog eens afstruinen om te zien of ik ergens iets kan vinden over deze ombouw.
MK1 staat er toch erg duidelijk?

Maar voor een oud type A3 stelt het gewoon niets voor, alles in de A3 1.6 was voorbereid was een kwestie van kabels aansluiten de antenne wegleggen boven in de ronding boven de kilometer teller. De middenconsole is zo eruit... die van een Seat Leon zat er zo in... alle knoppen ff aansluiten alle stekker zijn hetzelfde... bekerhouder rijker e.d. wat de Leon heeft ten opzichte van een A3 die dat niet bezit. Dubbel din systeem duw je dr met eenvoud in... alles is gewoon 'plug and play' en zonder sporen was het er ook zo weer uit. Ben 40 minuten bezig geweest met de inbouw zelf. uitbouwen ging nog vlugger.

Voor de TT heb ik ook gekeken en de oplossing om een dubbel din middenconsole zelf te maken heb ik wel nu alleen ff 2 originele consoles bemachtigen. Alleen origineel audi alles erin te bouwen... niet aan beginnen anders waren ze in 8 jaar wel ermee geleverd geweest... de S3 heeft het zelfs standaard af fabriek ingebouwd gekregen dus er zal wel ergens iets aan de hand zijn waarom het niet achteraf ineens overal ingebouwd is.
door Robin
#5123
Modderaar schreef:Stomme vraag natuurlijk, maar wat is een BNS4.X Systeem??? :oops:
Helemaal geen stomme vraag.. BNS staat voor Basic Navigation System. Het is een navigatiesysteem wat volledig in je Audi is geintegreerd.
- De instructies worden weergegeven in je dashboard (in het BIS),
- De bediening zit in je middenconsole bij de handrem.
- De navigatiecomputer zit achter in de kofferbak.

Er is dus geen beeldscherm met kaartweergave, alleen stem-instructies en pijlen en straatnamen in je BIS

Groetjes,
Robin
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5127
ahh, dat heb ik er dus inzitten. :P
Uitstekend voor Benelux gebruik, maar als je grensoverschreidend bezig bent is het een drama. :cry:
Het werkt namelijk met CD's. Peperduur en vooral Onpraktisch!!

In mijn andere auto heb ik een Panasonic nav igatieop basis van DVD, heel europa op straatniveau; en dat werkt een stuk sneller en makkelijker.
Eindbestemming in Barcelona aangeven en huppetee, direct er naartoe.
Op mijn motor heb ik een Garmin Streetpilot zitten; heel Europa op straatniveau op een 1 Gigabyte kaartje.
Eindbestemming in Stockholm aangeven en huppetee, direct er naartoe. Ook kan je een fraaie route vooraf uitzetten op je PC en deze inladen op je Garmin.

Met de BNS navigatie in de TT naar het vliegveld van Dusseldorf moet ik CD's wisselen bij de grens en kan ik de eindbestemming niet ingeven.
Stoeltje naar voren, CD'tje wisselen, nieuwe bestemming ingeven... :roll:
Voor mij is het onbegrijpelijk dat in de TT MK2 weer zo'n CD systeem zit ingebouwd... Hallo, dat is achterhaald en uit de tijd :director:

Dit alles is voor mij dan ook de reden dat ik graag een Audi Nav systeem op basis van een DVD wil laten inbouwen.
Ik kan Cees dan ook aanraden als hij de nav in het buitenland wil gebruiken een DVD based systeem te laten installeren.
Of vervang je radio door een DVD nav met/radio met een klapscherm.
Maar net als Cees wil ik dan wel dat het netjes ingebouwd zit alsof het af fabriek is. Ja, dat mag wat kosten, maar ook weer niet teveel want dan zet ik de Garmin wel even op het dashboard en kom ik er ook. :P

Overigens Cees; veel plezier vandaag in de Lage Vuursche :D (de rest ook natuurlijk)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5146
Beste Robin, in de A3 heb ik een soort koppelstekker gebruikt die van de normale radio aansluitstekker de navigatieaansluiting maakte... verder heb ik niets aan kabels verandert en aan het systeem de gps-antenne en normale antenne bevestigd.
Is de TT mk1 zoveel anders als een S3? of A3? of soortgenoten binnen de VAG groep, want die kabel die ik gebruikt heb kwam uit een A4 vandaan en werkte gewoon. Het was alleen lastig om aan die kabel te komen en of die alleen voor Audi was weet ik niet want ken de verschillen van aansluitingen bij de Audi, vw en seat radio's niet of die toen verschilden rond bj. 97-99. De MFD paste overigens ook direct in: A4 A6 Passat Leon Toledo vwT4 Golf Bora etc. Ik weet alleen niet meer exact welke kabel het toendertijd geweest is. Maar die paste op diverse types binnen de VAG groep. :D En mijn ex-MFD startte in het begin nog op met een Seat logo :wink: En het systeem is na de verkoop in een Golf 4 gebouwd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]