Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#81951
Nieuw flesje opnieuw te licht. 5 lagen leerverf erover en nog steeds niet dekkend. ColourLock is met vakantie tot 12 juli, dus ik mag dan pas weer de hoofdsteun opsturen. Geprobeerd de lichte Fresh te verwijderen, zie je meteen het kleurverschil:

Afbeelding

Kleurverschil is veel te groot vergeleken met de zijkant van de stoel, de hoofdsteun, de armsteun, de passagiersstoel en de lederen deurbekleding. Dit zou betekenen dat het gehele interieur zou moeten worden behandeld wat uiteraard niet de bedoeling is.
Gebruikersavatar
door denders
#81958
Da's geen succes Dolo!
Ik dacht eigenlijk dat je altijd alles moest doen, omdat mijn idee is dat je altijd kleurverschil zal zien plaatselijk. Maar niet dus ;)
Dit kleurverschil is op jouw kleur wel erg veel inderdaad en blijft lastig lichte kleuren die verouderen.

Moet wel goed zijn anders schiet je er ook niks mee op, afwachten.
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#82340
DolomiteGreyTT schreef:Ik zal morgen de radio er eens uithalen!

Hier een look-a-like gespot, dolomietgrijs/anijsgeel leer:
Afbeelding
Afbeelding

Over 3 maandjes staat die van mij er exact zo bij met kap open en 18" :smt007
Ding moet 16.000 kosten haha: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... src=st%7cs
De look a like staat nu (kleine 2 jaar later) te koop voor 13.000:
http://www.autowereld.nl/audi/tt-roadst ... tails.html
Afbeelding

Bij een Honda dealer, dus is het wellicht een S2000 geworden ;)
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#82341
V.w.b. de lederrenovatie:

Ik heb van ColourLock maar liefst 3x de verkeerde kleur gehad:
De 1e keer heb ik Audi anijsgeel besteld welke veel te licht bleek.
De 2e keer heb ik de hoofdsteun opgestuurd voor een match en bleek de nieuwe Fresh exact net zo licht.
De 3e keer heb ik de hoofdsteun opnieuw opgestuurd en bleek de Fresh zelfs nog lichter.

De oude laag Fresh kan niet worden verwijderd omdat het originele leer geschuurd is. Al het leer verven met Fresh kan niet, het kleurverschil is te groot met de niet-verfbare delen zoals het beige plastic en de beige alcantara wang.

Ik heb samen met Bartezzz gebeld met ColourLock. We hebben eerst de werkwijze en dergelijke besproken. De reactie van ColourLock is dat er met Fresh geen match kan worden gemaakt omdat de kleur Anijsgeel opgebouwd is uit 2 tinten: Eerst wit en dan geel.
Bartezzz en ik zijn uitgenodigd langs te komen bij ColourLock zodat daar testen kunnen worden gedaan met diverse tinten. ColourLock zegt alle kosten hiervan voor hun rekening te nemen :smt004
Gebruikersavatar
door denders
#82355
Dus of een ander merk of maar gewoon houden bij andere kleuren, dan de voor de hand liggende bij renovatie?
Pfff wat een ellende heb je ermee zeg!!
Maar netjes van de kosten. En jouw set moet dus eigenlijk gewoon geheel overgespoten worden.
Gebruikersavatar
door denders
#82395
Die van jou zijn idd aan herstel of vervanging toe.
Ben benieuwd hoe het gaat staan, ik vind alle verschillende materialen en kleuren een beetje "druk"
Gebruikersavatar
door denders
#82447
Dat heb ik niet gemerkt toen Charlie mijn originele velgen op kwam halen een tijd geleden, best een rustige jongen hoor :D
Maar ja weet niet meer of dat op een Maandag was, volgens mij niet toch Charlie haha
(Of ik ben gewoon drukker soms dat kan ook!)

Laat de foto's maar komen idd!
Gebruikersavatar
door denders
#82563
Gefeliciteerd! ;)

Al meer nieuws van de vorige topics?
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#82758
denders schreef:Gefeliciteerd! ;)

Al meer nieuws van de vorige topics?
We zijn vrijdagmiddag naar ColourLock gereden en werden warm ontvangen met koffie en uitleg over alles wat met lederrenovatie te maken heeft. Vervolgens kregen we 8 flesjes mee, gratis en voor niks ter compensatie voor het werk wat voor niets is geweest.

Anijsgeel bestaat uit wit, oker, groen en rood (verhoudingen zijn ons bekend). We kregen er ook nog een flesje voor de toplaag bij ter bescherming. Nog een flesje voor verwijdering oude laag. En nog een flesje welke dient als primer. Alle flesjes staan bij Bart welke de renovatie gaat uitvoeren.

Tijdens de rit begon het ESP lampje blijvend te branden en ook gisteren brandde deze continue. Het motorlampje brandt zo nu en dan. Dit duidt op een verstopte oliezeef. Deze gaan we direct deze week schoonmaken!

Volgende zomer ga ik eindelijk eens nieuwe goede banden kopen. Mijn winterset is ruk (Sunny) en m'n zomerset zijn gladde Rockstone winterbanden :evil:
Ik maak direct gebruik van de gelegenheid nieuwe velgen te kopen, dit worden gloednieuwe QuattroSport imi's:
Afbeelding

Ik ben volledig uitgekeken op de RS4's, best gek, want ik was er juist volledig weg van. Het komt vooral doordat ik ze om iedere straathoek zie onder Golfjes, Passats, A3's. De QuattroSports zijn daarentegen juist dermate zeldzaam dat ik deze nog maar 1x ben tegengekomen. En ze zijn natuurlijk ook bloedmooi :smt004
Gebruikersavatar
door eric v.
#82761
Dolo
Snel de zeef schoonmaken beter er nu niet mee te rijden.
Succes met het leer.
Qs velgen zijn zeker mooi.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82764
Ik kocht eind 2012 bijna een originele zilveren/zwarte Quattro Sport gewoon omdat die erg zeldzaam is... maar die zou max. 2000 km per jaar gaan maken wat doodzonde is. Zaten die velgen ook onder, dus idd een zeldzame verschijning evenals als imitaties.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]