Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#50644
Hallo,

Momenteel heb ik het gewone concert in mijn auto met in de uitgang van de cd-wisselaar een ipod aansluiting.
Werkt prima.

Maar, ik wil heel graag een gewone radio met bluetooth etc er in. Dus wat meer van deze tijd.
Echter 1 jaar geleden heb ik ooit eens een normale radio door de audi dealer laten inbouwen.
Helemaal gelukkig maar, toen kwam ik er achter dat me achterspeakers geen geluid brachten.
Ik terug en ze wisten het daar ook niet was in ieder geval iets 'moeilijks'. Wel balen en toen kwamen zij met het idee van de Ipod aansluiting,zodoende.

Maar toch, wil ik nu dus een gewone radio. De radio eruit halen is geen probleem en de speakers voor deden het toen ook gewoon.
Maar achter is een probleem. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn achter speakers ook gewoon geluid geven?
Want ik kan niet zonder me achter speakers ;-)

En hebben jullie ook tips qua type radio welke past, met zo min mogelijk aanpassingen en dat het klepje van de TT gewoon dicht kan?

Alvast enorm bedankt.

(Ik had het bericht van een ander lid ook gezien dat deze geen geluid had achter maar, daar is niet echt een goed antwoord naar voren gekomen. Zover ik weet heb ik geen versterker.)

Groetjes!
Gebruikersavatar
door eric v.
#50646
Zoek een xcarlink voor je ipod maar dan één waar je ook een bluetooth aansluiting op hebt werkt prima.
Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door sweeper
#50648
Wat je nodig hebt is een speciale stekker/adapter die je speakers achter aanstuurt. Hoe het precies heet weet ik niet.
Geef Charlotte (CarStylingOss) maar eens een pb, volgens mij heeft zij ze gewoon op de plank liggen.

De speakers voor worden vanuit de radioversterker aangestuurd. Het signaal voor de achter speakers gaat naar een aparte versterker, die rechts achterin het zijpaneel is geplaatst. Die versterker heeft ook een subwoofer in zich. (meen ik)

Ik heb zelf de "TRISTAN BT1D4301 + NAVI-1000" via ebay in duitsland aangeschaft, omdat deze alles inzich heeft voor weinig centjes, en er geen knoppen opzitten zodat het klepje nog dicht kan.
Ik ben er vrij aardig tevreden over, en voor het geld zeker, maar het is geen Pioneer of ander A merk natuurlijk.
Gebruikersavatar
door eric v.
#50651
Je kan met een afthermarket radio indien deze ook cinch uitgangen (pre uitgang) heeft de achter speakers aansturen in de standaard stekker van audi heb je één massa draad voor de achter speakers dus moet je de massa's van de cinch stekkers met elkaar verbinden.
Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#50658
Sweeper schreef:Wat je nodig hebt is een speciale stekker/adapter die je speakers achter aanstuurt. Hoe het precies heet weet ik niet.
Geef Charlotte (CarStylingOss) maar eens een pb, volgens mij heeft zij ze gewoon op de plank liggen.

De speakers voor worden vanuit de radioversterker aangestuurd. Het signaal voor de achter speakers gaat naar een aparte versterker, die rechts achterin het zijpaneel is geplaatst. Die versterker heeft ook een subwoofer in zich. (meen ik)

Ik heb zelf de "TRISTAN BT1D4301 + NAVI-1000" via ebay in duitsland aangeschaft, omdat deze alles inzich heeft voor weinig centjes, en er geen knoppen opzitten zodat het klepje nog dicht kan.
Ik ben er vrij aardig tevreden over, en voor het geld zeker, maar het is geen Pioneer of ander A merk natuurlijk.
Bedankt voor je reactie.
Heb je met deze helemaal geen aanpassingen hoeven doen?
Zoals de achterspeakers, deden die het gewoon toen je deze radio er inbouwde?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een mooie radio vind. Zelfs navigatie als ik het niet verkeerd zag na wat gegoogle.

Alvast bedankt,
Grtjz
Gebruikersavatar
door sweeper
#50659
xcharmedx schreef:
Sweeper schreef:Wat je nodig hebt is een speciale stekker/adapter die je speakers achter aanstuurt. Hoe het precies heet weet ik niet.
Geef Charlotte (CarStylingOss) maar eens een pb, volgens mij heeft zij ze gewoon op de plank liggen.

De speakers voor worden vanuit de radioversterker aangestuurd. Het signaal voor de achter speakers gaat naar een aparte versterker, die rechts achterin het zijpaneel is geplaatst. Die versterker heeft ook een subwoofer in zich. (meen ik)

Ik heb zelf de "TRISTAN BT1D4301 + NAVI-1000" via ebay in duitsland aangeschaft, omdat deze alles inzich heeft voor weinig centjes, en er geen knoppen opzitten zodat het klepje nog dicht kan.
Ik ben er vrij aardig tevreden over, en voor het geld zeker, maar het is geen Pioneer of ander A merk natuurlijk.
Bedankt voor je reactie.
Heb je met deze helemaal geen aanpassingen hoeven doen?
Zoals de achterspeakers, deden die het gewoon toen je deze radio er inbouwde?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een mooie radio vind. Zelfs navigatie als ik het niet verkeerd zag na wat gegoogle.

Alvast bedankt,
Grtjz
Klopt, ik heb geen aanpassingen hoeven doen, maar ik had er dan ook geen concert radio inzitten. Mijn TT heeft de normale ISO stekkers zoals je ze in de meeste auto's tegenkomt, en dus ook niet de aparte versterker/subwoofer in het zijpaneel.

De radio is zeker niet verkeerd, en de NAVI kan je er apart bij bestellen, of zoals ik via ebay de combi gekocht heb voor een scherpere prijs. De kabels die bij de radio & navi zitten zijn wel zoveel dat je de airco even moet weghalen om ze te kunnen begeleiden.

Anders moet je me maar aanspreken tijdens een meeting, dan laat ik je de voor- & nadelen wel zien. Dat is een stuk makkelijker, duidelijker, & sneller dan hier op te schrijven.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#50662
eric v. schreef:Je kan met een afthermarket radio indien deze ook cinch uitgangen (pre uitgang) heeft de achter speakers aansturen in de standaard stekker van audi heb je één massa draad voor de achter speakers dus moet je de massa's van de cinch stekkers met elkaar verbinden.
Succes Eric V.

Is één pre uitgang genoeg daarvoor?
En is dat een beetje makkelijk door te lussen? of moet ik daarvoor een speciaal kabeltje kpen die weer op de pre uitgang sluit.
Bedankt alvast,

Grtjz
Gebruikersavatar
door gerald
#50666
xcharmedx schreef:Hallo,

Momenteel heb ik het gewone concert in mijn auto met in de uitgang van de cd-wisselaar een ipod aansluiting.
Werkt prima.

Maar, ik wil heel graag een gewone radio met bluetooth etc er in. Dus wat meer van deze tijd.
Echter 1 jaar geleden heb ik ooit eens een normale radio door de audi dealer laten inbouwen.
Helemaal gelukkig maar, toen kwam ik er achter dat me achterspeakers geen geluid brachten.
Ik terug en ze wisten het daar ook niet was in ieder geval iets 'moeilijks'. Wel balen en toen kwamen zij met het idee van de Ipod aansluiting,zodoende.

Maar toch, wil ik nu dus een gewone radio. De radio eruit halen is geen probleem en de speakers voor deden het toen ook gewoon.
Maar achter is een probleem. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn achter speakers ook gewoon geluid geven?
Want ik kan niet zonder me achter speakers ;-)

En hebben jullie ook tips qua type radio welke past, met zo min mogelijk aanpassingen en dat het klepje van de TT gewoon dicht kan?

Alvast enorm bedankt.

(Ik had het bericht van een ander lid ook gezien dat deze geen geluid had achter maar, daar is niet echt een goed antwoord naar voren gekomen. Zover ik weet heb ik geen versterker.)

Groetjes!
heb zelf deze week een alpine CDE 103 BT ingebouwd
radio tweedehands gekocht en een nieuwe adaptorkabel
ook via ebay.de passtukjes gekocht
was alles bij elkaar net 200 euro kwijt.
uurtje bezig geweest (weinig ruimte om de adapterkabel weg te werken) zaten 2 zwarte kastjes aan
alleen de continu plus en de schakelplus even om moeten draaien want de radio gooide de instellingen er uit
na het uitschakelen van het contactslot.
perfect geluid via de bose versterker en boxen (beter dan de orginele radio) en alles werkt
bluetooth via iphone werkt ook perfect
klepje kan gewoon mooi dicht en de radio kun je nog qua kleur naar
eigen smaak veranderen (zelf heb ik allles op rood)
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#50670
gerald schreef:
xcharmedx schreef:Hallo,

Momenteel heb ik het gewone concert in mijn auto met in de uitgang van de cd-wisselaar een ipod aansluiting.
Werkt prima.

Maar, ik wil heel graag een gewone radio met bluetooth etc er in. Dus wat meer van deze tijd.
Echter 1 jaar geleden heb ik ooit eens een normale radio door de audi dealer laten inbouwen.
Helemaal gelukkig maar, toen kwam ik er achter dat me achterspeakers geen geluid brachten.
Ik terug en ze wisten het daar ook niet was in ieder geval iets 'moeilijks'. Wel balen en toen kwamen zij met het idee van de Ipod aansluiting,zodoende.

Maar toch, wil ik nu dus een gewone radio. De radio eruit halen is geen probleem en de speakers voor deden het toen ook gewoon.
Maar achter is een probleem. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn achter speakers ook gewoon geluid geven?
Want ik kan niet zonder me achter speakers ;-)

En hebben jullie ook tips qua type radio welke past, met zo min mogelijk aanpassingen en dat het klepje van de TT gewoon dicht kan?

Alvast enorm bedankt.

(Ik had het bericht van een ander lid ook gezien dat deze geen geluid had achter maar, daar is niet echt een goed antwoord naar voren gekomen. Zover ik weet heb ik geen versterker.)

Groetjes!
heb zelf deze week een alpine CDE 103 BT ingebouwd
radio tweedehands gekocht en een nieuwe adaptorkabel
ook via ebay.de passtukjes gekocht
was alles bij elkaar net 200 euro kwijt.
uurtje bezig geweest (weinig ruimte om de adapterkabel weg te werken) zaten 2 zwarte kastjes aan
alleen de continu plus en de schakelplus even om moeten draaien want de radio gooide de instellingen er uit
na het uitschakelen van het contactslot.
perfect geluid via de bose versterker en boxen (beter dan de orginele radio) en alles werkt
bluetooth via iphone werkt ook perfect
klepje kan gewoon mooi dicht en de radio kun je nog qua kleur naar
eigen smaak veranderen (zelf heb ik allles op rood)


Thanks, dat is ook geen gek idee en ook een prima radio. Die adaptorkabel zorgde die ervoor dat je achterspeakers het gewoon deden? En hoe heet die kabel?
En op welke wijze heb je die aangesloten? Want als dat de oplossing is dan lijkt dat me de meeste beste oplossing.
Of ik moet alles eruit gooien, nieuwe radio en boxen achterin..Heb zelf geen bose. Ik ga ook eens op ebay kijken.
(heb charlotte al een mailtje gestuurd ook)

Alvast bedankt,

Grtjz
door EricE
#50675
Hoi xcharmedx,

Ik heb eventueel interesse in je oude radio. Lees s.v.p. even je pb.

Gr. EricE
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#50676
Net even me radio er uitgehaald.
En zie daar het volgende.

Afbeelding

Afbeelding

volgens mij is:

Bruine blokje = voorspeakers
Zwarte blokje (voor het bruine blokje) = + en de -
Blauwe blokje = Uitgang van de cd wisselaar zit nu een ipod aansluiting op.
Groen blokje= ? data
Geel blokje = achterspeakers.
Rood blokje ?

Weet iemand of ik het zo goed heb en wat rood en groen is?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
door aaldert
#50677
Bruin: Speakers, actief. Voor en achter.
Zwart: + en -, geschakelde +, K-bus, signaal voor verlichting, etc.
Geel: Passieve line out. Als je Bose hebt of een versterker voor de achterspeakers (zoals in de Roadster) gaat hier het signaal voor achter uit.
Groen: Can-bus (met modellen die Can-bus hebben, vanaf modeljaar 2002) of ACS (RDS in je boordcomputer-display).
Blauw: CD-wisselaar.
Rood: Telefoonvoorbereiding.

Aan de gele stekker te zien zitten daar iig je achterspeakers in, en geschakelde + voor de versterker. Als je nieuwe radio een line-out heeft kun je die daaraan hangen, maar dan zul je ook even een geschakelde + van je radio moeten halen, zodat de versterker stroom krijgt en aan gaat met je radio.

Weet overigens niet zeker of je die line out zo door kunt lussen naar de gele stekker, bij Bose schijnen de voltages niet standaard te zijn (en dan krijg je heel zacht geluid). Maar aangezien je geen Bose hebt durf ik daar niks over te zeggen.
Laatst gewijzigd door aaldert op zo mar 21, 2010 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50682
Gewoon een verloop kabel naar iso kopen ben je van t hele gezeur af en kan dr een aftermarket in, let wel die kabels zijn verschillende uitvoeringen van.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#51425
Het werkt trouwens allemaal.
Ze hebben me bij Car Styling Oss prima geholpen.
Uiteindelijk ergens anders me radio gekocht, dat is een kenwood geworden. Met alles erop en der aan. Klepje kan dicht, rode verlichting,usb,bluetooth,aux alles.
Dus helemaal happy.

Grjtz
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]